Plain Jane 1970 Sportsroof > Electric Cut-Outs P58
Moderator: Shelby GT-H
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
http://www.ebay.com.au/itm/FORD-289-302 ... 2574474efe" onclick="window.open(this.href);return false;
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
Die is iedere voormiddag, onze tijd, "down"... Vanaf ongeveer 13 uur is hij er dagelijks terug...Ghost Rider schreef: Zie dat de site van Mustangs Unlimited weer eens down is
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
Ik denk dat we eerste even een stapje achteruit moeten doen en even goed moeten kijken wat we hebben, wat we willen en hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen. De hele set moet goed zijn. Misschien zijn er ook goede rocker setups (stud+rockers) voor op de standaard bevestiging op de Cleveland (lees Aussie) kop. Ik weet het niet.Ghost Rider schreef:@Jan, die die ik heb liggen hebben zijn qua indraaien als iets dikker, misschien beter deze te laten voor wat het is en toch een nieuwe set besteld die meteen goed is ?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
indeed Jan,
dat is de enige goede aanpak denk ik.
dat is de enige goede aanpak denk ik.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
Je mag altijd de link naar MU doorsturen.
Dit zijn alvast de gegevens van de studs die ik nodig heb:
Base Thread Size 7/16-14 in.
Rocker Arm Nut Thread Size 3/8-24 in.
Guideplate Locator Shank Yes
Rocker Arm Nut Thread Length (in) 1.000 in.
Effective Stud Length (in) 2.700 in.
Base Thread Length (in) 0.750 in.
Dit zijn alvast de gegevens van de studs die ik nodig heb:
Base Thread Size 7/16-14 in.
Rocker Arm Nut Thread Size 3/8-24 in.
Guideplate Locator Shank Yes
Rocker Arm Nut Thread Length (in) 1.000 in.
Effective Stud Length (in) 2.700 in.
Base Thread Length (in) 0.750 in.
fastback '67
302ci with rpm alu heads, cam and intake
Msd ignition
headers
...
302ci with rpm alu heads, cam and intake
Msd ignition
headers
...
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
kleine update:
Vorige week vrijdag het blok in gepakt en naar Dronten naar Post en Dros gereden.
Wat een bedrijf... helemaal mijn ding.
Zij zullen het blok verder afbouwen en ook de berekeningen doen voor de rockers en alle bijhorende aanpassingen.
Op deze manier heb ik een stukje meer zekerheid en krijg ik hem straks gebalanceerd en getest terug wat ook veel waard is.
Mijn eerste indruk van deze firma is dusdanig goed dat ik overtuigd ben van het feit dat dit goed gaat komen, ondanks het feit dat dit natuurlijk een zeer unieke build gaat worden.
[een pallet gemaakt waar het carter van de grond staat en het blok op de steunen rust. Ideaal !]
Verder nog van Jan (big_fun_58) deze Magnum500 band overgenomen met een originele polyglas. Just for show.
Ben nu begonnen met polijsten e.d. Er moet nog veel gebeuren en heeft al een iets positievere look gekregen.
Jan, nogmaals bedankt !
Het is een 15 inch Magnum500 met een 15-60 Polyglas waar van de kans dus erg groot is dat het van een Boss302 of een GT afkomstig is !
Vorige week vrijdag het blok in gepakt en naar Dronten naar Post en Dros gereden.
Wat een bedrijf... helemaal mijn ding.
Zij zullen het blok verder afbouwen en ook de berekeningen doen voor de rockers en alle bijhorende aanpassingen.
Op deze manier heb ik een stukje meer zekerheid en krijg ik hem straks gebalanceerd en getest terug wat ook veel waard is.
Mijn eerste indruk van deze firma is dusdanig goed dat ik overtuigd ben van het feit dat dit goed gaat komen, ondanks het feit dat dit natuurlijk een zeer unieke build gaat worden.
[een pallet gemaakt waar het carter van de grond staat en het blok op de steunen rust. Ideaal !]
Verder nog van Jan (big_fun_58) deze Magnum500 band overgenomen met een originele polyglas. Just for show.
Ben nu begonnen met polijsten e.d. Er moet nog veel gebeuren en heeft al een iets positievere look gekregen.
Jan, nogmaals bedankt !
