Mustang 1967 fastback (projectje)
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Gaat weer lekker Peer,
bedankt voor de plaatjes,
Groet,
Jack
bedankt voor de plaatjes,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Mooi werk, leuk!
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Heel erg leuk om te volgen, net als je vorige project.
Ik heb ook respect voor de ruimte waar je het in doet. Lijkt me krap. Waar laat je al je onderdelen die vam de auto komen? Of geven de foto's een vertekend beeld van je werkplaats.
Ga zo door
Gr Roy
Ik heb ook respect voor de ruimte waar je het in doet. Lijkt me krap. Waar laat je al je onderdelen die vam de auto komen? Of geven de foto's een vertekend beeld van je werkplaats.
Ga zo door
Gr Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Het is redelijk krap, mar toch ruimte genoeg om te kunnen werken.
Het voordeel van een kleine garage is:
Het is er snel warm als de verwarming aan gaat.
Je kwijtgeraakte gereedschap kan nooit ver weg liggen.
Het voordeel van een kleine garage is:
Het is er snel warm als de verwarming aan gaat.
Je kwijtgeraakte gereedschap kan nooit ver weg liggen.
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Dit weekend begonnen aan het minst leuke deel van een restauratie. Het verwijderen van alle tectiel van de bodem. Dit is 2 dagen ploeteren maar uiteindelijk heb ik de bodem vrijwel tectiel vrij.
De belangrijke lasnaden meteen blank gemaakt, opgespoten en een kitrand ingezet tegen toekomstige roest.
Toen ik daarmee klaar was had ik even genoeg van de bodem/chassis en ben ik begonnen aan 1 van de leukste klussen, de motor:
Nieuwe flattop zuigers:
Om die te monteren moet je de drijfstang heet stoken en dan heb je enkele seconden om de piston-pin er doorheen te steken. Want zodra die er doorheen gaat warmt deze mee op en zit hij muur vast. Als je dit verpest kan je de zuiger meestal weggooien omdat je de pin er niet meer uit kan persen zonde de zuiger te beschadigen. Natuurlijk moet je ook nog rekening houden dat er een voor en achterkant op een drijfstang zit en moet je 4 dijfstangen linksom maken en 4 drijfstangen rechtsom. En ook dat is niet willekeurig want de drijfstangen zijn genummerd...
Dit is dan ook 1 van de spannenste klusjes (Het meest spannende vind ik het opstarten van de motor voor de eerste keer, dan weet je pas of je echt alles goed hebt gedaan.)
Heet stoken:
Mijn zelf gemaakte houder (waar ik ondertussen zo'n 48 zuigers aan drijfstangen gemaakt heb ):
Zuigerveertjes er weer om:
Inloop olie op de nokkenas:
Alles gemonteerd:
En op tijd gezet:
Boven aanzicht:
En een kleurtje erop:
Volgende klus is de carburateur:
De belangrijke lasnaden meteen blank gemaakt, opgespoten en een kitrand ingezet tegen toekomstige roest.
Toen ik daarmee klaar was had ik even genoeg van de bodem/chassis en ben ik begonnen aan 1 van de leukste klussen, de motor:
Nieuwe flattop zuigers:
Om die te monteren moet je de drijfstang heet stoken en dan heb je enkele seconden om de piston-pin er doorheen te steken. Want zodra die er doorheen gaat warmt deze mee op en zit hij muur vast. Als je dit verpest kan je de zuiger meestal weggooien omdat je de pin er niet meer uit kan persen zonde de zuiger te beschadigen. Natuurlijk moet je ook nog rekening houden dat er een voor en achterkant op een drijfstang zit en moet je 4 dijfstangen linksom maken en 4 drijfstangen rechtsom. En ook dat is niet willekeurig want de drijfstangen zijn genummerd...
Dit is dan ook 1 van de spannenste klusjes (Het meest spannende vind ik het opstarten van de motor voor de eerste keer, dan weet je pas of je echt alles goed hebt gedaan.)
