Airco

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Airco

Bericht door TTarmor »

Goedenavond allemaal,

De afgelopen tijd weinig nieuws meegemaakt met de Mustang. Behalve dat ik nu waarschijnlijk last heb van het beruchte A-C probleem. De airco werkt bijna niet meer. Heb wel het idee dat de passagiers kant redelijk koud is. Maar de rest totaal niet meer.

Dat wordt waarschijnlijk dus een nieuwe evaporator core en een bedrijf vinden die het aan durft. Het schijnt een klus van twee dagen te zijn dus dat belooft wat.

Er schijnt wel een toevoeging mogelijk te zijn waardoor kleine lekken bij het vullen zichzelf afsluiten. Wellicht dat dat een uitkomst is. Ik lees hier op mustang6g ook eea over en soms hebben mensen er mazzel mee.

Er schijnen verschillende versies van de core te zijn. Dus na een definitieve analyse ga ik even goed zoeken wat de verbeterde versie zou moeten zijn.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

Balen. Maar uiteindelijk gaan ze er allemaal aan.
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Airco

Bericht door TVS »

Mijne onlangs laten vullen, Zat na vier jaar nog 285gram koudemiddel in
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

Vullen hielp bij mijn Ecoboost een aantal maanden en toen was hij weer leeg.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Airco

Bericht door TTarmor »

TVS schreef: vr 09 aug, 2019 20:04 Mijne onlangs laten vullen, Zat na vier jaar nog 285gram koudemiddel in
Hoeveel gram hoort er in te zitten?
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Airco

Bericht door TTarmor »

Eric schreef: vr 09 aug, 2019 20:43 Vullen hielp bij mijn Ecoboost een aantal maanden en toen was hij weer leeg.
Wat was je kwijt voor de reparatie?
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

TTarmor schreef: za 10 aug, 2019 22:57
Eric schreef: vr 09 aug, 2019 20:43 Vullen hielp bij mijn Ecoboost een aantal maanden en toen was hij weer leeg.
Wat was je kwijt voor de reparatie?
Niets, was een nieuwe dus garantie. Maar ze hebben hem alleen maar afgevuld, niet gerepareerd. Daarna was hij binnen een jaar weer leeg en heb ik garantie geclaimd op de eerdere "reparatie'. Toen is hij opnieuw gevuld en kort daarna heb ik hem weggedaan.
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Airco

Bericht door TVS »

Ik meen 550gram

Nieuwe auto’s verliezen het eerste jaar 20% daarna gemiddeld 10% per jaar.
TTarmor schreef: za 10 aug, 2019 22:57
TVS schreef: vr 09 aug, 2019 20:04 Mijne onlangs laten vullen, Zat na vier jaar nog 285gram koudemiddel in
Hoeveel gram hoort er in te zitten?
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Airco

Bericht door fvdw »

Een midddel om kleine lekjes te dichten zou ik er nooit in doen. Is oa killing voor je kompressor. Als er na 4 jaar nog 285 gram in zit en als getal van Eric klopt dan zou je 90 gram per jaar moeten laten bijvullen. Dat is dan nog het overwegen waard als je die verdamper wissel niet onder garantie kunt laten doen. Want die kost ruim 2000 euro.

Overigens die van mij heeft het probleem ook. Leeg binnen een jaar. Inmiddels zijn condensor en twee slangen vervangen maar nog steeds verliest hij koude middel. Ze zien niks met contrastmiddel aan die verdamper. (In condenswater uitloop checken ze en met endoscoop via interieur filter) maar toch is die verdamper nu behalve de kompressor de enigste mogelijkeid van lekken. Gezien het feit dat ie het van begin af aan heeft en het bij vele anderen het uiteindelijk vrijwel altijd de verdamper bleek te zijn, gaat die nu ook vervangen worden nog onder (verlengde) garantie.
Ben er niet blij mee dat het dashboard eruit moet maar rijden zonder airco is in de zomer bijna niet te doen of laten we zeggen niet aangenaam
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

fvdw schreef: ma 12 aug, 2019 07:18 Gezien het feit dat ie het van begin af aan heeft en het bij vele anderen het uiteindelijk vrijwel altijd de verdamper bleek te zijn, gaat die nu ook vervangen worden nog onder (verlengde) garantie.
Het probleem volgens de US forums is dat de verbeterde versies van dat onderdeel hetzelfde probleem blijken te hebben en dus uiteindelijk ook weer gaan lekken. Dus let goed op dat ze een recente versie van het onderdeel gebruiken. Ik volg dit issue eerlijk gezegd al een jaar niet meer omdat mijn GT tot nu toe geen problemen heeft, maar dat zal op een dag wel veranderen vrees ik.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Airco

Bericht door hoogie35 »

Ik heb nooit een airco probleem en gebruik hem bijna niet. Oplossing: Dak omlaag :ok: :mrgreen: :roll: :lol:
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Airco

Bericht door petersdappie »

hoogie35 schreef:Ik heb nooit een airco probleem en gebruik hem bijna niet. Oplossing: Dak omlaag :ok: :mrgreen: :roll: :lol:
Mijn 2008 mustang nog nooit hoeven vullen. Trouwens de airco draait continu ook al is hij niet aan. Dat hoort zo. Om de ruiten schoon te houden. Had dit bij mijn andere auto’s ook. Pomp draad altijd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Airco

Bericht door TVS »

Kwa voorgeschreven verlies van het koudemiddel per jaar valt die er precies op zeg maar. Als het systeem lekt dan doet die het na een aantal dagen/weken gewoon niet meer. Ik heb het afgeklopt op een stuk hout. Hij doet het perfect. Het valt mij wel op bij veel jonge auto’s met hetzelfde koudemiddel R123YF dat die veel sneller de hoeveelheid verliezen als de oudere modellen met R134a
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Airco

Bericht door fvdw »

petersdappie schreef: ma 12 aug, 2019 20:10
hoogie35 schreef:Ik heb nooit een airco probleem en gebruik hem bijna niet. Oplossing: Dak omlaag :ok: :mrgreen: :roll: :lol:
Mijn 2008 mustang nog nooit hoeven vullen. Trouwens de airco draait continu ook al is hij niet aan. Dat hoort zo. Om de ruiten schoon te houden. Had dit bij mijn andere auto’s ook. Pomp draad altijd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Nee hoor de kompressor draait niet altijd en zeker niet als de airco uitstaat. Althans bij meer moderne auto's. Hiertoe is er een magneetkoppeling die de polie vrij schakelt. De polie draait dan wel maar kompressor niet. Wellicht is dit bij de oude mustangs niet zo en draait ie altijd.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airco

Bericht door Eric »

TVS schreef: ma 12 aug, 2019 22:03 Het valt mij wel op bij veel jonge auto’s met hetzelfde koudemiddel R123YF dat die veel sneller de hoeveelheid verliezen als de oudere modellen met R134a
In dat kader is het wel nuttig te weten dat EU spec Mustangs af fabriek worden afgevuld met R1234yf en de US spec exemplaren met R134a.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”