Voorstellen '66 er Mustang
Moderator: Shelby GT-H
Voorstellen '66 er Mustang
Hallo allemaal,
Nu ik mijn Mustang een paar maanden heb zal ik mij ook eens voorstellen. Ik ben Jan-Johann en woon in Zijtaart (brabant) De dag voor kerst ik heb deze geweldige Silver Blue '66-er Mustang gekocht van forumlid Stephan. Naast een aantal Europese klassiekers werd het nu tijd voor een mooie Mustang, stond al lang op mijn verlanglijst.
Het is een heerlijke auto met een super geluid en rijdt super met de 351w motor, inmiddels heb ik al aardig wat miles gereden (gelukkig zat het weer steeds mee) en elke keer is het weer een groot feest!
Ik heb een aantal kleine dingen aangepast en verholpen:
Als eerste heb ik de banden vervangen, er zat weliswaar nog genoeg profiel op maar ze stamden alweer uit 2005. Met het nieuwe rubber eronder rijdt de Mustang een stuk stabieler.
Het Grant stuurwiel kraakte en piepte, alles losgehaald/schoongemaakt/ingevet en weer stevig vastgedraaid. Het bleek dat er twee boutjes niet helemaal vastzaten waardoor er bij het draaien een piep en een kraak te horen waren. Het viel me toen pas op dat er maar 1 claxon werkte, de "low" deed niets meer. Beide uit elkaar gehaald maar de "low" was niet meer te redden, deze was vanbinnen verbrand. Hiervoor dus een nieuwe originele besteld bij Moviecars. De "high" versie heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakking en boutjes, werkt weer perfect.
Het viel mij op dat vanaf een 80 km/u het windgeruis aan de bestuurderskant irritant begon te worden. Het raam sloot niet mooi aan op de rubber en aan de achterzijde keek je naar binnen. Deurpaneel eraf gehaald en de bescherming eraf gehaald (dit was heel goed gedaan, er kon geen druppel water bij de panelen komen!) en toen alle bouten maar eens losgedraaid en begonnen met afstellen, het raam sluit nu weer goed aan. Wat zijn dat trouwens een nare kleine pinnetjes om het paneel mee vast te klikken.
Toen ik de Mustang kocht zat er een oude radio in, deze vervangen door een retrolook (al heb je eigenlijk geen radio nodig in deze auto ) Gelijk een setje nieuwe kickpanels besteld met speakergaten. De oude had ik geprobeerd te repareren met polyester en bekleed met skai maar dat is het toch net niet.
Verder heb ik nog een paar kleine dingen gedaan zoals RVS wisserbladen gemonteerd, een cowl to hood rubber want die miste en een rubber Mustang mattenset.
Er ligt een 351w motor in, voorzien van een pertronix ontsteking. Deze wil ik misschien nog vervangen voor een volledig elektronische variant. Het blok loopt opzich mooi maar om de paar slagen lijkt hij even over te springen. Daarnaast merk ik bij volgas/kickdown dat hij zich even verslikt,ik ben nog op zoek naar de oorzaak. De vorige eigenaar had de carburateur nog niet zo lang geleden laten afstellen, wellicht staat de ontsteking niet 100%.
Onlangs moest de auto noodgedwongen een nacht in de regen staan en de volgende dag was de bekleding onder het dashboard aan de passagierskant nat, de oorzaak moet ik nog uitzoeken maar ik verdenk de antenne.
Voor het mooie wil ik de motorkap en de deuren nog opnieuw afstellen en eigenlijk de blanke lak van de kofferklep en motorkap wetsanden en polijsten, er zitten kleine bobbeltjes in.
Binnenkort gaat mijn andere project, een Peugeot 504 coupé, naar de spuiter en dan kan ik de Mustang thuis eens rustig op de brug zetten.
