Carterontluchting PCV Ecoboost

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

Ik was me enigsinds ook aan het inlezen over oil catch can omdat ik wat walmpjes kreeg na meer als 10minuten stationair draaien. Dit merkte ik op tijdens onze bruidsreportage. Het was koud buiten en de Mustang liep stationair omdat de stoelverwarming en kachel anders niet werken. Nadat het walmen weg is komt het ook niet meer terug! Ook niet bij even wat sneller doorrijden, Dus ik kon klepseals uitsluiten maar dacht dus aan een catch can systeem. Mustang heeft 34.000km en bij 30.000km ongeveer zijn laatste onderhoud gehad en tijdens olie peilen niet echt zichtbaar verbruik (1e keer gepeild sinds aankoop) maar ik weet dat zelfs een druppeltje olie al een walm kan veroorzaken.

Nu blijkt er een vaker voorkomend probleem te zijn met de Carterontluchting tijdens met name warme (bedrijfstemperatuur) motor dus ga de Ford Dealer even aanschrijven want volgens amerikaans forum voldoet mijn Ecoboost aan alle kenmerken (Bouwjaar / Periode) met de slechte serie. Is daarbij volledig onderhouden bij de dealer.
Misschien Hennie Lek er al mee bekend?

Misschien al bekend? Of toch nog niet hieronder het document wat ik vond.

Image
Image
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door fvdw »

Even gekeken bij die van mij. Daar zit die met barcode in, dus die met dat groene vinkje, welke ik zoals ik het lees de versie is die problemen geeft. Mustang is van dec 2015.
Tot op heden echter geen rook (42k km). Toch maar eens melden bij de ford dealer of preventief wisselen nodig is.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

Ik heb de Ford al gemaild echter nog geen reactie mogen ontvangen, Heb je jou mustang al minimaal 10min stationair laten draaien? Anders doet die het ook niet dat is eigenlijk de test. Mijn oliepeil is goed, Maar als je de juiste carterontluchting hebt dan gaat die niet roken en hoef je niet te wisselen.
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door Eric »

TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

Indien na de modificatie nog twijfel dan een olie catch can ertussen.

Maar... We zijn er net mee terug uit Hoorn twee dsgen geweest met Hotel en 0,0 problemen zelfs in de file niet maar dan draait die niet langdurig stationair omdat het nog lichtjes rolde, Maar wil het gewoon verbeterd hebben :mrgreen:
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door fvdw »

TVS schreef: wo 17 apr, 2019 14:29 Ik heb de Ford al gemaild echter nog geen reactie mogen ontvangen, Heb je jou mustang al minimaal 10min stationair laten draaien? Anders doet die het ook niet dat is eigenlijk de test. Mijn oliepeil is goed, Maar als je de juiste carterontluchting hebt dan gaat die niet roken en hoef je niet te wisselen.
Hij rookt niet na 10 min+ stationair dus lijkt oke
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door fvdw »

Eric schreef: wo 17 apr, 2019 21:52 Wellicht dat dit ding kan helpen:

http://www.uprproducts.com/billet-one-w ... r-kit.html
70 dollar voor een speciale olievuldop. Weet niet of die wel past bij de ecoboost vanwege afstand tot motorkap. Als ik lees waarom dit probleem optreedt vraag ik me af of dit echt een oplossing is



Kan zijn dat dit videotje niet van een mustang is
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door fvdw »

Duidelijk dus ander olievuldop lost het niet op als je dit probleem hebt
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

Inmiddels ligt de kwestie bij Ford Nederland,
De dealer heeft er vertrouwen in dat het goed komt.

Streepjescode erop houdt gewoon in volgens eerdere documentatie verkeerde versie tot circa bouwjaar 2016.
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

Update!

De benodigde materialen zijn besteld en zodra die binnen zijn zal de dealer deze monteren en de software updaten.
Reden is dat ik het uitbesteed aan Ford is dat er hoogstwaarschijnlijk wel coulance komt vanuit Ford. Daarbij ik het met de reistijd en zelf monteren alsnog de update moet halen bij Ford. Maximaal is er €250,- begroot vanuit de dealer. Andere dealer was ik dat al kwijt zonder arbeidsloon en zou daar ook onderhoudsbeurt moeten doen waarbij de kosten vele malen hoger zouden zijn. Onderhoudsbeurt is nog niet nodig.
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

Inmiddels is de update gedaan door de dealer. Echter is die nu wat zenuwachtig en heb ik het idee bij even vol gas geven dat die niet in een keer doortrekt.
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door fvdw »

Heb hem bij mij ook laten wisselen. Niet dat hij rookte bij 10 min stationair maar meer omdat hij bij start soms korstondig wat rook uitblies en uitlaat vrij zwart was. Is onder garantie uitgevoerd door Ford dealer en is software ge-update.
Geen problemen hier met doortrekken na die update. In verleden (voor de wissel) wel vastgesteld dat bij gebruik van euro 95 benzine hij soms wat inhoudt bij acceleren, bij gebruik van shell v-power of super 98 of ultimate 102 is dat niet zo. Oorzaak is waarschijnlijk de klopsensor die de onsteking bijstelt bij euro 95. Sindien gebruik ik v-power, loopt ie echt beter op.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door Eric »

fvdw schreef: wo 24 jul, 2019 15:20 Sindien gebruik ik v-power, loopt ie echt beter op.
Ik reed met m'n EB ook altijd op 98. Je merkt idd verschil.
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Carterontluchting PCV Ecoboost

Bericht door TVS »

FVDW Ik heb je zojuist een PB verstuurd!

Ik had inderdaad Euro 95 getankt ze hadden geen Euro 98, Toevallig gisteren weer 98 getankt en het werdt al stukken beter (dit was voor ik het las op het forum) wat dus blijkbaar gevoelig is voor de Ecoboost.
Waarschijnlijk verdwijnt het hikken en is die met 98 of 102 ook stukken zuiniger
fvdw schreef: wo 24 jul, 2019 15:20 Heb hem bij mij ook laten wisselen. Niet dat hij rookte bij 10 min stationair maar meer omdat hij bij start soms korstondig wat rook uitblies en uitlaat vrij zwart was. Is onder garantie uitgevoerd door Ford dealer en is software ge-update.
Geen problemen hier met doortrekken na die update. In verleden (voor de wissel) wel vastgesteld dat bij gebruik van euro 95 benzine hij soms wat inhoudt bij acceleren, bij gebruik van shell v-power of super 98 of ultimate 102 is dat niet zo. Oorzaak is waarschijnlijk de klopsensor die de onsteking bijstelt bij euro 95. Sindien gebruik ik v-power, loopt ie echt beter op.
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”