Pagina 1 van 7

Convertible 65 PROJECT KLAAR

Geplaatst: ma 06 jan, 2020 20:16
door JaCo
Hoi,

Ik kon het niet laten, ik heb weer een gestrand project(je) :wink: gekocht,
Een 65 convertible 289 4V manual volgens VIN.
Ben nog aan het uitzoeken wat voor motor erbij zit, zit in elk geval een S2MS 9424A cobra manifold en cobra klepdeksels op.
Bodem van voor tot achter en links naar rechts incl torque boxen, frame rails en rocker panels, trunk floor , moeten vervangen worden.
Ik heb er rear fenders bij maar of die vervangen worden moet ik nog bekijken.
Vandaag het zaakje op een bok/draaispit gezet zodat de carrosserie verplaatsbaar is.
Eerst eens alles organiseren en uitzoeken



Grts,
Jack

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: ma 06 jan, 2020 22:37
door peer
Lol, lijkt wel erg veel op mijn project :shock:

Succes, is hij verder wel compleet?

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: ma 06 jan, 2020 23:36
door JaCo
Op wat bouten moeren na wel compleet voor zover ik nu kan zien,
Alle nieuwe plaatwerk erbij, alleen nog ff monteren :? :wink:

Grts,
Jack

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: di 07 jan, 2020 08:30
door Big_fun_58
Mooi projectje weer!!!
Je heb in ieder geval het beste period correct manifold erbij. Superdingen!!!
Succes!

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: di 07 jan, 2020 19:58
door Aron66
Sjiek Jack! Kan ik nog kiezen welke kleur je hem voor me maakt? :lol: :lol:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: di 07 jan, 2020 21:16
door JaCo
Natuurlijk Aron,
leverbaar in alle gewenste kleuren, zolang het maar zwart is :?

Heb jij die mufflers nog?

Grts,
Jack

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: di 07 jan, 2020 21:51
door 1970TwisterSpecial
Knap hoor dat je het aandurft.
Als ie zover uit elkaar ligt, zou ik al bang zijn dat er onderdelen ontbreken.
Succes met het project.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: wo 08 jan, 2020 12:42
door Aron66
JaCo schreef: di 07 jan, 2020 21:16 Natuurlijk Aron,
leverbaar in alle gewenste kleuren, zolang het maar zwart is :?

Heb jij die mufflers nog?


Grts,
Jack
De flowmasters zijn weg, alleen nog de standaarddempers.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: vr 10 jan, 2020 12:32
door peer
1970TwisterSpecial schreef: di 07 jan, 2020 21:51 Knap hoor dat je het aandurft.
Als ie zover uit elkaar ligt, zou ik al bang zijn dat er onderdelen ontbreken.
Succes met het project.
Ik ben er met mijn eigen project wel achter gekomen dat dit niet echt een heel groot probleem blijkt te zijn. De meeste dingen kan je gewoon vinden hoewel er een aantal lastigheden zijn:
Glas: ze sturen dit vaak niet op vanuit amerika
Sierlijsten: repro past voor geen meter, orginele zijn duur en/of beschadigd.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: vr 10 jan, 2020 20:34
door JaCo
Mijn vorige project was ook een gestrande dus ik heb al wat ervaring en met de nodige documentatie constructietekeningen denk ik dat ik vrij compleet ben op wat bouten en moeren na,
Vergeleken met 12 jaar geleden zie ik dat nu nagenoeg alles leverbaar is, glas levert niet iedereen ,
ik kijk voor onderdelen ook regelmatig bij rsb-parts, heeft ook glas!

@Peer; ik heb alvast een nieuwe deck filler over, laat maar weten als je interesse hebt,

Groeten,
Jack

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: za 11 jan, 2020 20:36
door JaCo
Effe wat gespeeld met een plasmasnijder, rest bodem eruit gesneden, gaat als een tierelier,




Het verwijderen van alle lassen vraagt wat meer werk, hele dag bezig geweest om 1 rocker te doen en 1 voorste torque box verwijderd.

onderdelen schoongespoten met hogedrukreiniger,


TAg code op gearbox gevonden, RUG E2 , volgens tag dus een 4speed toploader 1968 , in mijn geval ook met Hurts shifter.

Groeten,
Jack

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: za 11 jan, 2020 20:40
door peer
Die deck filler is denk 1 van de weinige dingen die ik nog wel kan hergebruiken dus die heb ik helaas geen nodig.

Jij gaat er een hele vloer in leggen zo te zien. Ik twijfelde daar nog over maar ben uiteindelijk voor 2 losse full-panels gegaan.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: di 21 jan, 2020 12:40
door willem_nog_niks
Wat een gaaf project. Jouw project en die van Peer lijken wel heel veel op elkaar :D .
Mocht ik een van jullie blij kunnen maken met onderdelen hoor ik het wel.
Misschien heb ik nog wat plaatwerk liggen.
Pas geleden heb ik een partij Mustang 1964 spul overgenomen.
Toen ik thuis kwam belde de verkoper me op dat ik enkele sierstrips was vergeten ;) .
Groetjes Willem

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: di 21 jan, 2020 20:41
door JaCo
Het plaatwerk heb ik allemaal Willem,
zal voornamelijk wat sierlijsten/ornamenten nodig hebben en wat bouten/moeren,
EErst maar eens al het plaatwerk erin.

Grts,
Jack

Re: Convertible 65 PROJECTje

Geplaatst: zo 09 feb, 2020 15:27
door JaCo
De tijd vliegt als je je amuseert :)
Effe een update;

het hele zaakje schoonmaken is het meeste voorwerk,
de inner rockers verwijderd en alle lassen uitgeboord, van huis uit zijn de outer rockers verzinkt dus die zijn nog goed, wel effe goed gereinigd en toch maar wat zinkspray erop,


Inner rocker gemonteerd,


aardig wat maatvoerend en ondersteunend ijzer erin en vervolgens de rear toque boxen gemonteerd,
aardig wat moeten aanpassen aan de boxen omdat de kwaliteit en maatvoering bagger is,


Draaipunt voorzijde omgezet maar motorsteunen en voorzijde ontdaan van te vernieuwen stukken,


Frame rails reparatie,


nieuwe voorkant gemonteerd


Underdash gestraald en in de zink gezet


Voorzijde blank gemaakt met schuurschijf en staalborstel, moeilijk te bereiken delen gestraald,


paravan had gelukkig maar minimale roestschade, bij mijn vorige 2 projecten heb ik deze losgeboord om goed te behandelen, deze inwendig goed schoongemaakt, is eigenlijk iets voor een gynaecoloog :wink:




begonnen aan de vloer, alvast op de plaats gepropt en nu bezig met meten en corrigeren,


Wat betreft de reinforcement floor pans ben ik nog zoekende naar de juiste uitlijning,

wellicht dat iemand mij kan helpen, :? de pan is niet exact rechthoekig en ik vraag me af of de achterzijde (rode lijn) of de voorzijde (gele lijn) in lijn moet zijn,
andere optie is dat de afstand tussen de boxen gelijk moet zijn (blauwe lijnen),
Vooralsnog lijkt mij het meest voordehandliggend dat de achterzijde in lijn moet zijn omdat de seat riser crosmember hier ook in lijn is,
Je ziet er nooit niks meer van maar je wil het toch zo goed mogelijk :wink:

Bij mijn 66 kan ik niet nameten want hier heb ik de pannen vervangen door subframeconnectors


Groeten Jack