Flikkerende aftermarket DRL leds

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Flikkerende aftermarket DRL leds

Bericht door okp »

Eventjes in een aparte topic om misverstanden te vermijden.
Ik heb dus een module gekocht met ingebouwde Amber LED sequential richting aanwijzer en DRL witte LEDS.
2 verschillende lichten in 1 behuizing dus. 3 draden in totaal. 1 voor de DRL, 1 voor de richtingaanwijzer en 1 gezamelijke voor de massa.
De richtingaanwijzer werkt zoals het moet nu dmv een relais er tussen te zetten en een weerstand te plaatsen om de storing op het dashboard te vermijden. Werkt dus perfect.

Echter de witte LEDS vd DRL flikkereren als de motor draait. Ik heb er al een relais tussen gezet, flikkert nog altijd, daarna hier ook een weerstand op gezet. Flikkert niet meer als de motor draait. Maar als ik het knipperlicht aan zet en daarna weer uit, flikkert het terug. (DRL gaat even uit aan de kant waar het knipperlicht aan gaat, is origineel zo)

Vraag dus, hoe weet ik of het type weerstand dat ik heb, geschikt is voor deze DRL Leds. Nu heb ik 21W/8 ohm.
De bedrading die ik gebruik om de DRL te voeden is de originele van de huidige DRL.

Iemand die dit mysterie kan oplossen?
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Flikkerende aftermarket DRL leds

Bericht door TTarmor »

Goedemiddag,

Een kerel bij mij om de hoek heeft Een 10 ohm weerstand op zijn mustang zitten. Hij heeft geen geflikker sinds hij van 8 naar 10 ging.

Zelf heb ik er niet al te veel verstand van maar misschien heb je hier wat aan.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Flikkerende aftermarket DRL leds

Bericht door okp »

kan het idd altijd eens proberen ;-)
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Flikkerende aftermarket DRL leds

Bericht door okp »

OK, update , het is klaar.
Eerst een leuk hebbedingetje, komt van Wish of ALi, ik weet het niet meer. Mustang letters en paardje verlicht in de grill, gaat samen met gewone verlichting aan. Nee mag niet, wel leuk. Heb er een schakelaar tussen gezet voor de keuring ;-)



Dan de nieuwe lichtmodule met geïntegreerde sequentiële pinkers en DRL.
IK heb de originele DRL verwijderd uit de mistlampbehuizing hiervoor. Daar in de plaats zit nu het parkeer/stand licht. Gele lampjes vervangen door zelfde wattage LEDS.

Voor de rest werkt het perfect. Helaas niet plug en play zoals ze beweren bij ALI ;-)
IK heb paralel een weerstand gezet op de plus en min van de pinker, zodat er geen dashboard geflikker is. En de stroom voor de pinker komt van de accu via een relais.
Voor de DRL had ik problemen met geflikker van de witte leds bij het draaien van de motor. Dat heb ik opgelost door een condensator paralel op de plus en min van de DRL te zetten. (opletten voor de polaritieit, anders kan de condensator ontploffen ;-) )
Al met al leuk prutswerk en ja ik heb wat originele bedrading afgeknipt, maar heb alle fittingen bewaard, mocht het ooit eens nodig zijn.
Nieuwe aansluitingen zijn gesoldeerd, krimpkous er over en verder waterdicht getaped.
Alles is weggewerkt in de bumper achter het spatscherm, je ziet er dus niks van. Condensator wel waterdicht gesealed, is wel belangrijk.
6 uur later is het eindelijk klaar en hieronder het resultaat.
Ik vind het wel ok en zo heb je weer een personalisatie op je Stang.



grtz

Eric
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Flikkerende aftermarket DRL leds

Bericht door RalphB »

Awel een belgje. Ziet er netjes uit. Dat bij de grill is niet mijn smaak, maar ieder het zijne😉 Maar je hebt gelijk mbt Ali en wish ed. Heb daar ook wat dingen besteld. Zoals waterdichte automatten en voor achterin. (Ivm wakeboard spullen😬) paar van die schermpjes voor de kleine zijruitjes van de auto. Ben ze met spuitbussen aan het spuiten, valt toch een beetje tegen hoeveel lak je nodig hebt😅.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Flikkerende aftermarket DRL leds

Bericht door okp »

RalphB schreef: ma 21 sep, 2020 17:19 Awel een belgje.
Ik heb nog altijd een NL paspoort Ralph... 😉
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”