IMPORT US problemen
Moderator: Shelby GT-H
IMPORT US problemen
HI Heren,
net terug in de Mustang club gesprongen en uit de US een model laten importeren.
Nu het volgende probleem. De voorlichten xenon's geraken niet door de duitse TUV zonder installatie koplampsproeiers.
ZIjn er mensen die hier oplossingen voor hebben? Ik zie deze niet voor EU modellen? of is de enige optie een portie halogenen bestellen en aansluiten?
net terug in de Mustang club gesprongen en uit de US een model laten importeren.
Nu het volgende probleem. De voorlichten xenon's geraken niet door de duitse TUV zonder installatie koplampsproeiers.
ZIjn er mensen die hier oplossingen voor hebben? Ik zie deze niet voor EU modellen? of is de enige optie een portie halogenen bestellen en aansluiten?
Re: IMPORT US problemen
Je woont in duitsland dus? Das wel raar dat de tuv problemen maakt er rijden daar veel imports rond zonder sproeiers. Een setje sproeiers is veeeel goedkoeper dan nieuwe koplampen + xenons. (Ook de koplampen moeten eu goedkeur hebben) Als je alleen de xenons uitwisseld voor 25 watt exemplaren dan moet je ook de ballasten vervangen en de houders voor de xenons in de koplampen. Zicht wordt er niet beter op met de zwakkere xenons, ik zou installatie van sproeiers uitvoeren
Laatst gewijzigd door fvdw op wo 29 nov, 2017 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Re: IMPORT US problemen
Dat hoeft niet, mijn auto is ook in Duitsland gekeurd om de RDW-keuring te ontwijken.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: IMPORT US problemen
Oke, in nederland is het trouwens niet meer verplicht om sproeiers te monteren of wissers op 35 watt xenons . Dus misschien toch rwd keuring. Denk dat de duitsers strenger zijn dan de nederlanders of vergis ik me? Of is er ook een voordeel in bpm als je hem eerst in duitsland invoert en dan naar nl invoert? (Neem aan dat her gaat over een s550)
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Re: IMPORT US problemen
Die van mij is ook TÜV gekeurd en niet RDW, juist omdat het hier mierenneukers zijn. Hoewel het in Duitsland ook aan het veranderen is, zoals de sequencial taillights, die mogen alleen nog maar door de keuring als aangegeven wordt dat de auto specifiek in NL. komt te rijden. Ben daar wel blij mee, lijkt Fantastisch.
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: IMPORT US problemen
Haha, wat een heerlijk Verenigd Europa... Als zoveel Nederlanders de Nederlandse keuring ontwijken dat de Duitse keuring speciale regels instelt voor Nederlandse auto's
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: IMPORT US problemen
Hoewel dat laatste zeker klopt is dat niet de hoofdreden. De RDW zou elke S197 direct afkeuren omdat er geen Europese typegoedkeuring voor bestaat. De enige mogelijkheid voor een Nederlands kenteken is invoer als verhuisboedel (dan maakt vreemd genoeg het niet bestaan van een typegoedkeuring niets meer uit) of eerst een toelating verkrijgen in een ander EU land waar ze wel toelating doen op basis van een individuele keuring (zoals bv Duitsland). Heb je die toelating eenmaal dan moet de RDW hem ook in NL toelaten, vanwege een EU regel die voorschrijft dat een binnen enig EU land toegelaten voertuig altijd ingeschreven moet kunnen worden in alle andere EU landen.
Re: IMPORT US problemen
Ik vind het wel raar dat de topic starter aangeeft de auto niet door de keuring komt ivm Xenon, die van mij is er ook doorheen gekomen. Misschien daar met verkeerde been uit bed gestapt
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: IMPORT US problemen
beste forumleden, Ik heb een 2011 vs import.
Ik begreep van de Ford importeur dat er geen type goedkeuring voor de 2011 Mustang is.
Betekent dit dat ik bij de RDW keuring veel geld kwijt ben omdat de keuring anders is?
Ergens las ik iets van 1250,- euro?
PS:Ik heb wel vaker oldtimers geimporteerd en ik weet ook welke technische aanpassingen voor de 2011 nodig zijn.
Ik begreep van de Ford importeur dat er geen type goedkeuring voor de 2011 Mustang is.
Betekent dit dat ik bij de RDW keuring veel geld kwijt ben omdat de keuring anders is?
Ergens las ik iets van 1250,- euro?
PS:Ik heb wel vaker oldtimers geimporteerd en ik weet ook welke technische aanpassingen voor de 2011 nodig zijn.
Re: IMPORT US problemen
Klopt, er is voor de 2011 Mustang geen typegoedkeuring.
Je zal hem dus of via RDW of via Duitsland gekeurd moeten krijgen. Een geode importeur kan dit voor je regelen, maar dat kost inderdaad wel geld.
Je zal hem dus of via RDW of via Duitsland gekeurd moeten krijgen. Een geode importeur kan dit voor je regelen, maar dat kost inderdaad wel geld.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: IMPORT US problemen
Ja dat het geld kost is niet het probleem.
Ik betaal het liever niet aan de RDW. LOL!
Ik las ergens dat het 2011 model niet door de keuring komt vanwege het geluid. Zelf
met originele uitlaten. Apart. Maar ja je leest zoveel.....
Ik betaal het liever niet aan de RDW. LOL!
Ik las ergens dat het 2011 model niet door de keuring komt vanwege het geluid. Zelf
met originele uitlaten. Apart. Maar ja je leest zoveel.....
- DanielSmit
- Berichten: 728
- Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
- Locatie: Zuid Holland
Re: IMPORT US problemen
Die van mij is ook van 2011 en is via Duitsland ingevoerd. Dit is via VS import Dirksland gedaan, misschien kun je hem eens bellen om te informeren.
Gewoon omdat het kan :)
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: IMPORT US problemen
Het zal niet voor het eerst zijn dat ze de originele uitlaat vol met staalwol proppen om een paar dB te winnen....komt vaker voor.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- petersdappie
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
- Locatie: Noord-Holland
Re: IMPORT US problemen
Dit zat in mijn uitlaat...Ando schreef:Het zal niet voor het eerst zijn dat ze de originele uitlaat vol met staalwol proppen om een paar dB te winnen....komt vaker voor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: IMPORT US problemen
Dat kost vermogen...petersdappie schreef:Dit zat in mijn uitlaat...Ando schreef:Het zal niet voor het eerst zijn dat ze de originele uitlaat vol met staalwol proppen om een paar dB te winnen....komt vaker voor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl