Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Red Bull

Bericht door FredB »

Mijn garage hangt na het olie verversen een kaartje in de auto met daarop de datum of km stand wanneer de olie weer ververst moet worden. Lekker ouderwets en reuze handig!
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Red Bull

Bericht door Mustangflip »

Tja...interessante discussie.

Die je ook kan uitbreiden. Je kan wel je olie gaan vervangen na een x aantal kilometers maar wat doe je met het oliefilter? Als je weinig km of miles hebt gereden dan kan die ook niet vuil zijn met relatief schone olie. Bovendien filtert een vuil filter beter als een schoon filter. Het gaat niet om de kosten van een filter maar om het principe. Moet je dan wel of niet je filter vervangen van de olie? Het kleine beetje relatief vuile olie in je filter (wat ook nog gefilterd word) kan de kwaliteit van de andere liters olie niet noemenswaardig beinvloeden lijkt me. Dus als je weinig km of miles rijd hoe vaak zou je dan je filter verversen? Kan om de 2 jaar bij elke oliewissel maar waarom?.........stof tot nadenken....


Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Red Bull

Bericht door peer »

Voor mij is het heel simpel:
Elke wissel ook de olie filter en ook het rubber op de plug.

Een olie filter voor de 2016 kost 3.50 rubbertje 10 cent.
Het werk is max 10 minuten extra.

Zelf snap ik niet waarom iemand hierop zou bezuinigen zowel in tijd als geld.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Allereerst ben ik blij dat er weer eens een gezonde discussie is. Het gaat er eigenlijk niet om wie er gelijk heeft, het gaat er om hoe iedereen er over denkt en er mee omgaat. Met alles in het leven is het zo: wanneer gaan we iets vervangen? Zelf ben ik iemand die huis, tuin, auto en andere roerende zaken zo goed mogelijk wil blijven bijhouden zodat het zo lang mogelijk mee gaat. En wat je zelf kunt doen doe ik zelf. Dat heeft dus niets te maken met of ik geld wil uitgeven of niet.
Bij het houtwerk aan je huis kun je zien of het in goede staat is, dat het geschilderd of misschien wel vervangen moet worden. Soms kost iets ook heel veel moeite om het voortdurend te herstellen, zodat het beter is om iets nieuws te kopen. Soms geeft het ook erg veel voldoening om iets ouds heel goed bij te houden of op te knappen. (daarom is ook 'The repair shop' een mijn all time TV favorieten)

Wat olie verversen betreft, je ziet het hier al: zo veel mensen, zo veel meningen. Niemand hier zal echter ontkennen dat de (auto) fabrikanten hun producten steeds meer proberen te 'beschermen' met allerlei foefjes en truukjes.

Het lijkt mij dat bij een nieuwe auto de olie relatief snel vervangen moet worden omdat de zaak moet inslijten, en er waarschijnlijk meer 'slijpsel' in de olie zal gaan zitten dan gedurende de rest van het leven de motor. Ik meen me te herinneren dat dat vroeger de 'inrijdperiode' werd genoemd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Wanneer ga je dus olie vervangen? ALS ik dat zou doen zou ik inderdaad, in een moeite door, OOK het filter vervangen, want dat zijn de kosten niet. Het gezegde is: een ketting is zo sterk als de zwakste schakel, en WEL de olie vervangen en NIET de filter lijkt me dus niet slim. Er zit immers 'íets' in vervuilde olie dat ook in de vervuilde filter zit.

Met mijn vorige auto heb ik overlegd met mijn garagehouder dat ik de olie zou laten vervangen gelijk met de APK, en het jaar daarna ALLEEN de APK, dus GEEN olie verversen. Iedere twee jaar dus. Dat komt bij mij neer op ongeveer iedere 8000 km.
Omdat mijn huidige auto nu dus 10.000 op te teller heeft, lijkt me dat de inrijperiode wel voorbij is, en da ik dus iedere twee jaar olie laat verversen.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Red Bull

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: wo 06 mei, 2020 09:27 Wanneer ga je dus olie vervangen? ALS ik dat zou doen zou ik inderdaad, in een moeite door, OOK het filter vervangen, want dat zijn de kosten niet. Het gezegde is: een ketting is zo sterk als de zwakste schakel, en WEL de olie vervangen en NIET de filter lijkt me dus niet slim. Er zit immers 'íets' in vervuilde olie dat ook in de vervuilde filter zit.

Met mijn vorige auto heb ik overlegd met mijn garagehouder dat ik de olie zou laten vervangen gelijk met de APK, en het jaar daarna ALLEEN de APK, dus GEEN olie verversen. Iedere twee jaar dus. Dat komt bij mij neer op ongeveer iedere 8000 km.
Omdat mijn huidige auto nu dus 10.000 op te teller heeft, lijkt me dat de inrijperiode wel voorbij is, en da ik dus iedere twee jaar olie laat verversen.
Ikzelf houd met mijn mustang aan elke 15.000 km of om het jaar. Het ligt eraan wat er eerder komt. En dan olie en filter.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Het moest er van komen.........andere auto gekocht, ziehier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Red Bull

Bericht door MarisGT »

Een nieuwe red bull? Dat heb je snel gedaan... :lol:
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door 1967coupe »

:mrgreen: :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Ach, het is een ander autootje......' voor erbij' , voor de boodschappen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Red Bull

Bericht door MarisGT »

Wat ligt erin? En hoeveel pk? Ziet er erg goed uit, ribuitje lijf zeker :lol: :lol:
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

30 euro! Schaal 1:18, 5 liter, US uitvoering, kleur is ietsje anders als je goed kijkt. Ik zal proberen wat meer gedetailleerde foto's te maken.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Red Bull

Bericht door TTarmor »

Die is serieus gaaf.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Eric »

Wel ff de velgen zilver spuiten natuurlijk. Met de bandjes er af en een beetje afplakwerk kan dat zelfs zonder hem uit elkaar te hoeven halen. Ik heb het gedaan bij mijn gele 1:18 GT en dat is prima gelukt.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Ha ha, je bedoelt ook louvres maken voor de zijraampjes, en achterspoiler en telescopen onder de motorkap. En misschien het opschrift op de achterklep. Maar eerst even zoeken in mijn voorraad 1:18 wielen of ik 10-spaaks velgen heb.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”