Navigatie

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Navigatie

Bericht door keesie25 »

Ik meen al gezegd te hebben dat mijn navigatie origineel met een SD-kaartje komt. Toen de auto geimporteerd is is er een EU-kaartje ingezet. Het werkt zeer goed, hoewel de juffrouw die alles presenteert de Nederlands straatnamen op een onmogelijke US-manier uitspreekt, maar het heeft wel zijn charme.
Wat me opvalt is dat ze, bij vaak als ze een straat/aanwijzing geeft, er achter aan zegt dat dit 'in 1300 meters' is. Dat is niet waar, want bewuste straat/kruising is er binnen pakweg 100 meter. Vreemd is dat ze aan die 1300 meter vast houdt, en nooit 1200 of 1400 zegt.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Eric »

Klopt, dat is een bekende bug die optreedt bij de combinatie van US firmware met EU navigatiedata. Ford beschouwt dit niet als een probleem omdat de US modellen niet bedoeld zijn voor verkoop buiten de US en Canada. Er is dus ook geen oplossing voor anders dan de firmware van je Sync systeem laten veranderen naar de EU versie.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Navigatie

Bericht door keesie25 »

Dank je, het is op zich geen probleem, want alles staat goed op het scherm, en met de hulp van die juffrouw kom ik overal.
Soms wordt het navi-scherm zelfs (automatisch?) vertikaal in tweeën gedeeld, waarbij het rechterdeel een zoom-in is, en gedetailleerd alles aangeeft.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door okp »

Ik gebruik zelf waze vanuit mijn telefoon en sluit die aan op de wagen. App verschijnt dan op het scherm, zo doe ik dat ook met Spotify. Werkt perfect en ziet er nog leuk uit ook.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Navigatie

Bericht door peer »

okp schreef: vr 29 mei, 2020 09:52 Ik gebruik zelf waze vanuit mijn telefoon en sluit die aan op de wagen. App verschijnt dan op het scherm, zo doe ik dat ook met Spotify. Werkt perfect en ziet er nog leuk uit ook.
:oops: hoe doe je dat? ik heb nooit helemaal gesnapt hoe het met die apps werkt.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Navigatie

Bericht door keesie25 »

In ieder geval heb ik geen i-phone......
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door okp »

Je moet de USB kabel gebruiken van je telefoon. En dan naar apps gaan op je. Menu in de auto. Ik heb zelf een Android, Huawei. Ik zal eens zien of ik daar een filmpje van kan maken.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Eric »

Dit werkt alleen als je Sync 3 hebt. Kees heeft (net als ik) nog Sync 2 en daar zit geen integratie met Car Play of Android Auto in. Ik heb Android Auto via Sync 3 wel al een paar keer gebruikt in huurauto's in de VS en dat werkt inderdaad prima met bv Waze of Google Maps via de telefoon.
JohnEngels
Berichten: 32
Lid geworden op: do 17 sep, 2020 18:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: Navigatie

Bericht door JohnEngels »

Eric schreef: vr 29 mei, 2020 08:49Er is dus ook geen oplossing voor anders dan de firmware van je Sync systeem laten veranderen naar de EU versie.

Waar kan je dit laten veranderen Eric...ik hoop niet dat ik nu een stomme vraag stel... :wink:
Hou vol als er niks meer in je is behalve de wil die zegt...Hou vol
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Eric »

Er zijn een paar bedrijven die dit aanbieden, kosten zitten meen ik rond de 500 euro.

http://www.customtronix.com/webshop/for ... 2012-2016/

In Duitsland zit er ook een, zou ik even moeten opzoeken.

Ik zou dat zelf trouwens niet doen voor zoveel geld. Dan kun je beter iets meer uitgeven en een Sync3 conversie doen. Daar kun je dan ook gewoon Google Maps aan hangen met Android Auto (of Car Play als je nog steeds niet van Appel verlost bent)
JohnEngels
Berichten: 32
Lid geworden op: do 17 sep, 2020 18:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: Navigatie

Bericht door JohnEngels »

En sync3 conversie houdt in compleet nieuwe hard en software? .... Wat voor prijskaartje moet ik dan denken?
Hou vol als er niks meer in je is behalve de wil die zegt...Hou vol
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Eric »

JohnEngels schreef: zo 27 sep, 2020 15:26 En sync3 conversie houdt in compleet nieuwe hard en software? .... Wat voor prijskaartje moet ik dan denken?
Inderdaad, nieuw scherm, nieuwe unit en nieuwe usb poort in de middenconsole.

https://hellhorseperformance.com/produc ... pgrade-kit
Gebruikersavatar
BlackMustang15
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 24 feb, 2021 22:47

Re: Navigatie

Bericht door BlackMustang15 »

Gewoon het bestandje NAV_APP 3.08 downloaden en uitpakken op een usb stick en deze dan in je usb poort van de auto doen, hij gaat vanzelf de software installeren en dan kun je in het menu Nederlands kiezen werkt perfect .
En is ook nog eens gratis :)
Dit heb ik gedaan op een sync2 systeem .



kun je het bestand je niet vinden stuur dan een pbtje
Loud Pipes Saves Lives
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Navigatie

Bericht door Lemans »

Navigatie werkte prima op Sync2 , tot gisteren.


Plaatst SD kaart, zegt i nu ?

Iemand raad / advies?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Navigatie

Bericht door fvdw »

Slecht contact of kaartje defect lijkt mij.
Misshien paar keer in en uit usb slot halen, zit in middenconsole onder armsteun
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”