Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

keesie25

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

We hebben dus te maken met SE in plaats van ZO, en PSI in plaats van Bar. En met cruise control worden WEL kilometers aangegeven.........lekker logisch.

PSI kan dus normaal niet gewijzigd worden. Blijft de vraag: als ik de druk in een band wijzig, krijg ik dat dan op het scherm te zien? Ik kan dat even niet vinden in de OM.

Benzine E98 is dus goed.

keesie25

Bericht door keesie25 »

In de OM staat dus niet hoeveel lucht er in de banden moet. Dat komt waarschijnlijk omdat je keus hebt uit meerdere wielen/banden, zelfs bij aanschaf-nieuw. Ook het bijbehorende boekje bij mijn pakket waarin allerlei typen banden worden besproken geeft geen informatie.
WEL zie ik in diverse Youtube filmpjes dat er 37 PSI op het scherm staat bij ALLE banden, ofwel 2.55 Bar.

Verder staat er een sticker op de binnenzijde van de deur:
Afbeelding

peer

Bericht door peer »

2.2 bar (32psi) bij koude banden is de juiste spanning. 2.55 is veel te veel en zorgt ervoor dat je banden verkeerd slijten (en geeft minder grip).
Veel wagens kwamen van de fabriek met 2.6 bar, de dealer hoorde ze te verlagen naar 2.2 maar dat gebeurde blijkbaar niet altijd als je de internet verhalen mag geloven.
Shadow black 2016 GT
Ford Econoline 1992

keesie25

Bericht door keesie25 »

Deze auto heeft vier keer 255 en dat geeft die sticker ook aan. Standaard was dat geloof ik achter 275 en voor 255. Dat was een extra optie zoals de papieren ook aangeven. Ik denk dan ook dat deze sticker er op gezet is OMDAT er voor deze banden gekozen is.

Peer, ik heb destijds met de vorige Mustang en de banden het een en ander meegemaakt, maar het kwam er op neer dat er best wat meer lucht in de banden in mocht dan normaal. Het is een 'balans' tussen slijtage en wegligging zullen we maar zeggen. Ik had er in ieder geval MEER in dan 2.6 bar.

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

keesie25 schreef:
di 24 mar, 2020 10:04
Standaard was dat geloof ik achter 275 en voor 255.
Nee standaard is rondom 255. 275 achter is onderdeel van het Performance Package, dus die heeft jouw auto nooit gehad.
keesie25 schreef:
di 24 mar, 2020 10:04
Ik had er in ieder geval MEER in dan 2.6 bar.
Ik sluit me aan bij Peer, dat is echt teveel. 2.4 is meer dan zat.
2016 GT Fastback
1995 GT Coupe - Project SAL1-LL
1995 GT Convertible - Bone stock

keesie25

Bericht door keesie25 »

Oke, 2.4 Bar = 34.8 Psi, zal ik doen een dezer dagen. Ik hoop dat ik dat terugzie in het scherm. Wel zoiets gelezen als dat je het pas op het scherm ziet na een paar kilometer.

Dan heeft de vorige eigenaar de keus gehad uit uit een aantal wielen, want de wielen staan specifiek genoemd op de rekening geloof ik.

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

keesie25 schreef:
di 24 mar, 2020 12:42
Dan heeft de vorige eigenaar de keus gehad uit uit een aantal wielen, want de wielen staan specifiek genoemd op de rekening geloof ik.
Klopt, jouw velgen waren een optie tegen meerprijs. Standaard zou hij op 18" hebben gestaan. Je kunt ze terug vinden in de originele brochure:

https://www.ford.com/services/assets/Br ... Code=11101.
2016 GT Fastback

keesie25

Bericht door keesie25 »

Dank je. Ik vertelde het banden-verhaal aan een buurman (op afstand) hij heeft een professionele compressor, en de druk-meter geeft zowel Bar als Psi aan. Hij heeft de banden opgepompt tot 2.2 Bar, terwijl ik op afstand toekeek.

keesie25

Bericht door keesie25 »

Vandaag eens even gekeken: als je de bandenspanning wijzigt wordt dit DIRECT in de boardcomputer gezet, je hoeft dus NIET een stukje te gaan rijden voordat het effect heeft. Bovendien kon ik de Psi stand wijzigen in Bar (en nog een andere gradatie, maar dat ben ik vergeten, is ook niet interessant. De druk is nu bij alle banden trouwens 2.4 Bar. Dat is dan toch wel weer gek, omdat de buurman zei dat hij overal 2.2 in gepompt had. Er is dus een lichte afwijking.

Verder heb ik in de linkerdeur dus NIET de stoel-momory. Wanneer zit dat er wel en wanneer niet in?
In het midden van de achterzijde van beide voorstoelen zit een grote handgreep. Hiermee kun je (of de achterpassagiers) de rugleuning naar voren halen. Dat is dus hetzelfde als het kleine handeltje bij de vroegere modellen.