Het is een 15 inch Magnum500 met een 15-60 Polyglas waar van de kans dus erg groot is dat het van een Boss302 of een GT afkomstig is !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- CobraJet1970
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 13 apr, 2012 12:16
- Locatie: Oost-Vlaanderen, Belgium
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Clevor P32
Ziet er al mooi uit Niels
Grtz Chevy
1970 Mustang Sportsroof Mach 1 Grabber Orange Shakerhood
1967 Mustang Coupe A-code Grabber Blue C4 (VERKOCHT)
1970 Mustang Sportsroof 302 Electric Blue T5z, 9 inch 3.55
2003 Dodge Ram 1500 Hemi 5.7L Black
1970 Mustang Sportsroof Mach 1 Grabber Orange Shakerhood
1967 Mustang Coupe A-code Grabber Blue C4 (VERKOCHT)
1970 Mustang Sportsroof 302 Electric Blue T5z, 9 inch 3.55
2003 Dodge Ram 1500 Hemi 5.7L Black
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Clevor P32
Hahaha die Niels! Je bent weer lekker bezig geweest
Ziet er leuk uit.
Ik kom het eindresultaat wel weer eens bekijken!
Gr Jan
Ziet er leuk uit.
Ik kom het eindresultaat wel weer eens bekijken!
Gr Jan
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Clevor P32
gezien het feit dat ik nu even moet wachten op het blok wat opgebouwd word, moet ik me toch links en rechts in de garage zien te amuseren.
Tja, dan word je creatief.
Met de bestelling aan motor onderdelen had ik ook een duct panel mee besteld. Echter, zoals altijd, past zo'n paneel nooit gezien die Mexicanen gewoon niks fatsoenlijks direct passendst kunnen maken.
Dan zul je links en rechts weer wat aanpassingen moeten maken wat het wel mooier maakt. Zo was het niet de bedoeling dat de horns op de traverse gemonteerd bleven, iets wat ik persé wel wou.
Het is nog niet helemaal afgewerkt en klaar, maar dit geeft een redelijk beeld.
voor de geïnteresseerde heb ik de volgende aanpassingen gedaan:
[*]Boutgaten tbv de hoodbumpers passend gemaakt
[*]sluithaak aangepast en sluiting naar onderen geplaatst.
[*]De plaat voorzien van anti-dreun plaan ( scheelt enorm )
[*]Isolatie t.o.v. sluiting geplaatst
[*]sleuf tbv claxons geslepen en bout gaten gemaakt. ( het was echter een hele klus om om ze te monteren )
Tja, dan word je creatief.
Met de bestelling aan motor onderdelen had ik ook een duct panel mee besteld. Echter, zoals altijd, past zo'n paneel nooit gezien die Mexicanen gewoon niks fatsoenlijks direct passendst kunnen maken.
Dan zul je links en rechts weer wat aanpassingen moeten maken wat het wel mooier maakt. Zo was het niet de bedoeling dat de horns op de traverse gemonteerd bleven, iets wat ik persé wel wou.
Het is nog niet helemaal afgewerkt en klaar, maar dit geeft een redelijk beeld.
voor de geïnteresseerde heb ik de volgende aanpassingen gedaan:
[*]Boutgaten tbv de hoodbumpers passend gemaakt
[*]sluithaak aangepast en sluiting naar onderen geplaatst.
[*]De plaat voorzien van anti-dreun plaan ( scheelt enorm )
[*]Isolatie t.o.v. sluiting geplaatst
[*]sleuf tbv claxons geslepen en bout gaten gemaakt. ( het was echter een hele klus om om ze te monteren )
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Duct plate P32
Ja hoor..! Wederom belachelijk fraai Niels! Vind het heel goed passen.
Groetjes.
Groetjes.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Duct plate P32
ziet er netjes uit pik!
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Duct plate P32
Danke, zwans
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- CobraJet1970
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 13 apr, 2012 12:16
- Locatie: Oost-Vlaanderen, Belgium
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Duct plate P32
Ziet er inderdaad proper uit
Grtz Chevy
1970 Mustang Sportsroof Mach 1 Grabber Orange Shakerhood
1967 Mustang Coupe A-code Grabber Blue C4 (VERKOCHT)
1970 Mustang Sportsroof 302 Electric Blue T5z, 9 inch 3.55
2003 Dodge Ram 1500 Hemi 5.7L Black
1970 Mustang Sportsroof Mach 1 Grabber Orange Shakerhood
1967 Mustang Coupe A-code Grabber Blue C4 (VERKOCHT)
1970 Mustang Sportsroof 302 Electric Blue T5z, 9 inch 3.55
2003 Dodge Ram 1500 Hemi 5.7L Black
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Duct plate P32
ik zie overigens wel een klassiek kodak momentje voor me met een aantal 69ers en 70ers
ook toevallig het plan om er komend voorjaar mee 'klaar' te zijn?
ook toevallig het plan om er komend voorjaar mee 'klaar' te zijn?
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280