Ik zag al direct toen ik de auto kocht dat ik iets aan de bevestiging van de kentekenplaten wilde doen. Waren de kleine USA kentkenplaten nog toegestaan op de 2005+ (en later?)versies, bij mijn 2015 US model zijn het gewoon EU formaat platen, en ik vermoed dat dit voor de hele wereld hetzelfde formaat zal zijn.
De voorplaat zat met een paar kleine schroefjes vast, zonder borg daar achter maar gewoon in de daarachter zittende kentekenhouder. In werkelijk anderhalve minuut had ik hem los. Dat moest beter kunnen. Achter de houder zit een holle ruimte, en ik heb eerst met een stokje even gemeten wanneer de bumper van de auto begint. Zodoende wist ik hoe lang de nieuwe boutjes moesten zijn. Ook had ik niet veel ruimte om de moertjes aan de achterkant te bevestigen.
Boven ligt het originele schroefje, daaronder het nieuwe materiaal.
Kentekenplaat
Moderator: Shelby GT-H
Kentekenplaat
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 27 apr, 2020 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kentekenplaat
En klaar.
Het kenteken achter is een ander verhaal. De plaat zit aan alle kanten geklikt in de houder en ik zie nergens schroefjes. Ik vermoed dat hij vanuit de bagageruimte bevestigd is. Iemand ervaring?
Het kenteken achter is een ander verhaal. De plaat zit aan alle kanten geklikt in de houder en ik zie nergens schroefjes. Ik vermoed dat hij vanuit de bagageruimte bevestigd is. Iemand ervaring?
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 27 apr, 2020 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kentekenplaat
Bij EU modellen wordt zowel voor als achter zo'n lelijke dikke zwarte montageplaat meegeleverd. De vorige eigenaar van jouw auto heeft er blijkbaar voor gekozen om voor wel, maar achter niet zo'n ding aan te schaffen.
Bij jou achter zit alleen een universeel klikframe. Die koop je voor een knaak bij de Halfords, zit gewoon op de achterbumper geschroefd en daarna wordt de plaat er in geklemd.
Als je hem er af haalt kun je zien dat er af fabriek twee ronde nokjes zitten waar de US plaat kan worden vastgeschroefd. In NL wordt het klikframe daar meestal direct onder (lelijk, want dan zie je ze nog zitten) of bovenop (ook lelijk, want dan wijkt het frame aan de bovenkant een beetje) gemonteerd.
Ik heb dat opgelost door het klikframe aan de bovenkant ter hoogte van die nokjes een beetje uit te boren, zodat het er precies overheen valt.
Bij jou achter zit alleen een universeel klikframe. Die koop je voor een knaak bij de Halfords, zit gewoon op de achterbumper geschroefd en daarna wordt de plaat er in geklemd.
Als je hem er af haalt kun je zien dat er af fabriek twee ronde nokjes zitten waar de US plaat kan worden vastgeschroefd. In NL wordt het klikframe daar meestal direct onder (lelijk, want dan zie je ze nog zitten) of bovenop (ook lelijk, want dan wijkt het frame aan de bovenkant een beetje) gemonteerd.
Ik heb dat opgelost door het klikframe aan de bovenkant ter hoogte van die nokjes een beetje uit te boren, zodat het er precies overheen valt.
Re: Kentekenplaat
Persoonlijk zou ik de “verdikking” op de voorbumper verwijderen en een setje luxe kentekenplaten (met opgelegde letters) in een plaathouder monteren zonder hem te schroeven maar kitten tegen diefstal bij onze Mustang ook gedaan
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red
Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red
Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Re: Kentekenplaat
Tja, de voorzijde is inderdaad niet zo mooi, maar kan het beter? Natuurlijk, het kan veel platter, maar stel dat je dezelfde houder zou kunnen krijgen als die van mij, maar dan platter. Dan zou ik hem aan de achterzijde niet meer aan de houder kunnen 'borgen'.
Kijk, ik heb er gene foto van gemaakt, maar de houder zit op de bumper geschroefd, en daar overheen zit het kenteken. Om de houder te verwijderen moet je dus eerst de kentekenplaat verwijderen. En nu is het me dus gelukt om in de holle ruimte van de houder de boutjes van de kentekenplaat met moeren vast te zetten.
Eric, ik begrijp niet helemaal hoe dat bij jou zit.
Laat ik eerst maar even verder gaan met mijn bevindingen. In eerste instantie vind ik het een beetje riskant om aan de achterzijde de kentekenplaat uit de houder te klikken. Het moet natuurlijk ook niet makkelijk gaan, want anders ben je hem immers zo kwijt.
Maar goed, ik deed dat dus even niet, want er zou zomaar een of meerdere lipjes kunnen afbreken. Ik besloot om de afdekplaat in de kofferbak maar eens te verwijderen, want misschien kon ik van daar uit bij de kentekenhouder kunnen komen. Natuurlijk weer wat foto's..........
Kijk, ik heb er gene foto van gemaakt, maar de houder zit op de bumper geschroefd, en daar overheen zit het kenteken. Om de houder te verwijderen moet je dus eerst de kentekenplaat verwijderen. En nu is het me dus gelukt om in de holle ruimte van de houder de boutjes van de kentekenplaat met moeren vast te zetten.
Eric, ik begrijp niet helemaal hoe dat bij jou zit.
Laat ik eerst maar even verder gaan met mijn bevindingen. In eerste instantie vind ik het een beetje riskant om aan de achterzijde de kentekenplaat uit de houder te klikken. Het moet natuurlijk ook niet makkelijk gaan, want anders ben je hem immers zo kwijt.
Maar goed, ik deed dat dus even niet, want er zou zomaar een of meerdere lipjes kunnen afbreken. Ik besloot om de afdekplaat in de kofferbak maar eens te verwijderen, want misschien kon ik van daar uit bij de kentekenhouder kunnen komen. Natuurlijk weer wat foto's..........
Re: Kentekenplaat
De afdekplaat heeft vier grote plastic draaiknoppen die met de hand te verwijderen zijn.
Over deze constructie is duidelijk beter nagedacht dan bij de 2005 generatie. (plastic open hulsje werd daar om een metalen tapeind gedraaid, dat je van de buitenkant niet zag, ging altijd kapot). Deze draaiknoppen hebben inwendig metalen schroefdraad. Ze worden op uit-stekende metalen tapeinden gedraaid, wat beter is dan bij de 2005, want deze steken dus uit!
post image
Over deze constructie is duidelijk beter nagedacht dan bij de 2005 generatie. (plastic open hulsje werd daar om een metalen tapeind gedraaid, dat je van de buitenkant niet zag, ging altijd kapot). Deze draaiknoppen hebben inwendig metalen schroefdraad. Ze worden op uit-stekende metalen tapeinden gedraaid, wat beter is dan bij de 2005, want deze steken dus uit!
post image
Re: Kentekenplaat
Oh oh, sorry hoor, ik begin toch weer met een verhaal.......
Daarna de bodemplaat die het reservewiel afdekt verwijderen, en daarna kun je de afdekplaat verwijderen.
Het lichte dingetje links aan de afdekplaat is het eerder genoemde trechtertje. Ik vraag me wel af waarvoor de uitsparing rechts dan is?
Daarna de bodemplaat die het reservewiel afdekt verwijderen, en daarna kun je de afdekplaat verwijderen.
Het lichte dingetje links aan de afdekplaat is het eerder genoemde trechtertje. Ik vraag me wel af waarvoor de uitsparing rechts dan is?