Nu ik mijn Mustang een paar maanden heb zal ik mij ook eens voorstellen. Ik ben Jan-Johann en woon in Zijtaart (brabant) De dag voor kerst ik heb deze geweldige Silver Blue '66-er Mustang gekocht van forumlid Stephan. Naast een aantal Europese klassiekers werd het nu tijd voor een mooie Mustang, stond al lang op mijn verlanglijst.
Het is een heerlijke auto met een super geluid en rijdt super met de 351w motor, inmiddels heb ik al aardig wat miles gereden (gelukkig zat het weer steeds mee) en elke keer is het weer een groot feest!
Ik heb een aantal kleine dingen aangepast en verholpen:
Als eerste heb ik de banden vervangen, er zat weliswaar nog genoeg profiel op maar ze stamden alweer uit 2005. Met het nieuwe rubber eronder rijdt de Mustang een stuk stabieler.
Het Grant stuurwiel kraakte en piepte, alles losgehaald/schoongemaakt/ingevet en weer stevig vastgedraaid. Het bleek dat er twee boutjes niet helemaal vastzaten waardoor er bij het draaien een piep en een kraak te horen waren. Het viel me toen pas op dat er maar 1 claxon werkte, de "low" deed niets meer. Beide uit elkaar gehaald maar de "low" was niet meer te redden, deze was vanbinnen verbrand. Hiervoor dus een nieuwe originele besteld bij Moviecars. De "high" versie heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakking en boutjes, werkt weer perfect.
Het viel mij op dat vanaf een 80 km/u het windgeruis aan de bestuurderskant irritant begon te worden. Het raam sloot niet mooi aan op de rubber en aan de achterzijde keek je naar binnen. Deurpaneel eraf gehaald en de bescherming eraf gehaald (dit was heel goed gedaan, er kon geen druppel water bij de panelen komen!) en toen alle bouten maar eens losgedraaid en begonnen met afstellen, het raam sluit nu weer goed aan. Wat zijn dat trouwens een nare kleine pinnetjes om het paneel mee vast te klikken.
Toen ik de Mustang kocht zat er een oude radio in, deze vervangen door een retrolook (al heb je eigenlijk geen radio nodig in deze auto ) Gelijk een setje nieuwe kickpanels besteld met speakergaten. De oude had ik geprobeerd te repareren met polyester en bekleed met skai maar dat is het toch net niet.
Verder heb ik nog een paar kleine dingen gedaan zoals RVS wisserbladen gemonteerd, een cowl to hood rubber want die miste en een rubber Mustang mattenset.
Er ligt een 351w motor in, voorzien van een pertronix ontsteking. Deze wil ik misschien nog vervangen voor een volledig elektronische variant. Het blok loopt opzich mooi maar om de paar slagen lijkt hij even over te springen. Daarnaast merk ik bij volgas/kickdown dat hij zich even verslikt,ik ben nog op zoek naar de oorzaak. De vorige eigenaar had de carburateur nog niet zo lang geleden laten afstellen, wellicht staat de ontsteking niet 100%.
Onlangs moest de auto noodgedwongen een nacht in de regen staan en de volgende dag was de bekleding onder het dashboard aan de passagierskant nat, de oorzaak moet ik nog uitzoeken maar ik verdenk de antenne.
Voor het mooie wil ik de motorkap en de deuren nog opnieuw afstellen en eigenlijk de blanke lak van de kofferklep en motorkap wetsanden en polijsten, er zitten kleine bobbeltjes in.
Binnenkort gaat mijn andere project, een Peugeot 504 coupé, naar de spuiter en dan kan ik de Mustang thuis eens rustig op de brug zetten.
'66 Mustang coupe 351W
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom Jan-Johann, mooie wagen. Wat betreft de lekkage zou je de cowlvent kunnen verdenken een bekende zwakke plek bij de mustang. Als je wat water in het roostertje tussen je motorkap en je voorruit laat lopen dan zou het onder de auto weer weg moeten lopen. Loopt het je interieur in dan is je cowlvent verdachte nr 1.
In een ander topic"projectje"" van Peer las ik zojuist dat hij er net mee bezig is, misschien interessant voor jou om dat te volgen.
