Dop koelvloeistof reservoir

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Dop koelvloeistof reservoir

Bericht door TTarmor »

Goedenavond allemaal,

Ik maak genoeg mee met mijn Mustang helaas. Nu alweer een nieuwtje. Het
Is mij opgevallen dat mijn koelvloeistof in een jaar tijd van halverwege minimum Max gezakt is naar enkele centimeters onder het minimum.

Zodoende mijn olie gecontroleerd en deze ziet er goed donkerbruin uit, dus er is geen sprake van een lek naar mijn blok anders had ik als het goed is witte smurrie of koffie met melk moeten zien. Wel gelijk gemerkt dat het oliepijl maar net boven minimum zit. Aangezien ik nog maar 15 procent levensduur van mijn olie heb kijk ik hier niet erg van op.

Zodoende besloten olie en koelvloeistof te bestellen bij lek import. Deze heb ik gisteren binnen gekregen tezamen met filters e.d.

Nu komt het. Ik vervang mijn luchtfilter zonder problemen en wil mijn koelvloeistof bijvullen. Draai ik mijn dop eraf, blijft de binnenkant van mijn dop zitten.... ik ga zo even een foto toevoegen. Het lijkt alsof het binnenwerk op de dop hoort te klikken gezien de klemmetjes in de buitenkant van de dop. Maar nu zit ik dus met een probleem.

Google wijst uit: probleem met de dop waardoor damp kan ontsnappen, oud geworden reservoir waardoor deze vervormt en haarscheurtjes kan vertonen waardoor damp kan ontsnappen met als algemeen gevolg het dalen van het koelvloeistof niveau.

Op het oog zie ik niks, maar het koelvloeistof niveau op een dergelijk laag niveau vind ik maar niks. En bijvullen gaat nu dus ook niet echt top. Als ik het binnenwerk van de dop eruit krijg met een tang of twee schroevendraaiers dan is het de vraag of dit goed gaat en of het reservoir dit overleeft. En dan is rijden ook een issue.

Kortom ik zit even in dubio wat nu het beste plan is.

Ideeën zijn welkom.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Dop koelvloeistof reservoir

Bericht door TTarmor »

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Dop koelvloeistof reservoir

Bericht door TVS »

Nieuwe dop plaatsen dit kan een (mede) oorzaak zijn van zakken koelvloeistofniveau
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Dop koelvloeistof reservoir

Bericht door peer »

Toevallig ben ik ook net bezig met een zelfde probleem. Dit kan inderdaad komen door een slechte dop, als de druk niet wordt opgebouwd is het kookpunt lager. Hierdoor verlies je koelvloeistof en zakt dus het niveau.

Ik zou bij twijfel hoe dan ook een nieuwe dop plaatsen, zoveel kost dat niet.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Dop koelvloeistof reservoir

Bericht door TTarmor »

Vandaag een nieuwe dop besteld bij Lek import.

Tijdens het verwijderen van het hardnekkige deel van de dop wat vast zat zijn er stukjes plastic en een veertje in het reservoir gevallen. Na enig gevloek het hele reservoir gedemonteerd en leeg gegoten en de slangetjes voor de zekerheid even ondersteboven gehouden. Dus die is weer puin vrij.

Nu even wachten op de nieuwe dop. Ze kosten inderdaad niet veel.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”