Parts from China - window louvres

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Zo, direct maar twee pakjes tegelijk.......

Ook 2 weken geleden window louvres besteld, ja hoor, ook uit China, en ja hoor, totaalprijs was 20 euro, geloof het of niet.
De louvres zaten al op mijn vorige auto toen ik hem kocht, en ik wilde ze gewoon ook weer op mijn nieuwe auto.

Als je ze NIET hebt, kijk je nooit door die raampjes heen, dus qua zicht rondom maakt het niet uit of er louvres op je ramen zitten.

Bij deze had ik de keus: kleur of zwart. Ik besloot ze zwart te nemen, want als ik ze rood zou nemen moest ik maar afwachten of de kleur dezelfde is als de auto.

Beide pakjes besteld op dezelfde dag bij twee verschillende verkopers, 14 dagen geleden, en ze zijn inclusief porto dus, en beide vandaag ontvangen. Op het pakje van de telescopen stond dus dat de waarde 4.52 EURO is, en op dat van de louvres staat.......4.53 euro!

Ik heb ze net uitgepakt, en was, net als mijn katten, heel nieuwsgierig wat voor soort materiaal het zou zijn. Ze zijn glanzend zwart, en enigszins flexibel. Er zit een rol dubbelzijdig tape bij, en als het ooit droog wordt (......) lijkt het bevestigen geen probleem.

Afbeeldingupload photo to get bbc code
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Zojuist maar even een try-out,in de regen. Ziehier, ze passen!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door saf1908 »

Dat is geen geld! Ziet er tof uit zo op het eerste gezicht.
Ben benieuwd hoe het staat als je ze hebt gemonteerd.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Dank je Saf, inderdaad voor dat geld wel een gokje waard. Het materiaal is trouwens door en door zwart, dus er zal geen verf afbladderen. Als het niks is dan haal ik het er gewoon weer af. Even afwachten dus maar.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door Eric »

Feline inspection team :lol:
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door edgar »

Eric schreef:Feline inspection team :lol:
Geen kat in de zak gekocht :-)
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Klopt, die gasten(Knabbel en Babbel) controleren alles wat binnen komt. Exact 6 maanden oud, gaan binnenkort voor het eerst naar buiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door 1967coupe »

Geen geld, ik kom die dingen ook vaak tegen op Ali. Ik vraag me dan af of het allemaal wel past ed maar dat blijkt dus erg mee te vallen.
Leuke upgrade

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Vanmorgen op buienradar gekeken: vanmiddag geen regen. Het goede moment dus om de louvres eens te bevestigen.

Dit had ik al eerder gecontroleerd, maar nu nog wel even vermeldenswaard: De onderste rubbers (zie pijl nr 1)die tegen de kleine raampjes bevestigd zijn sluiten bij beide goed aan. Bedenk dat ik daar niet meer bij kan komen op het moment dat ik de louvres bevestigd heb. Het is dus belangrijk dat daar geen vocht achter blijft hangen.
De bovenste rand (zie pijl nr 2), die langs het raam loopt lijkt me minder belangrijk, omdat die rand uitsteekt over het raam heen, en er daar geen vocht naar binnen zal lopen. WEL bedenkelijk is de plek waar de bovenrand doorloopt naar voren: er zit aan beide kanten een kiertje tussen, omdat die strip uit twee delen bestaat (zie pijl nr 3).

Afbeeldingforensic osteology degree
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 10 mar, 2020 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door SanQ »

bestel met enige regelmaat eea bij onze sjinese vrinden en dat is meestal redelijk van kwaliteit maar de tape die ze er vaak bijleveren is prut....

Van mijn pickup was ik dus in no time mijn scherm kwijt, ik heb hem teuggevonden gelukkig en nu alles met 3m VHB geplakt ☺
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Dat bovenste kiertje wil ik dicht stoppen met kit, maar dat kun je pas doen als het een flink aantal dagen niet geregend heeft, want als vocht ergens in blijft staan is het erg, maar nog erger is als je vocht OPSLUIT.

Goed, de set louvres bestaat uit twee plastic delen en slechts een rol 3M dubbelzijdig tape. Ik rekende eerst een beetje uit of er genoeg tape zou zijn voor de complete rand. Het zou kiele kiele worden. Hoe reken je dat uit?

Tel het aantal windingen. Bij deze rol waren dat er 9. Meet dan met een meetlint de omvang van de buitenste ring van de tape. Meet ook de binnnenste ring. Tel dat samen en deel dit door 2. De uitkomst daarvan x 9 = bij benadering de lengte van de tape. Meet daarna de omlijsting van de louvres x2. Dat zou dus moeten overeenkomen met wat je uitgerekend hebt.
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 10 mar, 2020 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Dank je San, eerst maar even verder met mijn verhaal.

Het bijgeleverde tape leek me van redelijke kwaliteit trouwens.
Afbeelding

Aan de binnenzijde van de louvres zit een platte rand, die met de 3M er tussen op het raam moet.
Op die binnenrand zitten diverse 'gietsporen'. Als plastic in een metalen mal gegoten wordt, wordt het plastic dat in de gietkanaaltjes achterblijft verwijderd, maar soms blijft er wat op het eindresultaat achter, wat nu ook het geval was. Ik heb het even met een vijl verwijderd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Als je dit ooit zelf gaat doen: plak de tape op het plastic louvre, en NIET op het raam zelf. Bij het louvre kun je de platte rand rondom volgen, en zorgen dat het tape NIET uitsteekt aan de buitenzijde. Zou je het eerst op het raam plakken is dit niet alleen onlogisch, maar ook weet je dan niet precies waar de platte rand van het louvre loopt.

Hier een foto van het tape dat al op de rand zit. De rode beschermlaag moet nog verwijderd worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Ik 'werkte' van achter naar voor, dus eerst de achterste punt op het raam gericht, waarbij je nog wat met de voorkant kunt bewegen om het op de goede plaats te zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 09 mar, 2020 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - window louvres

Bericht door keesie25 »

Vast is vast, en er zit geen beweging meer in. Eerst alles goed vastgedrukt. Ieder ander zou waarschijnlijk tevreden zijn, maar ik niet......ik heb de omlijsting, waarvan ik vond dat er nog wat kleine kiertjes zaten, met zwarte kit opgevuld. Ik heb EERST de ene kant compleet afgewerkt. Mocht het nu toch gaan regenen, dan is in ieder geval een kant compleet waterdicht.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”