Electrische 'storingen'

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Electrische 'storingen'

Bericht door TTarmor »

Met elektrische storingen ben ik wel bekend. Als mijn Mustang wat langer stil staat en de accu een tikkie leeg begint te raken dan komen de Gremlins. Dan besluit 1 van mijn knipperlichten deels dienst te weigeren. Dus 2 bars knipperen ipv 3 idem met remlichten. Tot ik de mustang op afstand start met de afstandsbediening of de accu los koppel (ook al zit hij vol).

Maar houd ik mijn accu vol boven zegmaar 40 procent, dan gebeuren er geen funky dingen. Gelukkig.

De melding die jij kreeg die krijg ik dan overigens ook. Met mijn vorige accu kreeg ik m op het laatst wel open maar daarna deed hij niets meer. Ging niet meer op slot, de ramen gingen niet die paar mm omhoog etc. Dus een nieuwe accu geregeld zonder dat ik alles goed af kon sluiten... ja de deuren gingen op slot, maar de ramen gingen niet goed dicht.

Door oa het alarm en volgsystemen is mijn accu hoe dan ook compleet leeg als hij ongeveer 4 weken stil staat zonder druppelaar (met een nieuwe accu).
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Electrische 'storingen'

Bericht door keesie25 »

TT, met mijn vorige 2005+ was de auto na een week niet meer te starten. Ik had er dus al een gewoonte van gemaakt de accu de dag voordat ik ging rijden op te laden en dat was jarenlang verder geen probleem.
Met mijn nieuwe 2015 heb ik vanaf aanschaf geen startproblemen, terwijl mijn 'gewoonten' hetzelfde zijn. Ik bedoel, hij staat soms een week stil, en deze hoefde ik tot nu toe niet op te laden. Het door mij aangehaalde 'probleem' is ook achteraf bezien niet te wijten aan de accu, maar aan het feit dat er per ongeluk op het externe alarmknopje gedrukt is.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Electrische 'storingen'

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: za 03 okt, 2020 21:12 TT, met mijn vorige 2005+ was de auto na een week niet meer te starten. Ik had er dus al een gewoonte van gemaakt de accu de dag voordat ik ging rijden op te laden en dat was jarenlang verder geen probleem.
Met mijn nieuwe 2015 heb ik vanaf aanschaf geen startproblemen, terwijl mijn 'gewoonten' hetzelfde zijn. Ik bedoel, hij staat soms een week stil, en deze hoefde ik tot nu toe niet op te laden. Het door mij aangehaalde 'probleem' is ook achteraf bezien niet te wijten aan de accu, maar aan het feit dat er per ongeluk op het externe alarmknopje gedrukt is.
Dat had ik inderdaad al begrepen. Ik wilde alleen inhaken op het kopje elektrische storingen.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Electrische 'storingen'

Bericht door RalphB »

Met 1week vind ik wel erg snel... heeft hij bij mij geen problemen mee... pas 2,5 week, geen probleem...
Je kunt natuurlijk altijd een druppelaar erop aansluiten van Ctec ofzo. En als je er echt langer niet mee rijd kun je 'm ook op voorhand de accu ervan af gooien natuurlijk. In mn vorige auto had ik 2 accu's (toen had ik nog zware audio) had ik de druppelaar wel nodig. Nu dus niet meer
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”