Mustang ll Mach 1 V8
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Alvast bedankt
Re: Mustang ll Mach 1 V8
>>Ik wil er verder ook geen replica spoilers op
De schermen van de mijne zijn niet rot alle roest die er aan de auto zit is opervlakte roest.
Alleen de achterklep heeft wat meer werk nodig
Als je dubbele uitlaten monteer zit je dan niet met de benzine tank?
Ik wil zeker geen hele stille auto,dat 8 cilinder geluid is daar veel te mooi voor>>
Weet je heel zeker dat het alleen oppervlakte roest is? Tweetjes hebben op bepaalde plekken dubbel plaatwerk. Als daar water tussenkomt kun je de rest wel raden. Ik geef je nog een tip: haal eens een voorwiel weg en verwijder de beschermplaat voor de kokerbalk eens. Ik weet niet of daarvoor de plastic wielkasthoes ook weg moet, want die heeft mijn Silver Ghia niet. Dat plastic beschermplaatje zit vast met enkele schroeven en kun je gewoon verwijderen. Het zit in de hoek waar de onderste punt van de wielboog het kokerbalk gedeelte raakt. Er kom best wat water achter dat plaatje in de loop van 35-40 jaar met als gevolg dat het daar gaat roesten. Dat kun je ook zien doordat het voorscherm aan de onderkant een stukje naar buiten wijkt in vergelijk met het portier. Dat is bij best wat II's het geval. De roest duwt dan het voorscherm een stukje naar buiten waardoor je geen rechte lijn meer hebt. Mocht het stuk kokerbalk achter het plaatje goed zijn, behandel het eens extra goed met roestwerend middel plus tectiel of afgewerkte olie. Is het er achter rot, meteen laten lassen.
Ik zou gewoon kijken wat je aan je voorschermen nog kunt doen. Anders heb ik er nog twee in het uiterste geval.
Wanneer je dubbele uitlaten monteert, zit de tank niet in de weg. Beide pijpen gaan over de achteras naar de achterkant toe. Zo zit dat bij mijn Silver Ghia. Jammer van die King Cobra, eeuwig zonde. Aparte kleur ook. Meestal zijn ze rood, zwart of wit. Nou ja wie weet komt er nog redding. Ik ken er een hier op het forum die graag een KC wil, wellicht is het wat voor hem...
Ik hoop dat je veel foto's plaatst van het karwei en een hoop begeleidende tekst. Dat gebeurt nog te weinig.
Harry
De schermen van de mijne zijn niet rot alle roest die er aan de auto zit is opervlakte roest.
Alleen de achterklep heeft wat meer werk nodig
Als je dubbele uitlaten monteer zit je dan niet met de benzine tank?
Ik wil zeker geen hele stille auto,dat 8 cilinder geluid is daar veel te mooi voor>>
Weet je heel zeker dat het alleen oppervlakte roest is? Tweetjes hebben op bepaalde plekken dubbel plaatwerk. Als daar water tussenkomt kun je de rest wel raden. Ik geef je nog een tip: haal eens een voorwiel weg en verwijder de beschermplaat voor de kokerbalk eens. Ik weet niet of daarvoor de plastic wielkasthoes ook weg moet, want die heeft mijn Silver Ghia niet. Dat plastic beschermplaatje zit vast met enkele schroeven en kun je gewoon verwijderen. Het zit in de hoek waar de onderste punt van de wielboog het kokerbalk gedeelte raakt. Er kom best wat water achter dat plaatje in de loop van 35-40 jaar met als gevolg dat het daar gaat roesten. Dat kun je ook zien doordat het voorscherm aan de onderkant een stukje naar buiten wijkt in vergelijk met het portier. Dat is bij best wat II's het geval. De roest duwt dan het voorscherm een stukje naar buiten waardoor je geen rechte lijn meer hebt. Mocht het stuk kokerbalk achter het plaatje goed zijn, behandel het eens extra goed met roestwerend middel plus tectiel of afgewerkte olie. Is het er achter rot, meteen laten lassen.
Ik zou gewoon kijken wat je aan je voorschermen nog kunt doen. Anders heb ik er nog twee in het uiterste geval.
Wanneer je dubbele uitlaten monteert, zit de tank niet in de weg. Beide pijpen gaan over de achteras naar de achterkant toe. Zo zit dat bij mijn Silver Ghia. Jammer van die King Cobra, eeuwig zonde. Aparte kleur ook. Meestal zijn ze rood, zwart of wit. Nou ja wie weet komt er nog redding. Ik ken er een hier op het forum die graag een KC wil, wellicht is het wat voor hem...
Ik hoop dat je veel foto's plaatst van het karwei en een hoop begeleidende tekst. Dat gebeurt nog te weinig.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Harry,
Bedankt voor de tips,helaas staat de auto niet in de buurt gestald.
Maar over 2 weken ga ik weer heen.Dan zal ik eens kijken op de plaatsen en fotos nemen.
In principe is de hele bodem gestraald en behandeld,het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze eventuele roest aan kokers hebben laten zitten.
De plastic kappen zijn ook al gedemonteerd,want die heb ik bij de losse onderdelen thuis.
