Pagina 1 van 1

Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 12:57
door Erwinner
Hi all, ik ben Erwin(ner) uit Baarn en momenteel in de leeftijd van 43 jaar waarop weer meer vrije tijd beschikbaar komt nu beide dochters in de middelbare schoolleeftijd zijn aangekomen. Nadat ik in het verleden veel diverse soorten cabrio’s heb gereden nu aan het overwegen om eens een Mustang cabrio aan te schaffen voor de zomerse kilometers. Ben altijd fan van forums om elkaar op weg te helpen, dus me direct maar even hier aangemeld voor ik een miskoop bega.

Even wat meet background: mijn eerste cabrio was een nieuwe (lease) MG F maar die werd later helaas opgevolgd door saaie(re) leasebakken. Dus meerdere keren een hobbytimer ernaast gereden, waaronder een New Mini John Cooper Works 211pk, 2x een Alfa Romeo Spider met het busso V6 12v motorblok, een Audi TT Quattro 225pk, een classic Mini Cooper 1.3mpi en ook nog eens een kleine restauratie van een MG F gedaan voor de sweet memories.

Momenteel staat de garage vol met een Harley Davidson VRod Muscle waar ik veel toerritten op rijd sinds ik de 40 gepasseerd ben. Ook een 2e VRod in CVO Screamin’ Eagle uitvoering in herstel staan (was een uniek exemplaar, schademotor uit Duitsland) en nog een 1982 Caferacer Yamaha XV750 in afbouw staan.

Na een zomerse family roadtrip langs de westkust van de USA nu toch ook definitief een Mustang cabrio op de korrel staan.

Eentje importeren uit de USA lijkt me wel wat, maar ik heb het geduld niet om op de inscheping enzo te wachten. Nu zag ik op Marktplaats een leuke rode V6 uit 2006 staan voor weinig waarvan de BTW en invoerrechten al betaald zijn.

Ben dus benieuwd hoeveel werk en euri het ongeveer kost om die op NL kenteken te krijgen. Wat is jullie advies voor mij?

Image
Image

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 13:46
door 1970TwisterSpecial
Allereerst welkom op het forum en veel succes met de zoektocht naar de geschikte Mustang.

De auto ziet er nog vrij standaard uit, op de radio en misschien het stuur na.
Opvallend dat de bekleding van de bestuurdersstoel er beter uit ziet dan die van de passagierskant.
De convertible top is wel aan vervanging toe.

De rest-BPM, die nog voldaan moet worden, kan niet echt veel meer zijn,
maar om een automaat op een NL kenteken te krijgen is het het makkelijkst via een TUV keuring.
Omdat er op dit model geen Europesche goedkeuring is moet deze auto anders via de RDW in Lelystad gekeurd worden.
Hoeveel een V6 met automaat aan geluid produceert weet ik niet precies, maar een standaard V8 met automaat lukt niet via Lelystad..
(de automaat schakelt een aantal trappen terug bij acceleratie en de auto maakt dan te veel geluid)

Het beste kan je even contact opnemen met Lek Importcars in De Kwakel. http://www.lekimportcars.nl/
Hennie heeft al een tiental Mustangs van deze serie geïmporteerd en op kenteken gezet en kan je ongetwijfeld helpen.

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 14:49
door Erwinner
Thx Ronald; Ik heb Hennie een mail gestuurd dus ben benieuwd!

De Marktplaats Mustang is inderdaad niet veel bijzonders maar vind zelf de kleurstelling rood/zwart interieur wel mooi.

Een frisse cabriokap kan nooit kwaad ;-)

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 14:59
door ErwinM
Als je een recenter model wil, is misschien een EU spec uit Duitsland importeren een optie? Is natuurlijk een beetje afhankelijk van je budget.

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 15:13
door 1970TwisterSpecial
Erwinner schreef: za 29 dec, 2018 14:49 Thx Ronald; Ik heb Hennie een mail gestuurd dus ben benieuwd!

De Marktplaats Mustang is inderdaad niet veel bijzonders maar vind zelf de kleurstelling rood/zwart interieur wel mooi.

Een frisse cabriokap kan nooit kwaad ;-)
Ik bedoelde het eigenlijk meer als: standaard zoals af-fabriek. Er is nog niet veel aan verklooid.
Je kunt er idd je eigen touch aan geven

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 15:16
door Eric
Hoi Erwin,

Bij een auto van die leeftijd hoef je je over de BPM inderdaad geen zorgen te maken, dat is hooguit nog een hand vol knaken. De vraag is echter of je er verstandig aan doet om een net geïmporteerde auto die al zo oud is te kopen. De markt wordt overspoeld met in het oostblok opgelapte schadebakken dus je kunt een goede treffen maar er zit ook een heleboel rotzooi tussen. Dat geldt overigens ook voor het nieuwste model. Het is niet voor niets dat bepaalde handelaren dit soort auto's aanbieden zonder Nederlands kenteken.

Ik zou als ik jou was zou ik wat geduld betrachten en proberen om een auto van een liefhebber over te nemen of te zoeken naar een exemplaar dat al langer in Nederland is en waarvan meer geschiedenis bekend is.

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 15:50
door Mack
In het Oostblok opgeknapte schadebak, in het Oostblok kapot gereden, in Amerika kapot gereden en zo simpel mogelijk opgeknapt, compleet afgetrapte huurauto... Met die auto's is het vaak: goedkoop is duurkoop.

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 17:24
door Erwinner
Hmmm... da’s inderdaad ook te overwegen... schadeverleden is lastig te achterhalen inderdaad. Iemand hier nog een beetje betaalbare cabrio op het oog uit de serie vanaf 2004? Mag ook facelift met de economischer V6 zijn...

Heb overigens ook geen haast. Seizoen is er toch nog niet voor, maar nu dus wel lekker de tijd om me te orienteren....

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 20:29
door TTarmor
Erwinner schreef: za 29 dec, 2018 17:24 Hmmm... da’s inderdaad ook te overwegen... schadeverleden is lastig te achterhalen inderdaad. Iemand hier nog een beetje betaalbare cabrio op het oog uit de serie vanaf 2004? Mag ook facelift met de economischer V6 zijn...

Heb overigens ook geen haast. Seizoen is er toch nog niet voor, maar nu dus wel lekker de tijd om me te orienteren....
Ik vermoed wel dat je een paar duizend euro kan besparen en een tip top model te pakken kan krijgen, indien je alsnog het geduld op kan brengen er eentje uit Amerika te halen. Daar kan je namelijk zijn historie compleet natrekken aan de hand van het framenummer. Dan is het lastiger een kat in de zak te kopen. (Mogelijkheid blijft natuurlijk bestaan).

Groetjes

Re: Erwinner stelt zich voor

Geplaatst: za 29 dec, 2018 20:53
door Craneman
Welkom op het forum, Erwin.

Moet het echt een cabrio worden? Anders weet ik nog wel een heel mooie 2011 V6 te koop; overigens handgeschakeld.

Maar voor advies kun je inderdaad heel goed bij Hennie Lek terecht. O ja....wel het vermelden waard is dat de import via een TüV-keuring lang kan duren. Dus als je er eentje op NL-kenteken tegenkomt hoef je daar in elk geval niet meer op te wachten.

Succes!

Randy