Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Red Bull

Bericht door peer »

Zelf vind ik het heel leuk dat je er iets persoonlijks van wil maken. Ik kan mijn mustang ook zo aanwijzen op de foto van 1326 mustangs :D

Maar mijn mening is dat dit te druk is, het geeft het idee dat je 3 verschillende mogelijkheden op een te kleine plek wil stoppen.
Ik zou 1 tekst of misschien een combi van 2 items kiezen maar 3 onder elkaar is voor mij te druk.

Ik denk dat ik zelf het paard weg zou laten en de text een stukje verder naar beneden. Het paard heb je namelijk al voorop en het 'GT' logo geeft wel je type mustang aan.

Waar ik me vooral aan zou storen is dat het 2 verschillende lettertype zijn (of in ieder geval lijken).
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Dank voor jullie eerlijkheid. Het GT logo is origineel en wilden we onaangetast laten. (Bij de vorige GT kozen we voor slechts een paardje aan de rechterkant van de klep).
Het verschil in lettertype vonden we niet storend. Wel was nog even een punt dat het woord 'Mustang' iets kleiner is dan get GT logo. Boven het logo heb je maar een bepaalde ruimte, vandaar. Het loopt naar boven toe ook wat glooiend, en we wilden niet dat het woord daar kwam.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Aron66 »

Om eerlijk te zijn, ik vind de letters er niet uitzien....§
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Ik ga maar gewoon even verder.....
Ik kreeg van de eigenaar nog een beschermhoes mee voor binnen, maar die zal ik denk ik nooit gebruiken. Het was een gevecht om hem in de bijgeleverde zak te proppen en het deed me denken aan kampeervakanties uit een ver verleden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

En dan nu de inspectie van de kofferbak. Het lijkt me dat er zo ongeveer hetzelde in kan als bij de vorige auto, maar ik stop er bijna nooit wat in, dus dat maakt mij niet uit. Bij deze auto werd origineel een tyre-inflation kit geleverd. Dat is een compressortje met een soort lijm dat je in en lekke band spuit. Dat brengt je dan met rustig rijden naar een reparateur. De vorige eigenaar heeft echter een aantal opties laten toevoegen, die ook in de rekening staan. Een daarvan is een reservewiel + krik. Ik laat jullie even foto's zien van de omgekeerde volgorde om de zaak weer terug te plaatsen.

Allereerst de afwatering aan de zijkant van de kofferbak. Dat is een stuk verbeterd. Mij de grijze verdween al het water en vuil achter de achterllchten en kwam er ACHTER de bumper weer uit. Dat kam omdat het kunststof uiteinde van de achterlichten niet aansloot bij de metalen goot. Voortdurend was ik met een verf-roerhoutje/doekje de boel aan het schoonhoudem, maar je kunt hier nu veel beter bij.

Afbeelding
Afbeeldingbest free image hosting sites
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Het lege vak. Ik heb de 'vergrendeling' er even naast gelegd. Dat is een tap-eind met plastic slot er in geseald. Het kan maar op 1 manier in het gat in de bodem. Je ziet drie gaatjes. Het middelste is loos, zonder schroefdraad, de twee andere hebben dat wel. Het maakt niet uit of je de linker of de rechter kiest
Afbeelding

De krik bestaat uit twee delen. De krik zelf en een los stuk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Het losse deel kun je gebruiken als wielsleutel en als krik-opdraaier.

Afbeelding

Je klemt de draaier tussen de krik, je kunt deze met de hand zo draaien dat de draaier klem zit.
Afbeelding

Daarna leg je hem op de goede plek.
Afbeelding

En schroeft de vergrendeling er in.
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Vervolgens het reservewiel door het gat op zijn plaats leggen.

Afbeelding

En de sluitdop er om draaien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

En kijk, er zit een plastic trechtertje naast het reservewiel geklikt! Het is bedoeld om te gebruiken in combinatie met een jerrycan benzine, als je je tank wilt bijvullen. Aan alles is gedacht!

Afbeelding

En vervolgens sluit je de zaak af met een mooi bekleed cover dat goed aansluit.

