Mustang 2015 pearl white wrap

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door TTarmor »

Goedemorgen allemaal,

Zoals sommigen al gelezen zullen hebben, mijn mustang was Deep impact blue en is vervolgens gedipt naar de kleur parelmoer wit. Echter om diverse dingen strak te krijgen en gedoe met de belastingdienst moest het opnieuw. Hierna bleek de dip echter niet goed meer te hechten waardoor ik elke keer na een paar weken blazen kreeg. Dus dit was niet de oplossing, wellicht door onkunde, misschien door de dip zelf. Mijn tip, ga nooit dippen.

Nu mijn Mustang professioneel laten wrappen in parelmoer wit. Dit met zwarte wrap ter plaatse van de diffuser. Het resultaat is prachtig:Afbeelding

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door TTarmor »

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door Eric »

Dat ziet er netjes uit. Heb je de deursponningen en zo ook laten doen?

Mss een idee om die twee dopjes op de voorbumper ook even te laten doen, dat staat denk ik wel wat mooier.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door TTarmor »

Eric schreef: wo 12 jun, 2019 10:53 Dat ziet er netjes uit. Heb je de deursponningen en zo ook laten doen?

Mss een idee om die twee dopjes op de voorbumper ook even te laten doen, dat staat denk ik wel wat mooier.
Dankjewel! Ik ben zelf ook zeer tevreden.

De deursponningen zijn ook volledig gedaan, ik zal daar ook even een foto van maken. Althans zodra het weer het toe laat.

De dopjes twijfelde ik over, daarom zijn ze niet gedaan. Aan de ene kant vind ik het contrast wel mooi, aan de andere kant als de dopjes nagenoeg weg vallen is het natuurlijk erg mooi. Ik slaap er nog een paar nachten over. Ik kan ze sowieso altijd nog laten doen.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door TVS »

Zeer Mooi! & Broertje van mijn Mustang XK-852-S
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door DanielSmit »

Mooi geworden :ok: Ik zou de dopjes ook wrappen :v:
Gewoon omdat het kan :)
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door TTarmor »

TVS schreef: wo 12 jun, 2019 23:13 Zeer Mooi! & Broertje van mijn Mustang XK-852-S
Dankjewel! En haha inderdaad. Naast elkaar parkeren op een evenement/meeting
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door TVS »

Zeker! Doen we 😆
TTarmor schreef: do 13 jun, 2019 17:15
TVS schreef: wo 12 jun, 2019 23:13 Zeer Mooi! & Broertje van mijn Mustang XK-852-S
Dankjewel! En haha inderdaad. Naast elkaar parkeren op een evenement/meeting
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
maoilearca
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 dec, 2020 09:05

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door maoilearca »

Great wrap - can I ask who did it for you? (Pardon my English - new arrival).

John
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door keesie25 »

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit. Ik ben onwetend op het gebied van wrappen, maar hij lijkt net zo uit de fabriek te komen.
Voelt dit ook net zo aan als zonder wrap?
Ik neem aan dat je het hebt laten doen omdat je die kleur wilde. Heeft het ook nog te maken met 'kwaliteitsbehoud' ? En moet je dit materiaal net zo behandelen als gewone lak, dus poetsen of in de was zetten?

Ik snap niet waarom je het eerst had laten doen en waarom het opnieuw moest, ook mbt de belastingdienst. Heeft het te maken met de kleurvermelding in je kenteken? Had je daar dan garantie op?

De knopjes tussen voorbumper en spatbord heb ik niet......waar zijn die voor?

Wat is 'dippen'.....?
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 13 jan, 2021 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door Eric »

Wrap folie is gewoon een specifiek soort plakplastic dat veel duurzamer is dan wat je bij de gamma haalt en zich door het te verwarmen makkelijker over bolle oppervlakten laat plakken. Van een afstandje ziet het er uit als autolak en als het professioneel geïnstalleerd is kun je nauwelijks het verschil zien. Maar ga je van dichtbij naar de details kijken dan zie je het altijd. Voor iemand die zich aan dat soort details stoort (zoals ik) is het geen echte oplossing, ik zou me er elke dag aan ergeren iig. Maar dat is heel persoonlijk en ik heb ook zat wagens gezien waarbij het voor een wrap heel mooi gedaan is.

