Alarm

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
fvelswijk
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 17 jan, 2020 05:23
Locatie: California, USA

Alarm

Bericht door fvelswijk »

Vandaag op wens van de verzekering een SCM Alarm met hellingshoekdetectie (klasse 3) laten inbouwen, plus een LoJack voertuig volgsysteem en een extra startonderbreker omdat het hier (volgens de offerte :lol: ) een Amerikaans voertuig betrof.

De monteur is om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur is die onverrichter zaken weer naar huis gegaan. Volgens hem was op sommige punten de kleur van de bedrading in de auto anders dan hij had verwacht. Tevens communiceerde de software van het DEFA alarm systeem niet met de auto. Maandag gaan ze met de fabrikant van het alarm systeem overleggen om de software aan te passen, zodat deze wel geactiveerd kan worden. Ik hield al niet van al deze elektronische rommel, maar dit voorspelt niet veel goeds.

Iemand wel eens eerder gehoord van DEFA alarmsystemen die onsuccesvol ingebouwd zijn in een Ford Mustang GT uit 2018?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Alarm

Bericht door Eric »

Dit precies waarom ik die troep niet in mijn auto wil hebben.

Je hebt trouwens al een perfect anti-diefstal systeem op je auto zitten: de lakkleur. Niet alleen heel mooi, maar ook totaal onaantrekkelijk voor dieven.
Gebruikersavatar
fvelswijk
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 17 jan, 2020 05:23
Locatie: California, USA

Re: Alarm

Bericht door fvelswijk »

Haha, ja zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Ik zal eens aan de verzekering vragen of de oranje kleur voldoende diefstal preventie is. :lol:
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Alarm

Bericht door BackToBlack »

Bij mijn verzekering CB was de oranje kleur en een peilbaken voldoende. Is ook veel goedkoper om aan te schaffen. :lol:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Alarm

Bericht door cenobyte »

BackToBlack schreef: ma 16 nov, 2020 23:11 Bij mijn verzekering CB was de oranje kleur en een peilbaken voldoende. Is ook veel goedkoper om aan te schaffen. :lol:
En je hoeft waarschijnlijk niks ingewikkelds op de auto aan te sluiten, alleen ergens spanning vandaan halen?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Alarm

Bericht door BackToBlack »

Nee zelfs dat niet, heeft eigen batterijen,.en wordt op afstand geactiveerd en gevolgd

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Alarm

Bericht door peer »

BackToBlack schreef: di 17 nov, 2020 08:30 Nee zelfs dat niet, heeft eigen batterijen,.en wordt op afstand geactiveerd en gevolgd

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Ook een peilzender moet ergens stroom vandaan halen. Hij heeft een eigen batterij voor als de wagen gestolen wordt en men is zo slim om de accu af te koppelen.
Of je moet hem zelf elke keer opladen?
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Alarm

Bericht door BackToBlack »

Nope deze peilzender heeft zijn eigen batterij, en gaat x aantal jaar mee!

Voor het allrisk verzekeren van de GT was dit sinds dec 2019 voldoende voor Centraalbeheer

https://www.clifford.nl/product-categor ... ce-europe/

:cop:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
fvelswijk
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 17 jan, 2020 05:23
Locatie: California, USA

Re: Alarm

Bericht door fvelswijk »

Ook een technisch hele mooie optie BacktoBlack. Bedankt voor het delen.

Vandaag is het alarm functioneel opgeleverd door een andere monteur. Hij meldde dat de vorige monteur het verkeerde bedradingschema had meegekregen. Tuurlijk, zal vast wel. Maar goed het Defa alarm werkt nu. De peilzender werkt ook. :cop: Laat die boeven maar komen. :cop:

Morgen even een nieuwe accu in de auto. Deze heeft de diepe ontlading in de zeecontainer niet goed doorstaan. Iemand een tip over wat de beste accu is voor een 2018 GT Premium?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Alarm

Bericht door keesie25 »

Het is me allereerst even ontgaan dat je weer terug bent in Nederland. Ook zie ik dat het alarm dus toch nog succesvol is ingebouwd. Nog even wat opmerkingen.
Toen ik mijne kocht in februari had ik mazzel: auto's uit de duurdere prijsklasse hoeven geen tracking meer in te laten bouwen als ze 5 jaar of ouder zijn. Mijne was dus werkelijk net een week of zo 5 jaar oud. Bij mijn verzekering maakte het ook niet uit of de auto oorspronkelijk NIET uit Nederland kwam: het ging om het bouwjaar in combinatie met de dagwaarde.
De vorige eigenaar van mijn auto verscheepte hem in 2017 naar Nederland, en was toen dus WEL verplicht een tracking-systeem in te laten bouwen. De firma Kiwa heeft dit Cobra alarm ingebouwd.
Gebruikersavatar
fvelswijk
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 17 jan, 2020 05:23
Locatie: California, USA

Re: Alarm

Bericht door fvelswijk »

Bedankt @Keesie25. Ja weer terug in NL. Alweer een ritje of zes erop zitten hier. Laten we zeggen dat de beleving hier niet helemaal hetzelfde is als in de Santa Monica Mountains, maar het blijft een dijk van een auto. Ook op het vlakke land.
Gebruikersavatar
ArnoVW
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 okt, 2020 12:29

Re: Alarm

Bericht door ArnoVW »

De accu van mijn 2019 Mustang GT is ook erg beroerd uit de overtocht en/of winter gekomen. Ik heb ook een Defa alarm, maar dan met een faringwell volgsysteem. Na minder dan een week stilstaan heeft de accu al niet meer genoeg power om de auto te starten.
Heb jij nog een goede nieuwe accu gevonden hier in Nederland? Met de code op de accu kom ik hier vooralsnog niet verder..
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Alarm

Bericht door cenobyte »

Hier in mijn 2016 convertible gewoon het fabrieksalarm en volledig voldoend aan de eisen van Centraal Beheer voor een volledige casco verzekering. Erg blij mee!
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Alarm

Bericht door peer »

cenobyte schreef: di 04 mei, 2021 13:56 Hier in mijn 2016 convertible gewoon het fabrieksalarm en volledig voldoend aan de eisen van Centraal Beheer voor een volledige casco verzekering. Erg blij mee!
Weet je dat zeker, toen ik belde werdt mij verteld dat diefstal niet verzekerd zou zijn zonder tracking systeem.

Staat ook letterlijk in de polis voorwaarde van centraal beheer:
Om verzekerd te zijn bij diefstal, verduistering of joyriding, moet uw auto voorzien zijn van een alarm en voertuigvolgsysteem. Bekijk voor meer informatie onze polisvoorwaarden.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Alarm

Bericht door cenobyte »

peer schreef: di 04 mei, 2021 14:14 Weet je dat zeker, toen ik belde werdt mij verteld dat diefstal niet verzekerd zou zijn zonder tracking systeem.

Staat ook letterlijk in de polis voorwaarde van centraal beheer:
Om verzekerd te zijn bij diefstal, verduistering of joyriding, moet uw auto voorzien zijn van een alarm en voertuigvolgsysteem. Bekijk voor meer informatie onze polisvoorwaarden.
Vreemd? Daar hebben ze mij nooit op gewezen terwijl ik het toch expliciet heb gevraagd. Ik zal toch die kleine lettertjes eens lezen dan :wink:

Maar een peilzender is niet zo erg/duur als een compleet extra alarmsysteem gelukkig. Is niet zo'n grote ingreep denk ik.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”