Afbeeldingimage storage
Laatst gewijzigd door keesie25 op do 20 feb, 2020 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Red Bull

Bericht door Dakloos »

keesie25 schreef: do 20 feb, 2020 10:44 Maar goed, wat vinden jullie van de achterzijde van de auto zoals het er uit komt te zien?
Het wordt zo'n kermis :( . Ik zou helemaal niets veranderen aan deze auto! Het ziet er al prima uit zo, dat gaat echt niet verbeteren door 'm met allerlei prullaria te gaan "behangen"......mijn mening :wink: .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Red Bull

Bericht door Gearz »

Dakloos schreef: do 20 feb, 2020 15:44
keesie25 schreef: do 20 feb, 2020 10:44 Maar goed, wat vinden jullie van de achterzijde van de auto zoals het er uit komt te zien?
Het wordt zo'n kermis :( . Ik zou helemaal niets veranderen aan deze auto! Het ziet er al prima uit zo, dat gaat echt niet verbeteren door 'm met allerlei prullaria te gaan "behangen"......mijn mening :wink: .
Daar sluit ik mij geheel bij aan, volstrekt overbodig, minder is meer.
En iemand die je nog moet gaan uitleggen dat het een mustang is... die heeft er waarschijnlijk überhaupt geen interesse in.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Goed om te weten dat dat de meesten het niet eens zijn met de bestickering. Nogmaals, geen probleem mee, je moet gewoon je eerlijke mening kunnen geven. Dat neemt niet weg dat we het plan uiteraard toch doorzetten.

We gaan verder met details van onder de motorkap. De motorkap is overigens nog steeds van aluminium, en ik heb hem al bij Hennie gecontroleerd: geen vervelende dingen te zien.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Ford heeft duidelijk geleerd van de vreemde en problemen gevende constructie bij de vroegere modellen betreffende de dubbele firewall en waterafvoer. Allereerst zit nu de onderrand het voorraam aan het kunststof gehecht, en daar komt dus geen vocht meer onderdoor. Ook de luchttoevoer naar het interieur/via pollenfolter is anders. Was die eerst open, en kon de regen/blaadjes er gewoon rechtstreeks doorheen vallen, nu zitten de openingen ONDER de motorkap: regen valt er nu niet meer rechtstreeks in, en als de auto rijdt al helemaal niet. Overigens zijn die vierkante gaatjes/roosters wel groot, misschien kunnen die ook nog kleiner. Ik heb het nog niet helemaal goed bestudeerd, maar het ziet er in eerste instantie goed uit. Ook de gaten waarin de assen draaien van de ruitenwissers zijn veel krapper, zodat daar ook minder tot geen vuil meer doorkomt. En dan te bedenken dat ik bij de grijze het voorraam heb gekit tegen de onderrand en dat ik ronde vulstukjes heb gemaakt voor de assen van de ruitenwissers, en het lijkt dus wel alsof ze dat van mij hebben afgekeken.......
Hennie zei dat we nu geen last meer hebben van water in de dubbele firewall. Ik vraag me af of er sowieso nog een dubbele firewall in zit. Weet iemand dat? En hoe loopt het water weg in de bovenrand en zijranden van het voorraam?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op do 20 feb, 2020 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

De accu heeft een afdekplaat. Ik denk dat deze plaat op DRIE punten vastgehecht moest zijn,maar dat was slechts op een plaats het geval. Op de twee andere plaatsen heb ik maar even een paar geel plastic pennetjes in gedraaid. Geen idee of de afdekplaat anders open blijft staan of verschuift. Kan iemand hier iets over zeggen?
Afbeeldingright mouse button click test

Wat een ietwat vreemde constructie is is de watertoevoer naar de ruitenwissers. Deze slang loopt van het reservoir aan de voorzijde door het rechter spatbord, en gaat daar door een gat omhoog naar de motorkap. Een haak houdt de slang op de juiste plaat, en zorgt ervoor dat deze niet bekneld raakt bij het scharnier. Bij openen/sluiten van de motorkap loopt het slangetje een beetje tegen het metaal aan en veroorzaakt een geluidje. Ik denk dat ik daar iets op moet verzinnen, want dat kon wel eens verkeerd gaan op de lange duur. Is iemand dat ook opgevallen en heeft iemand een oplossing?
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Er zit bovendien nog heel fijn gaas achter die roostertjes.

Verder: de mapjes voor die KE's die ik terugstuurde naar Bol com zijn door hen getest op een Mercedes, en ze werken daarop perfect.......
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 15 mar, 2020 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”