Heet stoken:
Mijn zelf gemaakte houder (waar ik ondertussen zo'n 48 zuigers aan drijfstangen gemaakt heb ):
Zuigerveertjes er weer om:
Inloop olie op de nokkenas:
Alles gemonteerd:
En op tijd gezet:
Boven aanzicht:
En een kleurtje erop:
Volgende klus is de carburateur:
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Die carburateur is een mooi klusje voor een regenachtige zondag
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Mooie voortgang
Mocht je van het aanpakken van de carburateur ook foto's maken dan ben ik daar zeer benieuwd naar!
Mocht je van het aanpakken van de carburateur ook foto's maken dan ben ik daar zeer benieuwd naar!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Carburateur is volgens mij een Autolite 4300. Schijnen niet zulke hele fijne carburateurs te zijn
The Motorcraft 4300, 4300A, or Autolite was introduced in 1967, replacing the Autolite 4100. Most likely due to the EPA standards that had to be met.
Venturi: 1"
Primary Bore: 1 7/16"
Secondary Bore: 1 9/16"
The 4300 was introduced in 1967.
The 4300 was a troublesome carburetor and had to be revised several times through the years.
The 1st model was a 431 CFM, 4 barrel used on all Ford engine except for the high performance and big block engines.
In 1969 this 431 CFM was replaced by the Motorcraft 2100 carburetor.
You can identify the 1967 model by the large adjusting screw in the back of the body.
In 1968 the 4300A, 600 CFM was installed on the big block Fords. T-birds, Lincolns
In 1971 the 4300D, 715 CFM, spreadbore came out. This was used on 351C-4V Cobra Jet and the Boss 351.
The 4300 was plagued with hesitation, bogs and flat spots. Changing jet size is of no help on this carburetor.
If you can find a good 4100 (good is getting harder by the day), then it is a good replacement for the 4300. One thing to keep in mind. The 4100 has a protrusion of about 1/16" on the bottom that will keep it from laying flat, thus causing a vacuum leak.
Starting in 1975 the Motorcraft 4350 was used.
The Motorcraft 4300, 4300A, or Autolite was introduced in 1967, replacing the Autolite 4100. Most likely due to the EPA standards that had to be met.
Venturi: 1"
Primary Bore: 1 7/16"
Secondary Bore: 1 9/16"
The 4300 was introduced in 1967.
The 4300 was a troublesome carburetor and had to be revised several times through the years.
The 1st model was a 431 CFM, 4 barrel used on all Ford engine except for the high performance and big block engines.
In 1969 this 431 CFM was replaced by the Motorcraft 2100 carburetor.
You can identify the 1967 model by the large adjusting screw in the back of the body.
In 1968 the 4300A, 600 CFM was installed on the big block Fords. T-birds, Lincolns
In 1971 the 4300D, 715 CFM, spreadbore came out. This was used on 351C-4V Cobra Jet and the Boss 351.
The 4300 was plagued with hesitation, bogs and flat spots. Changing jet size is of no help on this carburetor.
If you can find a good 4100 (good is getting harder by the day), then it is a good replacement for the 4300. One thing to keep in mind. The 4100 has a protrusion of about 1/16" on the bottom that will keep it from laying flat, thus causing a vacuum leak.
Starting in 1975 the Motorcraft 4350 was used.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ik had de verhalen ook al gelezen en ik twijfelde eigenlijk al of ik deze ging reviseren. Maar een revisie set was maar een paar euro. Dus ik probeer het, wordt het niets zet ik er een andere op.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Voor die paar euro zou ik het ook proberen......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Hmm ik had de tag nog niet bekeken, nu blijkt dat dit een 4300 met code D0OF is. Dit betekend dat deze uit 70 komt en dus (op zich niet zo heel gek) ooit vervangen is geweest. Ik kan alleen niet zien of dit nu een 431 of 600 cfm is. Aangezien de 431 versie in 69 gestopt is, kan ik er dan vanuitgaan dat het een 600 is?
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Staat er ergens een venturi diameter op de carburateur zoals bij de 2100 en de 4100 Peter?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible