Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Red Bull

Bericht door keesie25 »

Pffff, de kogel is door de kerk, de 2015 GT staat sinds gisteravond voor de deur. En dat samen met de andere GT, dus TWEE Mustangs voor EEN deur. Het is een heel verhaal, dat daaraan vooraf ging. Ik zal het jullie allemaal vertellen, zoals jullie lange verhalen van mij gewend zijn......haha!

Mijn grijze 2007 GT heb ik nu 11 jaar, is 13 jaar oud, en hoewel hij het nog erg goed doet, speelden bepaalde dingen een rol waardoor we (met mijn vrouw, maar die laat het aan mij over.......haha!) besloten om een andere auto te kopen.

Allereerst moet je natuurlijk het geld hebben. En, op de bank levert het niks meer op. Ook overleed een (verre) kennis van ons een tijdje geleden, die even oud was als wij. En mijn grijze doet het nu goed. Als dat niet het geval was kon ik hem niet verkopen. En toen ben ik gaan zoeken.........
De zoektocht begon ongeveer een maand geleden. Het moest een GT worden uit ongeveer 2015. Op de grijze zit pas 45000 mijl, en ik had het gevoel dat de nieuwe dus minder gereden moest hebben. Het moest ook een USA uitvoering zijn, want die Europese spiegels......vind ik niks. Verder waarschijnlijk rood of zwart, misschien donkergrijs, maar zeker geen cabrio, want daar heb ik zeer slechte ervaringen mee.

Ook vind ik import uit USA of Duitsland pas een optie als er hier niets is. Ik heb er ook een hekel aan om iets te kopen terwijl je niks gevoeld hebt of niet gereden hebt. Overigens bij diverse Duitse wagens uitgerekend hoeveel het kost om te importeren. Dat scheelt dus niets met de prijzen van Mustangs die reeds op Nederlands kenteken staan.
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 18 feb, 2020 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Rond de Kerst had ik er twee gevonden die in het plaatje pasten: een rode en een zwarte. Beide uit 2015, beide met slechts 12-15000 mijl. De verkopers wilden echter niet inruilen. Via via kwam ik in contact met een dealer die ik opbelde. Hij spiegelde een totaalprijs voor met inruil. Een verre rit van de ene kant van het land naar de andere, en toen kwam de aap uit de mouw: hij wilde maar liefst 19000 euro meer dan door de telefoon toegezegd!!!!! Daar was ik dus klaar mee.

Daarna om de tafel met mijn eigen dealer. Die voelde er ook wel wat voor: hij belde de verkoper, en ze kwamen een prijs overeen, en mijn dealer maakte weer een totaalprijs, waar ik het mee eens was. De verkoper zou zelfs voor een keuring langs komen.......maar werd door de EIGENAAR teruggefloten. Er was dus een eigenaar en een bevriende verkoper. Zij hadden duidelijk niet goed gecommuniceerd, en mijn dealer kon moeilijk aan mij ook 'ineens' en hogere prijs vragen.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Er was dus een pat-stellling met mijn geld als inzet. Bedenk dat de auto al een maand of 8 te koop stond........
Mijn dealer wilde -uiteraard- niets meer met de zaak te maken hebben.

Maar zie, ineens was er een licht in de tunnel: de verkoper en ik kregen contact met elkaar, en hij mocht genoeg van de prijs afhalen om het aantrekkelijk voor mij te maken.

Intussen hielpen mede-forumleden Eric en Rene mee met denken, ook om mijn huidige wagen te verkopen. Dank daarvoor mannen.

Tja, de auto moest uiteraard wel gekeurd worden, en de voor de hand liggende man daarvoor is Hennie Lek (nu op vakantie, dus hij leest het wel later). Wat bleek: Hennie had de auto ook al eerder APK gekeurd, en hij en de eigenaar wonen niet zo ver van elkaar af. We hadden het nog even moeilijk met een datum te plannen tussen Hennie/verkoper/eigenaar en ikzelf.

Gistermiddag was het dan zo ver. Ik werd zelfs als service door de verkoper van huis opgehaald, en ik zat hem nog wat te knijpen omdat er misschien niet genoeg tijd was. Om 6 uur is het immers donker, en de keuring begon om ongeveer 16.30.
Laatst gewijzigd door keesie25 op vr 14 feb, 2020 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Intussen had ik me aardig verdiept in dit 2015 model, en had een hele lijst met aandachtspunten. Die zal ik gaandeweg bespreken. Eerst maar wat foto's, van de eigenaar, nog niet van mij.

