Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Vond het oprecht leuk om die foto ineens te zien :smt023

Tja, vermogen.... Heel eerlijk gezegt is het vermogen natuurlijk niet te vergelijken, daarbij was de m6 ook nog eens een kuurtje ondergaan waardoor de auto een bizar vermogen van 730 pk en 900nm koppel had. Op spring event 2016 dan ook diversen Italiaanse auto's compleet achter me kunnen laten, die dat echt niet hadden verwacht :evil:

De mustang is natuurlijk van een hele andere orde hoe gek je de auto ook onderhanden neemt. Maar dat betekend onder geen beding dat het perse negatief is. De mustang is namelijk vele malen directer, leuker en speelser op het ga, maar toch ook echt een heerlijke cruises. Ik heb met deze auto echt zoveel schik vanaf het moment dat je het gaspedaal intrapt, wat ik met eigenlijk nog geen 1 bmw heb ervaren. Deze waren allemaal zwaarlijvige, minder direct en zeker veel minder speels.

Ander, misschien wat ongemakkelijk voorbeeld, maar ik ben ook snowboarder en het is hier goed mee te vergelijken. Een flexibel klein board gebruik je eigenlijk alleen in een funpark, want daarbuiten word je er gek van. Daarentegen gebruik je een stijf en groot board voor de snelheid op de pistes, maar kan je in een funpark niets mee. Ben je dus van allebei een beetje, dan zal je consessies moeten doen en kiezen voor een beetje van beide, maar niet voor 1 van beide ideaal. Een mustang ecoboost is naar mijn mening precies dat... Leuk en speels en voldoende vermogen om lekker door te rijden, maar ook erg goed als km vreter, en ook nog eens een verbruik dat heeeeel acceptabel is. Zit rond de 1 op 11 met nu inmiddels 1000km achter de boeg.

Kortom, wederom een lang verhaal, maar ik ben echt heel erg tevreden....
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door saf1908 »

Goed verhaal en leuk om te lezen.

Veel veilige km's nog!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Neko- »

Ik zie dit draadje nu pas :oops:

In ieder geval welkom op het forum, en veel rij plezier toegewenst met de mijlen/kilometers die je gaat verrijden :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Bedankt allemaal en die (veilige) km komt wel goed vermoed ik. Ben heel benieuwd naar het resultaat van de nieuwe uitlaat, toevallig iemand hier die deze upgrade "part number M5200M4SBV van Ford Performance" al heeft gedaan?

Voorbeeld van het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=dULO1cqjloY
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Gearz »

Zo zeg, dat is een beste introductie. :ok:
Welkom op het forum en heel veel plezier met je nieuwe Amerikaanse bolide !
Prachtige wagen (en kleur :wink: ).

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Even een kleine update t.a.v. de mods die ik in mijn eerdere post heb benoemd....

Het heeft even op zich laten wachten, maaaaaaar...... vorige week was het dan eindelijk zover! Hennie van Lek Import Cars heeft de door mij bestelde Ford Performance by Borla uitlaat binnen :bash:

Ook de banden waren in een verschrikkelijke conditie :oops: , dus deze direct besteld. Na lang piekeren en lezen op diversen media, ben ik uiteindelijk toch een rondom voor 265-35-20 gegaan, type Vredestein Ultrac Vorti R.

Auto afgelopen maandagavond naar Hennie gebracht, en deze morgen de volgende foto's ontvangen met de mededeling dat het geluid, voor zover het mogelijk is met een 4 cilinder, erg goed en zwaar klinkt. Tevens past het geheel er mooi en naadloos onder, dus ik ben erg nieuwsgierig.