Uiteindelijk gaan naar verloop van tijd kleine randjes onstaan waar vuil onder kruipt en dat soort details. Een wrap moet gemiddeld een jaar of 5 netjes te houden zijn. Er zijn allerlei dure onderhoudsproducten voor uiteraard, maar dat is grotendeels onzin. Het blijft uiteindelijk een wegwerpproduct. Mits goed geïnstalleerd laat een wrap na verwijderen geen schade aan de lak achter, sterker nog die is al die tijd extra beschermd geweest. Minder professionele wrappers snijden echter soms slordig waardoor er sneetjes in de lak kunnen komen die je pas ziet als je de wrap verwijdert.

Dippen is (naar mijn bescheiden mening uiteraard) echt ghetto. Plastidip is een soort rubber achtig spuitverf die je over je lak heen kunt spuiten en er later vrij eenvoudig weer vanaf kunt trekken. Een beetje handige doe het zelver kan dit gewoon thuis doen en zo voor een heel beperkt bedrag z'n auto een andere kleur geven. Het resultaat is echter vaak heel teleurstellend en haalt het niet bij wrapfolie en al helemaal niet bij echte lak.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door keesie25 »

Alvast bedankt voor de uitleg Eric. Als je dit goed wilt doen zal het niet goedkoop zijn, maar minder prijzig dan de auto opnieuw spuiten. Als het aan mij lag, en je zou het verschil absoluut niet zien, dan had ik mijn motorkap laten wrappen om oxidatie te voorkomen.......helaas komt dus dus van binnen uit.
Laatst gewijzigd door keesie25 op do 14 jan, 2021 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door SanQ »

Middag heren,

Een goed gemonteerde wrap is over het duurder dan spuiten omdat het heel veel meer werk is om alles goed te monteren, een wrap is ook bedoeld om een voertuig voor een jaar of 3 een bijzonder uiterlijk of kleur te geven, niet om 10 jaar te laten zitten, dan kan je beter spuiten....

Gr. Rene
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door peer »

SanQ schreef: do 14 jan, 2021 10:00 Middag heren,

Een goed gemonteerde wrap is over het duurder dan spuiten omdat het heel veel meer werk is om alles goed te monteren, een wrap is ook bedoeld om een voertuig voor een jaar of 3 een bijzonder uiterlijk of kleur te geven, niet om 10 jaar te laten zitten, dan kan je beter spuiten....

Gr. Rene
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, het hangt allemaal af van de kwaliteit. Is een goede wrap duurder dan een beunhaas spuitbeurt, vast wel. Maar een auto op een goede manier spuiten naar een speciale lak is (zo goed als altijd) duurder dan wrappen. De hoeveelheid werk bij spuiten is meer dan bij wrappen, met het demonteren, schuren, meerdere lagen lak enz.

Dippen kan trouwens ook heel mooi worden als het door een prof gedaan wordt in een echte spuitcabine. Maar als je het zelf op de oprit gaat doen dan wordt het vaak niets. Ik heb zelf wel eens kleine stukken met plastidip gespoten (logo's enz) En dat zag er toch echt wel heel goed uit. Het komt alleen best nauwkeurig, aantal lagen, droogtijd tussendoor enz. Doe je dit niet goed dan wordt het eindresultaat niks.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2015 pearl white wrap

Bericht door keesie25 »

Ik heb trouwens op het net ook gelezen dat een gemiddelde wrap (waarom denk ik bij dat woord steeds aan eten....?) voor een middenklasser zo'n 2000 euro kost en dat dit 3 tot 5 jaar mee gaat. Voor spuiten ben je iets duurder uit, maar dat dit toch wel zo'n 10 jaar mee gaan is mijn ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”