Afbeeldinghow to upload photo to internet

Afbeelding

Afbeeldingforensic anthropology crime

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Red Bull

Bericht door Mitchie »

gaaf hoor. Enja de kleur... daar kan ik alleen maar fan van zijn :lol:

Het aankoop proces misschien niet perfect om het zo maar te zeggen, maar hij staat toch bij je voor de deur. Heel veel rijplezier!
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Dank je Mitchie. Gek he, voordat ik 11 jaar geleden de grijze GT kocht had ik een rode Supra met lichte alu wielen. Ik wilde toen eigenlijk ook een rode of zwarte Mustang, schakel........en het werd een grijze automaat. Hoewel het wel een feit is dat ROOD, vooral op kunststof delen, de kleur is die het snelst verbleekt......
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 18 feb, 2020 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Red Bull

Bericht door RedGt »

Gefeliciteerd met de nieuwe mustang en een geweldige kleur :mrgreen:
De kleur rood is al jaren lang voorzien van een blanke laklaag af fabriek,en zal niet meer verschijnen.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Dank je RedGt, we zullen zien hoe zich dat ontwikkelt in de loop der jaren.
Vanmiddag komt er iemand kijken naar mijn grijze paardje. Ik heb vooralsnog twee gegadigden. Dus die nog maar even schoonmaken en alles overhevelen wat kan.

Gisteren de navi ingesteld op thuis, en verder ben ik nergens aan geweest, dat zullen jullie begrijpen. Ik zag alleen maar knopjes en lichtjes, en dat was het.

Goed, een eerste 'negatieve' vergelijk: de grijze heeft 6xCD-MP3, en dat zal ik missen. In de rode zit 1CD, maar daarentegen weer een USB, dus ik kan toch volop genieten, met rondom allerlei speakertjes...... De grijze heeft hele mooie 'Stang' stoelen, die ik nog nergens eerder zag. De rode heeft alles instelbaar op BEIDE stoelen, inclusief verwarming en....koeling! Toen ik gisteren binnen kwam zei mijn vrouw dat ze me niet had horen aankomen.......daar is geloof ik iets aan te doen.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door sjirafje »

Lijkt me een prima kleur!

En wie wil er tegenwoordig nog met (mp3-)cd's rommelen? Gewoon alles op een USB-stick van een paar GB gooien :mrgreen:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Dank je maar ik ben een beetje van de oude stempel he.......hij geeft trouwens ook de titel en de artiest aan!!!!!!
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Red Bull

Bericht door petersdappie »

Gefeliciteerd en veilige Miles toegewenst! Rood is toch mooi. Leuk uitgebreid stukje geschreven. Zoals gewend van je. valse start met goede afloop. En ehhmm... maar wat is er mis met een cabrio? En suc6 met de verkoop van de andere mustang. Gr Theo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: vr 14 feb, 2020 18:03 Dank je maar ik ben een beetje van de oude stempel he.......hij geeft trouwens ook de titel en de artiest aan!!!!!!
En (mits je ID3 tags goed zijn ingevuld) kun je ook artiesten, albums of tracks starten via spraakbediening.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Thanks guys. Theo, inderdaad, lang verhaal, maar het wordt nog veel langer hoor, want je kent me ik ga alle ins en outs van zo'n auto bestuderen en beschrijven. Wat een cabrio betreft, voordat ik de grijze Mustang had, had ik een Supra, ook maar een paar jaar oud toen ik hem kocht. De duurste auto van het hele Toyota concern destijds. Vanaf dag 1 heeft de auto lekkage gegeven. Er zaten twee dakpanelen in die je er uit kon halen. Dan weer een druppel aan de ene kant, dan weer aan de andere kant. Het hield niet op. Toyota schermde toen met zoals als: bevalt uw auto niet, dan kunt u hem binnen een maand omruilen. Leuk, maar er was geen soortgelijke auto in hun stal. Ik kreeg bovendien iedere keer een nieuwe leenauto mee, ook leuk, maar het eerste half jaar reed ik meer in leenauto's dan in mijn nieuwe bolide. Uiteindelijk de panelen in het dak gekit. Toen was het voorbij, tenminste..........toen ging het lekken bij de achterklep.......uiteindelijk toch nog 14 jaar mee gereden, maar vanaf dat moment had ik een fobie, en blijf kijken waar het lekt als ik in een cabrio zou rijden.........
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Eric, je moet me maar eens een keer komen helpen hoor.....ben vandaag de hele dag met de grijze bezig geweest. Schoner dan schoon gemaakt, alle persoonlijke spullen er uit, en vanmiddag een potentiele koper. Het ziet er naar uit dat hij maandag de auto komt ophalen. Dan kan ik eindelijk met de nieuwe gaan spelen. Het weekend rijd ik nog met de grijze, omdat ik voor de nieuwe alleen maar een bonnetje van de Bruna als eigendomsbewijs heb. Hoe lang duurt het voordat je je echte kenteken binnen hebt?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Eric »

Paar dagen max. En het bonnetje van de overschrijving is gewoon geldig als bewijs van eigendom hoor, je kunt gewoon rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”