Parts from China - Paddle Shifters

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Na het succes van de window louvres en de hood telescopen had ik ook paddle shifters besteld. Alle drie bij drie verschillende Chinese verkopers, alle drie zeer goedkoop en alle drie rond 14 februari.
De louvres en telescopen waren met tracktrace te volgen TOT Nederland. Je krijgt dan vaak de boodschap dat het product in het land van bestemming is aangekomen. (ik bestel vaker andere zaken van Ebay-China) Daarna duurt het nog een paar dagen. De totale procedure duurt meestal zo'n dag of 14.

De paddle shifters laten echter langer op zich wachten. Besteld op 15 februari, kon ik wel zien dat er een tracktrace nummer was toegekend, maar er gebeurde verder niets. Na twee weken heb ik contact opgenomen met de afzender die zich waarschijnlijk realiseerde dat hij het vergeten was te sturen of zo. Afijn, begin maart stuurde hij het 'opnieuw'. Vanaf de tweede dag kon ik zien dat het onderweg was. Via allerlei depots, luchthaven en douane was het uiteindelijk op 11 maart in de lucht. (on air-left China of zoiets).

Vanaf toen gingen de zaken voor ons allen anders dan verwacht.........je denkt, als dat vliegtuig al vertrokken is, moet het toch binnen een dag in Nederland aankomen...? Iedereen kreeg het ineens druk met iets anders, en vanmorgen zag ik in tracktrace dat het is aangekomen in.......België. Wordt hopelijk vervolgd.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door TTarmor »

Pakketten vanuit China gaan vaker via België. Althans heb t zelf nu een paar keer meegemaakt. Ik
Vermoed dat je het over een week binnen hebt. Kijkend naar mijn ervaringen.

Geoetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Dank je, het is vanmorgen door de douane gegaan. De andere twee pakketten (louvres en telescopen) ging niet via België, dus ik dacht dat dit was vanwege de crisis.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door TTarmor »

Geen probleem, ik snap je stress. Heb ik destijds de eerste keer ook gehad.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Lekker logisch allemaal:

11 maart vlucht vertrok uit land van herkomst
15 maart vlucht geland in land van bestemming: Belgie
16 maart import customs clearence: Nederland
18 maart parcel is handled Nederland
19 maart departure to country of destination Nederland
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door TTarmor »

Dat is wel een gevalletje ??????
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Tja, de vlucht van China naar België duurde dus 4 dagen. Een verre reis, maar 4 dagen....?
Ik kan me voorstellen dat het ook een paar dagen geleden al een chaos was, en dat er op Schiphol niet geland kon worden, dus België.
Daarna naar de Nederlandse douane, ik ik meen dat 'parcel handled' betekent dat het aan de 'vervoerder' is overgedragen je denkt dan misschien Post.nl. Het is in ieder geval nu al een aantal dagen in Nederland, en vandaag is het.....vertrokken naar het land waar het terecht moet komen.......gelukkig staat er nog 'Nederland' bij, anders zou je denken dat het terug gaat naar China!
Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Vandaag:
YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS. Nederland
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door peer »

Je kan ooit de pech hebben dat je pakketje rond gaat. Zo heb ik ooit eens meegemaakt dat mijn pakket van de US naar UK naar DE naar BE naar NL ging. Het ergste is dat US tot NL minder lang duurde dan vervolgens in NL inklaren en bezorgen aan de deur...
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Ach, ik geloof nu wel dat het een dezer dagen aankomt. Omdat ik vaker in China bestel, weet ik ook dat een van de beste sites voor informatie '17 track' is. In de laatste fase kun je ook op Post.nl internationaal kijken, want ze geven daar ook soms het China tracktrace nr, maar ook komt het voor dat ze dat nummer niet kennen terwijl je je pakketje al binnen hebt.
Trouwens, ik woon niet in Poortugaal of America.....
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Hoera, het pakje is binnen! Hier een foto, met op de achtergrond de auto, IN DE ZON.
Afbeelding

Zoals je ziet, de kleur wijkt af. Ik wist dat eigenlijk wel, want op de foto van de advertentie was dat ook al zo.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Maar ziehier een foto in de schaduw:
Afbeelding

Het is niet zo erg, en de shifters raken uiteraard nergens de originele kleur van de auto.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

De 'stickers' zijn wel ongeveer de kleur van de auto.

Je zou denken, na die telescopen en quarter louvres, wijst dit zichzelf, maar het roept toch nog wel vraagtekens op.
Zoals je ziet, er zijn VIER stickers bij. De achterkant is zwart, en als ik ze van het papier af haal, plakt het zwarte deel. Dat moet dus op de shifter. Daarna moet je de het rode deel van de sticker afhalen, en kun je hem op het stuur bevestigen.

Verwarrend is dat er twee extra stickers bij zitten. Je moet ze dus (waarschijnlijk) NIET alle vier gebruiken.

Van Ponyparts en andere merken etc. zijn de gekleurde shifters 100 dollar, en carbon voor ongeveer 200 dollar. Deze kosten dus 15 euro inclusief verzendkosten......
Ze zijn van dik aluminium, niks mis mee, gaat niet kapot. Ze zien er exact hetzelfde uit als die op Youtube van de bekende merken.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door Eric »

Komen vaak ook gewoon uit dezelfde fabriek.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - Paddle Shifters

Bericht door keesie25 »

Moeilijk te zien hoe het stuur met de kleine fabrieksshifters er uit ziet aan de achterkant. Goed, er steken kleine stukjes boven het stuur uit met +en - er op, maar ze kantelen dus als je ze naar je toe beweegt. Aan de achterzijde van het stuur, wat je niet ziet, zijn ze veel groter. Als je de extended shifters bekijkt, zie je hoe groot het oppervlak is dat tegen de originele geplakt moet worden, en dat is aardig groot.
Ik heb er even een op de goede plaats gehouden. Misschien zet ik ze er morgen op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”