Hier alvast een paar sneak pics voor de geïnteresseerden en zodra ik de auto binnen heb, en het wel mooi weer is, volgt er een verdere review. :smt023

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door DanielSmit »

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het geluid
Laatst gewijzigd door DanielSmit op do 18 jan, 2018 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

DanielSmit schreef: do 18 jan, 2018 14:36 Ziet er goed uit, ben bemieuwd naar het geluid
Hier nog eentje :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Mack »

Netjes, die dubbele pijpjes

Voor elke cylinder een pijpje :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Mack schreef: do 18 jan, 2018 14:49 Netjes, die dubbele pijpjes

Voor elke cylinder een pijpje :lol:
Wat er wel niet nodig is om een beetje geluid uit een 4 cilinder te krijgen :lol:
Mustang333
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 12:56
Locatie: Rotterdam

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Mustang333 »

Eric schreef: di 19 dec, 2017 19:33
Mack schreef: di 19 dec, 2017 19:31Dat kan ik toch niet zien op die ene foto :twisted:
Voila

Afbeelding
Ja ja Eric weet alles hoor.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Ando »

Maatje van me is een Mustang Ecoboost in een Seven-chassis aan het bouwen. Met aangepaste mapping. Ben benieuwd hoe dat gaat klinken...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Rij inmiddels een week met de uitlaat en de eerste 250km zitten er op. Bijna met de dag hoor je dat de uitlaat ingereden wordt en merk je enig verschil. Vooralsnog ben ik erg enthousiast over het geluid aan de buitenzijde, zeker met een koude motor!
In de auto klinkt deze uitlaat nog wel eens een beetje (s)loom en donker en hoor je het lichte geknetter dat de uitlaat doet eigenlijk niet, beetje jammer.

Het verschil tussen de automaat in drive en sport is een wereld van verschil en het absolute pluspunt van deze uitlaat en ook ver boven mijn verwachting. Standaard vond ik er namelijk zo weinig verschil in zitten, dat ik de sport stand dan ook bijna nooit echt gebruikte, behalve op de snelweg. Momenteel is drive een normale mode zonder extreem geluid, maar wel veel pittiger dan normaal. Bij sport begint het feest pas echt! Je hoort gelijk dat de toeren omhoog gaan en bij elk schakelmoment wordt je getrakteerd op tussengas. Bij vol gas rijden is het echt een monster en kan me zo voorstellen dat de auto's die ik inhaal nog even een paar minuten aan het bijkomen zijn.

Nog even een paar kilometer inrijden en dan ga ik eens een ochtend uittrekken om een video te schieten voor de geïntegreerde onder ons.

PS; ben benieuwd naar het project van de ecoboost met remap! Komen daar ook filmpjes van?
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door chrisrombouts »

Zal wel aan mij liggen maar ik zie dit ook nu pas ! :mrgreen: :mrgreen:
Welkom op de site en het enige wat ik mis aan je introductie is je naam ! :lol: :lol:
Zo aan je forumnaam te zien gok ik op Tim. :mrgreen:
Je buitenspiegels verraden trouwens ook dat het een US versie is. De EU modellen hebben grotere en lelijkere spiegels.
Mooie auto heb je gekocht hoor. Mijn vorige 2006 was ook rood.
Vandaar dat ik nu maar een witte heb. :wink: Tenminste wat er nog onder de stickers vandaan komt dan.
Ik heb de hele auto vanuit Canada door Hennie laten invoeren en het eerste wat ik anders wilde was de uitlaat.
Hennie stelde me toen voor om ook deze set van Ford Performance (Gt350 set) te nemen wat ik dus heb gedaan en zonder ooit spijt gehad te hebben.
Ik heb trouwens wel gekozen voor de Touring uitvoering en niet de Sport versie. Weet niet waar jij voor gekozen hebt ??
Het klinkt een stuk beter maar nog wel beschaafd. Blijft natuurlijk een 4 pitter. :wink:
Maar in de sport stand van mijn automaat klinkt gas geven in een tunnel toch behoorlijk luid en mooi hoor.
In mijn vorige 2006 V6 had ik ook een dubbele uitlaat laten monteren met X pijp en die klonk wel meer als een V8 maar het nadeel was toch
wel de zware brom in de auto. En dat hoeft op mijn leeftijd (Ja kom maar Rene ! :mrgreen: ) toch echt niet meer voor een dagelijkse auto.
Daarnaast ziet deze set er wel vet uit op de auto !! Denk niet dat je er spijt van gaat krijgen. Veel plezier ermee en we komen elkaar vast wel een keertje tegen op een meeting of zo.

Afbeelding
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door 1967coupe »

chrisrombouts schreef: wo 31 jan, 2018 21:48 . En dat hoeft op mijn leeftijd (Ja kom maar Rene ! :mrgreen: )
Afbeelding
IK zeg niks :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ouwe
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”