Convertible 65 PROJECT KLAAR

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door 67gt500 »

Mooie vorderingen Jack.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

@ Peter; Wat betreft achteras corrigeren;
ik denk dat ie af fabriek ook niet zo goed uitgelijnd staat, maar toch,
op de foto kun je zien dat ik een laserwaterpas tegen de velg bevestigd heb, aldus links / rechts vergelijkend kon ik zien dat de as t.o.v. de voorwielen iets scheef stond, met de paar mm speling die ik had in de bout door het verenpakket en met behulp van een potkrikje kon ik de as voldoende omduwen om aan de voorzijde de gewenste correctie te bewerkstelligen,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Met corona en de winter duurt het nog wel effe dus doe ik het wat rustiger aan,
Veel tijd besteed aan polijsten van de rvs lijsten en ook hier en daar een deukje wegwerken,
Front raamlijsten gemonteerd waarna de kapconstructie afgesteld kan worden en de liner gemonteerd,



Zit er lekker strak op, Ik moet nog nieuwe pvc voor het achterraam aanschaffen,
De hydrauliek leek in eerste instantie in orde maar later zag ik dat de cilinders olie lekten, maar eens onderzocht waar dat euvel zit, blijkt dat de afdichting niet meer is dan een o-ring.



de bovenste afdichting dient alleen als stofafdichting, er komt toch een behoorlijke druk op de cilinders te staan, nieuwe zijn erg duur in relatie tot de geleverde kwaliteit dus ik heb getracht deze te repareren.
Ik heb de felsrand voorzichtig en zo kort mogelijk doorgehaald zodat er maar 5 mm verlies in cilinderlengte ontstaat.

Nieuwe en iets overmaat o-ringen gemonteerd en een extra afdichting toegevoegd in de vorm van een simmerring (klepsteelseal) aan de onderzijde,



stofafdichting ook vervangen door een simmerring.



Cilinders in elkaar gezet en weer dichtgeknepen, (het tooltje maken is meer werk dan het dichtknijpen zelf)



Ingeval vernieuwd had moeten worden zou ik nooit meer voor origineel gaan, van de nieuwe in mijn 66er was er na een paar keer bedienen al één stuk, bij convertibletopparts wilden ze toen van garantie niets weten. Ik zou ook nog voor minder geld cilinders op maat laten maken bij bijv hydrauliek24, geen alu troep en echte drukbestendige afdichtingen.

Lekker (lang) aan bezig geweest maar dit vind ik echte uitdagingen, repareren en verbeteren, scheelt ook weer een bak geld, tijd kost mij niets.

Tot update, groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Big_fun_58 »

Goed bezig Jack. kon je de nieuwe keerringen en O-ringen hier bestellen? Nog een speciaal materiaal (rubber) voor de O-ringen genomen?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Het o-ringetje van de juiste maat kreeg ik gelukkig bij het rubberhuis,
Ik heb wel een hele assortimentdoos vol (je weet wel, die je op een beurs koopt) maar daar zit dus meestal niet de juiste maat bij,
Aan de onderzijde / binnenzijde gebruikte ik klepsteelrubbers, ik zocht ze bij carpartsdirect op de juiste maat,
als stofafdichting gebruikte ik het bovendeel van een gelijke klepsteeldichting dat ik in het huis lijmde.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

Goed bezig Jack. Één van mijn cilinders lekte toen ook. Ik heb toen maar 2 nieuwe gekocht en gelukkig (klop klop) doen ze het na 12 jaar nog steeds. Heb het echter nooit voor elkaar gekregen om alle lucht uit het systeem te krijgen. Alles geprobeerd maar op één of andere manier blijf ik altijd luchtbellen zien in de hydrauliek slangen :( .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Ik krijg dat ook niet voor elkaar bij de mijne. Er blijft lucht is zitten, het werkt goed, maar je ziet de luchtbellen.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Nadat ik de cilinders aangesloten heb (maar niet gemonteerd!) hou ik ze met de ontlastzijde omhoog zodat de lucht zich bovenin bevind en laat de zuiger helemaal uit lopen, de lucht wordt als eerste verdrongen, dan cilinder omdraaien en weer zuiger helemaal laten lopen, voor de zekerheid procedure herhalen en ik heb nog nooit lucht in mijn cilinders gehouden.

Succes en groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Na veel polijstwerk en achterkant zo goed als klaar deze afgemonteerd voor zicht op het eindresultaat,
Zwart is wel erg moeilijk, je ziet er echt alles in, maar als zwart goed is is het wel mooi :wink: :roll:
Mooi kontje toch zo, niet dat ik het nodig had maar werkt toch weer motiverend,



Tot update,
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Damn, dat ziet er super glimmend uit zeg. :shock:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Goed bezig👍
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Aron66 »

Potverdorie, wie sjoen!
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

In navolging van Peer n.a.v. prive vragen nog effe mijn ervaringen met onderdelen bestellen, ik heb me de moeite gedaan om van één bestelling eens alles naast elkaar te zetten en te vergelijken,
Ik bestelde via USA2YOU voor €517 parts bij NPD, fee voor USA2You en verzendkosten €208, tax €79 = totaal €814 (prima service AANRADER)
Als ik dezelfde onderdelen bij velocity.de of RSB op de lijst zet ben ik €800 kwijt, verzendkosten inschatting €35 (was ik voor mijn zijraam kwijt)
Bij adams kom ik op €950 maar dat verschil wordt veroorzaakt door een paar delen die hier veel duurder zijn,(remslang +45,airduct+50!?)
Bestel je bij rockauto ben je voor veel delen nog goedkoper uit echter die heeft niet alles en LET OP hij verscheept vanuit verschillende lokaties en dat hakt er weer in aan verzendkosten en inklaring !!

Doe er je voor deel mee.
Groeten, Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

Bij rockauto is het inderdaad belangrijk om te kijken vanaf welk magazijn er verzonden wordt (help me minimize shipping costs). Ook kan het lonen om een bestelling in delen te plaatsen ivm belastingen in plaats van 1 grote bestelling. En vergeet de 5% korting niet...
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Tijd voor een update;

Ook hier is het koud in de garage en geen weer om de mustang "uit te laten" dus we doen het rustiger aan.
Bij gebrek aan cv in de garage verwarmde ik elektrisch, maar opwarmen gaat langzaam en de meter loopt dan snel,
Ik heb een (alie) standkachel van 5kw op diesel geïnstalleerd en opwarmen gaat hiermee een stuk sneller en diesel is in elk geval voordeliger dan stroom.
Gezien wat het apparaat kost sta eigenlijk versteld van de werking.

Verder met het projectje; na het kontje de rest rondom geschuurd (2000 2500 3000) en gepolijst,
(3m fast cut, 3m fine cut)

Omdat ik niet zo van de aluminium lijsten hou heb ik e.e.a. in RVS uitgevoerd,
Dorpellijsten:



Grille moldings en hood molding:



Roostertje in de scoop , de scoop heb ik vanwege enkele scheurtjes op de naden opnieuw moeten monteren en heb ik gelijktijdig maar iets verlaagd, oogt net iets mooier mijns inziens.



En zo ziet het geheel er dan uit:



Lijkt af maar er is nog zat te knutselen, ook wacht ik nog op een centrifugaal benzinepomp, de oude was defect en de pulserende pomp die ik nog had liggen brengt onvoldoende en het pulseren blijf je toch horen.

Tot update, groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”