Groet Riccardo
In een ander topic"projectje"" van Peer las ik zojuist dat hij er net mee bezig is, misschien interessant voor jou om dat te volgen.
Groet Riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Heee Jan-Johann, welkom hier. Mooie kleur blauw!
Voor wat betreft die lekkage verdenk ik, net zoals Ricardo, de cowlvent.
Voor wat betreft die lekkage verdenk ik, net zoals Ricardo, de cowlvent.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Silver-Blue Poly is altijd goed
Mooie Mustang. Daar ga je een hoop plezier mee beleven.
Mooie Mustang. Daar ga je een hoop plezier mee beleven.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom op het forum, en veel rijplezier gewenst
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom op het forum. Veel veilige en leuke mijlen/kilometers toegewenst
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom,
mooie kleur ben ook een grote fan zoals je kan zien
mooie kleur ben ook een grote fan zoals je kan zien
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Mooie 'ingetogen' auto, mooie kleur, met chroom bumpers en accenten. Je waant je helemaal terug in de tijd! Veel plezier.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom, lekkage kan ook een niet goed geplaatst rubber van de voorruit zijn.
Is ook altijd lastig om die dicht te krijgen, hopelijk voor je is dat ook het probleem.
Gr. Marco
Is ook altijd lastig om die dicht te krijgen, hopelijk voor je is dat ook het probleem.
Gr. Marco
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- BackToBlack
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
- Locatie: Delft
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Van harte welkom
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom, ik rij regelmatig door Zijtaart en heb wel eens een blauwe 66 coupe langs de weg zien staan. Maar is niet deze dacht ik.
Grtz Peter
Lekkage gok ik ook op de cowl vent. Giet wat water in de cowl en je hebt het snel genoeg gevonden.
Grtz Peter
Lekkage gok ik ook op de cowl vent. Giet wat water in de cowl en je hebt het snel genoeg gevonden.
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Even een oud topic omhooghalen hoor! Ha, dit is dus de Mustang die in het BNNVARA programma Nachtdieren te zien is!
https://www.npostart.nl/BV_101409439
https://www.npostart.nl/BV_101409439
Groeten,
Luke
----
- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
Luke
----
- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Het stuur piept, daar zou ik echt niet tegen kunnen! Grappig dat er in het introfilmpje een andere mustang wordt gebruikt dan in de aflevering zelf.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
- mustangman
- Berichten: 379
- Lid geworden op: za 22 mei, 2004 15:33
- Locatie: Zuid Nederland
- Contacteer:
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Hoi Jan-Johan,
Welkom op het DM&FF We komen elkaar wellicht nog eens tegen aangezien we niet zo ver van elkaar vandaan wonen. Veel plezier en veilige kilometers met je Mustang gewenst
Welkom op het DM&FF We komen elkaar wellicht nog eens tegen aangezien we niet zo ver van elkaar vandaan wonen. Veel plezier en veilige kilometers met je Mustang gewenst
Mustangman
California Special 1968 Lime Gold, Shelby GT350 1966 recreation (363ci)
SOLD: Shelby GT350 1968, CJ 428 1968 1/2, Fastback GT 1968, Boss 302 1970, GT 2005, coupe 1995, GT coupe 1965, convertible 1968
California Special 1968 Lime Gold, Shelby GT350 1966 recreation (363ci)
SOLD: Shelby GT350 1968, CJ 428 1968 1/2, Fastback GT 1968, Boss 302 1970, GT 2005, coupe 1995, GT coupe 1965, convertible 1968
Re: Voorstellen '66 er Mustang
Welkom
66 San Jose CA GT Convertible
Sauterne Gold with Deluxe Ivy Gold & White Int White Top
289 A Code C4 Tinted Windows (Green), original factory 8-track AM
6R08A1174## Oct 65 Build
Sauterne Gold with Deluxe Ivy Gold & White Int White Top
289 A Code C4 Tinted Windows (Green), original factory 8-track AM
6R08A1174## Oct 65 Build