Op zich wil ik zowieso graag een setje voorschermen op voorraad hebben in de toekomst.
Oh je bedoeld 1 pijpen naast elkaar...daar had ik nog niet aangedacht...Ik had 1 pijp aan iedere kant in mn hoofd.
Tsja zonde van die KC inderdaad...Ik denk dat er ook genoeg liefhebbers in de US zijn.Ik begrijp ook niet dat hij hem in onderdelen verkoopt.
Maar goed het is wel weer een geluk voor mij,want ik heb er al wat mooie onderdelen vanaf voor een leuke prijs.
gr robert
Bedankt voor de tips,helaas staat de auto niet in de buurt gestald.
Maar over 2 weken ga ik weer heen.Dan zal ik eens kijken op de plaatsen en fotos nemen.
In principe is de hele bodem gestraald en behandeld,het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze eventuele roest aan kokers hebben laten zitten.
De plastic kappen zijn ook al gedemonteerd,want die heb ik bij de losse onderdelen thuis.
Op zich wil ik zowieso graag een setje voorschermen op voorraad hebben in de toekomst.
Oh je bedoeld 1 pijpen naast elkaar...daar had ik nog niet aangedacht...Ik had 1 pijp aan iedere kant in mn hoofd.
Tsja zonde van die KC inderdaad...Ik denk dat er ook genoeg liefhebbers in de US zijn.Ik begrijp ook niet dat hij hem in onderdelen verkoopt.
Maar goed het is wel weer een geluk voor mij,want ik heb er al wat mooie onderdelen vanaf voor een leuke prijs.
gr robert
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Inderdaad moeten dan de pijpen naast elkaar uitkomen. Zo zit dat precies zo bij de SG. Overigens klinkt het dan nog steeds niet onwijs indrukwekkend, maar het is beter dan fluisterstil.
>>In principe is de hele bodem gestraald en behandeld, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze eventuele roest aan de kokers hebben laten zitten.>>
Zolang ze maar hun best erop hebben gedaan, dan zal het wel meevallen, ja.
Harry
>>In principe is de hele bodem gestraald en behandeld, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze eventuele roest aan de kokers hebben laten zitten.>>
Zolang ze maar hun best erop hebben gedaan, dan zal het wel meevallen, ja.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Mooie II , ben net toevallig ook een II'tje aan het restaureren ( toevallig ook een Mach II ).
Zeker foto's blijven posten zodat we ook wat kunnen meevolgen en leren .
Zeker foto's blijven posten zodat we ook wat kunnen meevolgen en leren .
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Succes met het project... Ziet ernaar uit dat je daar wel even mee bezig gaat zijn. Maar, als het dan ook af is, is de voldoening er natuurlijk wel naar
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Hoi DDP
Gaaf,ik ben ook benieuwd naar jou updates en plannen
Bedankt Neko
Het is zeker wat werk,maar ik ga er de tijd voor nemen.
Wat voor model mustang heb jij?
Gaaf,ik ben ook benieuwd naar jou updates en plannen
Bedankt Neko
Het is zeker wat werk,maar ik ga er de tijd voor nemen.
Wat voor model mustang heb jij?
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Ikke? Zie mijn onderschrift... 2002 GT
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Oh stom van mij,daar had ik niet naar gekeken....sorry
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Welkom en succes met je project.
Je bent nog wel ff bezig, maar dat geeft niks (behalve plezier met het sleutelen!!)
En niet halverwege opgeven, hé?
gr
Je bent nog wel ff bezig, maar dat geeft niks (behalve plezier met het sleutelen!!)
En niet halverwege opgeven, hé?
gr
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Bedankt Grandmaster
Nee ik ga zeker niet halverwege opgeven.
Ik heb in het verleden een project moeten verkopen vanwege mijn scheiding.
Maar deze gaat zeker niet weg
Nee ik ga zeker niet halverwege opgeven.
Ik heb in het verleden een project moeten verkopen vanwege mijn scheiding.
Maar deze gaat zeker niet weg
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Wat voor project was dat? Ook Mustang?
gr
gr
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Nee ,een ford taunus station iets heel anders.
Wel vanaf mijn 16e heb ik al een voorliefde voor Ford en heb er echt al heel veel gereden
Dit is mijn eerste Mustang....ik ben heel nieuwsgierig hoe het rijdt eigenlijk
Wel vanaf mijn 16e heb ik al een voorliefde voor Ford en heb er echt al heel veel gereden
Dit is mijn eerste Mustang....ik ben heel nieuwsgierig hoe het rijdt eigenlijk
Re: Mustang ll Mach 1 V8
verrotte lekker, Robert. dat garandeer ik je. als je eenmaal een V8 erin hebt gehangen zul je wel merken wat een smooth ride een V8-driven Twoser is. vooral als je alles bekrachtigd hebt, is een heerlijke ride.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang ll Mach 1 V8
Aha, Taunus ! Daar heb ik er ook nog een paar van versleten!!
Daarna ben ik overgestapt naar het Detroit Iron. eerst GM en toen uiteraard over op Ford.
gr
Daarna ben ik overgestapt naar het Detroit Iron. eerst GM en toen uiteraard over op Ford.
gr