1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Wat een werk maak je er van :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Die sensoren zijn echt niet op de tiende bar nauwkeurig, dus enige afwijking is normaal. Als je gaat rijden verandert de druk ook per band.
2016 GT Fastback

keesie25

Bericht door keesie25 »

Thanks. Tja, je moet toch WAT te doen hebben........geloof je het dat ik dit sowieso zou doen, ongeacht de toestand in de wereld?
Vanmorgen eest nog de laatste 15 kruiwagens de tuin in, daarna een uurtje zaken ingevoerd in Excel voor onze Historische vereniging, toen bezig geweest met het MP3 stickje van de Beatles, een stuk tuin gedaan, en daarna dus de computer van de Mustang bijgewerkt. En nu even de mails etc. beantwoorden.

Eric, weet jij wanneer de stoel-memory er wel en wanneer het niet in de auto zit? Er staan trouwens aardig wat zaken in de OM waarbij staat: 'if equipped'.

keesie25

Bericht door keesie25 »

Zojuist weer eens even het een en ander ingesteld. Allereerst is het soms lastig om in het menu tussen de tellers de juiste weg te volgen. Dat moet je ook uiteraard doen als je geparkeerd staat, dan kun je je daar op concentreren.
Allereerst: de 'daytime running lights' kun je uitschakelen, en dat heb ik dan ook gedaan. Ik bepaal zelf wel wat ik aan of uit zet, vandaar.

Verder een stukje gereden, en de beide linkerbanden geven nu 2.5 bar aan, de beide rechterbanden 2.4 bar. De informatie is dus een beetje wisselend, en heeft natuurlijk ook te maken met of je net gereden hebt of niet, en de buitententemperatuur.
De auto rijdt niet anders dan voordat de banden bijgepompt waren.

Tijdens de rit had ik de info tussen de tellers op 'trip 2' staan, en opvallend was dat het benzineverbruik weer 6.7 of zoiets was. Dat is de hele rit verder zo gebleven, en dat is natuurlijk nogal een verschil met de 10.5 dat ik de vorige rit zag.

Daarna het tweede stickje tussen de stoelen in het opbergvakje geplaatst (USB2). Ah, aan de linkerkant van het navischerm komt een keuzemenu welk van de twee stickjes je wilt spelen: het stickje tussen de stoelen (USB2) of het stickje helemaal onderin het dashboard (USB1). Ik kies voor nr 2, die ik er net ingezet heb. Ik had al verteld dat ik dat stickje (Beatles) heb ingedeeld met mapjes:
1 Hamburg-Decca
2 Please please me
3 With the Beatles
4 A Hard days night
etc.
In ieder mapje heb ik de nummers vervolgens genummerd van 1 t/m .....
Ik had gedacht dat hij map 1 zou openen en spelen, maar dat doet hij dus niet. Hij gaat direct het nummer opzoeken waar een 1 voor staat en die begint met een A, in dit geval '1 A Hard days night'. Dat nummer zit dus in mapje 4, en heeft dezelfde titel als dat mapje.
Je kunt WEL het stickje nader onderzoeken en dan worden WEL de mapjes op het scherm getoond. Daarna kun je weer ieder willekeurig mapje openen en afspelen.

Wat je ook kunt doen is een complete versterker openen. Je kunt alles instellen, zoals bass, treble, balance, en zelfs je voorkeuren voor: alleen bestuurderzijde, en ik denk ook speakers in- of uitschakelen.

Ook kun je de het voice-demand volume instellen. Op het moment dat je dat doet HOOR je ook daadwerkelijk de vrouwenstem, dus dat is makkelijk. Wel lekker trouwens, dat als je in je auto zit, de vrouw een opdracht kan geven. Moet je in huis eens proberen.......
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 30 mar, 2020 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Kees kijk eens naar dit programma: http://www.mp3tag.de

Daarmee kun je de ID3 indextags van je mp3 bestanden bijwerken. Door hierin de artiest, track en albumnaam in te vullen kan je systeem jouw mp3's automatisch indexeren en kun je alle artiesten, tracks en albums afspelen met behulp van een spraakcommando.
2016 GT Fastback

keesie25

Bericht door keesie25 »

Dank je Eric, het is in het Duits.......maakt niet uit, je moet geloof ik een progje downloaden. Doe ik nog even niet, eerst zelf nog wat experimenteren hoor. Kijk, ik kan dus nu op het navi-scherm de diverse mapjes oproepen en openen. Alleen, dat doe je dus niet tijdens het rijden. Ik vermoed en hoop dat de computer weer bijhoudt waar je gebleven bent met spelen. Ik denk dat hij dus van map naar map skipt en eerst alle liedjes met een 1 ervoor gaat afspelen. Wel zag ik dat je ook plaatjes kunt toevoegen, dus dat ga ik ook nog proberen: in ieder map een hoesje van die LP/CD. Het scherm geeft al bij stickie 1 met allemaal losse liedjes een fotootje weer, maar op dat stickje staan helemaal geen foto's ! Ook kloppen die fotootjes vaak niet met dat liedje, en ik geloof dat ene fotootje van liedje tot liedje gewoon hetzelfde blijft, terwijl de artiest bij ieder liedje wijzigt.

Ook dat spraakcommando heb ik nog niet echt uitgeprobeerd, komt nog.

Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”