Keyless entry werkt niet meer

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Keyless entry werkt niet meer

Bericht door fvdw »

Gisteren auto afgesloten met keyless entry en deze morgen werkt keyless entry niet meer om auto te openen of sluiten. Auto kan wel geopend en gesloten worden met afstandbediening knopjes en start ook.
Kent iemand dit probleem en wat de oorzaak kan zijn?
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Keyless entry werkt niet meer

Bericht door fvdw »

Weet iemand trouwens waar de antenne van keyless entry zich bevindt. Lijkt een ontvangst probleem. Op internet lees ik info die in de richting gaat van de achterklep Dan zou het een kabelbreuk in de kabelboom kunnen zijn. Dat die kabelboom odd draadbreuk geeft is een bekend probleem maar meestal treft het dan de achteruitrijcamera
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Keyless entry werkt niet meer

Bericht door fvdw »

Update, werkt weer, is spontaan weer gaan werken.
Waarom no idea
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Keyless entry werkt niet meer

Bericht door fvdw »

Update

Net voor de sneeuwval weer het probleem, dit keer met verschijnsel dat bij afgesloten wagen spontaan een van de voorruiten zich opent op willekeurig moment.m Zekering eruit gehaald van rechter voorruit en alles blijft dicht maar nog steeds geen keyless entry.
In de vorst periode en er na werkt keyless entry weer.
Lijkt een probleem met eindschakelaars van rechter voorruit.
Vandag deurpaneel er af gehaald en het blijkt dat er in de connector van de raammotor water zit. Hoe dat er in kan komen is mij een raadsel als ik naar montage kijk. Maar goed alles droog gemaakt en contacten zuiver gemaakt en alles werkt weer zoals het moet.
Blijft natuurlijk de vraag hoe kan er water in die connector komen en komt het over tijdje weer terug.
Dus als je dit probleem heb maak die connector droog alvorens je bij je dealer een paar honderd euro aftikt voor diagnose etc.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Keyless entry werkt niet meer

Bericht door Eric »

Misschien een idee om die connector vol te gooien met siliconenkit? Dat betekent dan wel dat je hem moet slopen mocht je hem ooit eens los moeten halen, maar het idee dat je raam zomaar spontaan open kan gaan lijkt me ook niet echt prettig.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Keyless entry werkt niet meer

Bericht door fvdw »

Ja zou een idee zijn. Schijnt meer voor te komen zie bv hier https://www.mustang6g.com/forums/thread ... lf.111074/
Ze hebben het daar over "dielectric grease" om herhaling te voorkomen, misschien beter dan siliconen kit
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”