Mustang 2015 Quick Latch

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

Goedemiddag allemaal,

Korte tijd geleden besloten de clipjes van mijn voorbumper bijna gelijktijdig lam te worden, waardoor de bumper niet lekker meer aan sloot op mijn voorscherm en het er gewoon k*t uitzag.

Hierop diverse fora afgestruind en het kwam er hierbij op neer dat er maar twee echt goede opties zijn om het op te lossen. Optie 1 is een compleet nieuwe bumper, optie 2 is een quick latch systeem monteren.

Dit systeem heb ik in een half uur tijd gemonteerd, van demontage van de oude ophangbeugels tot het monteren van de quick latch kogel met klik systeem. Met het juiste gereedschap zoals een dopsleutel maatje 11, een standaard schroevendraaier, een waterpomptang en een conische stappenboor kom je een heel end.

Het resultaat vind ik persoonlijk fantastisch. Het geeft een beetje de indruk dat de bumper snel te demonteren is voor het circuit. En dat is opzich een leuke look.

Ik zal ergens dit weekend een foto maken en op het forum plaatsen. In de tussentijd is Google een uitkomst.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

En ja, de mustang was tijdelijk weer deels blauw ivm het aanbrengen van dit systeem.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door fvdw »

Het is een oplossing maar persoonlijk vindt ik het niet zo mooi dat die latch zichtbaar is, maar das een kwestie van smaak. Wat ik me afvraag is hoe kunnen die clipjes kapot gaan ?? En dan nog, er zit er nog een bout die de bumper verbind met het spatbord (in de wielkuip en is moeilijk te vinden). Is die bout wel gemonteerd op jou mustang ?

Ps zo te zien heb je ook wat condens in de koplamp
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

fvdw schreef: zo 19 mei, 2019 16:33 Het is een oplossing maar persoonlijk vindt ik het niet zo mooi dat die latch zichtbaar is, maar das een kwestie van smaak. Wat ik me afvraag is hoe kunnen die clipjes kapot gaan ?? En dan nog, er zit er nog een bout die de bumper verbind met het spatbord (in de wielkuip en is moeilijk te vinden). Is die bout wel gemonteerd op jou mustang ?

Ps zo te zien heb je ook wat condens in de koplamp
Als het gewoon mooi vast zit zoals het hoort dan is dat inderdaad het mooiste. Dat ben ik met je eens. Dit is ook meer een voorlopige oplossing die er gelukkig niet al te slecht uit ziet. (Zoals eerder vermeld heeft het ook wat). Nu Ze mee gespoten zijn in het parelmoer wit vallen ze ook niet meer zo op. In de toekomst wil ik een nagelnieuwe bumper. Twijfel nog tussen een rousch of Anderson composites.

De clipjes zijn bij mij gewoon spontaan afgebroken. Ik heb niets geraakt oid. Ik heb de bumper er wel een maal af gehad toen ik de GT grille monteerde en deze zat zo weer terug geklikt. Op mustang6g is wel veel te lezen over massaal afbrekende clips bij de Jaren 2015/2016/2017.

De desbetreffende bout waar je het over hebt is inderdaad nog gewoon aanwezig. Dus echt quick is de bumper er ook niet af.

Mbt de condens. Was het maar condens. Het betreft een schaafplek van het transport. De verzekering is daar nog steeds mee bezig.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door fvdw »

Mbt de condens. Was het maar condens. Het betreft een schaafplek van het transport. De verzekering is daar nog steeds mee bezig.
Misschen hebben die clipjes ook schade opgelopen door die transport schade. Zeker als de clipjes alleen aan linker voorkant kapot zijn.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

fvdw schreef: ma 20 mei, 2019 16:02
Mbt de condens. Was het maar condens. Het betreft een schaafplek van het transport. De verzekering is daar nog steeds mee bezig.
Misschen hebben die clipjes ook schade opgelopen door die transport schade. Zeker als de clipjes alleen aan linker voorkant kapot zijn.
Links waren ze inderdaad compleet gebroken. Aan de andere kant waren ze beiden lam. Dus voor de symetrie beide kanten gedaan. Ik hoop via de verzekering een leuk bedrag terug te krijgen voor een nieuwe bumper en koplamp. Alleen zijn ze allemaal niet zo snel.

Tot die tijd rijd ik op deze manier rond, en sta ik in ieder geval niet voor lul. Een nieuwe bumper en koplamp staan in ieder geval op het verlanglijstje.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door fvdw »

Blauw wit blauw wit, gaat dat wrappen zou gemakkelijk en snel?
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door TTarmor »

fvdw schreef: di 21 mei, 2019 16:06 Blauw wit blauw wit, gaat dat wrappen zou gemakkelijk en snel?
Hij is eigenlijk gespoten met plasti dip. Het kost ongeveer een uur of 2 om te verwijderen als de buitentemperatuur optimaal is. (Als het rond het vriespunt zit is het een ramp). En dit is eigenlijk alweer de derde keer dat hij gespoten is.

Het spuiten van de dip zelf kost ongeveer anderhalve dag. Inclusief ontvetten, afplakken, drogen tussen de lagen door e.d.

De reden van de 3 keer is als volgt:

Na de eerste keer was de belastingdienst zogenaamd mijn bpm aangifte kwijt waardoor ik het eraf moest halen om een behoorlijke naheffing te voorkomen.

Bij de tweede keer had het bedrijf waar ik hem laat spuiten naar alle waarschijnlijkheid de auto niet goed ontvet en een slechte thinner batch gebruikt. Dit is toegegeven en zodoende is de auto nu voor de derde keer gedaan, en nu hopelijk voor de komende 3/4 jaar.

De reden dat ik hem niet parelmoer wit heb laten spuiten met lak door een autospuiterij is het feit dat ik de kleur Deep impact blue wel erg mooi vind. Plus voor de waarde is de originele kleur wel belangrijk. Hij is parelmoer wit aangezien hij ook verhuurd wordt als trouwauto.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door fvdw »

Oke snap het, wel een duur grapje zo lijkt me
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2015 Quick Latch

Bericht door keesie25 »

Bij mij zit er WEL condens in! Ik maak daar een apart topic van!!!!
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”