Hierbij stel ik me even voor

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PostmusMJ
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 sep, 2019 10:57

Hierbij stel ik me even voor

Bericht door PostmusMJ »

Hallo allemaal,

Ik ben Matthijs, 21 jaar oud en al van jongs af aan gek van Amerikaanse auto's.
Sinds kort ben ik eigenaar van een Ford Mustang GT sn95 uit 1994 met handbak. KM stand: 136.135 mijl
Tot nu toe gebruik ik de auto dagelijks, dat bevalt prima. Ook heb ik er een mooi setje 35th anniversary velgen onder gezet van de facelift mustang.

De auto heeft 2 jaar bij een garage buiten stil gestaan en heeft wat last van schimmel, roest in de kofferbak door lichte lekkage en roest bij de wielkasten voor. Heb de auto zelf al gedeeltelijk schoongemaakt, maar aangezien deze toch wel erg smerig is en lang heeft buiten gestaan, breng ik de auto naar een detailer waarbij deze vanbinnen wordt gereinigd en vanbuiten wordt opgepoetst. Vervolgens moet de lekkage worden aangepakt en de roest. Ook mist de auto nog wat onderdelen zoals mistlampen voor en moeten er wat nieuwe dingen besteld worden zoals vloermatten rubbertjes etc.

Ben ook nog opzoek naar een goede garage voor onderhoud in de buurt(uiteraard doe ik ook dingen zelf). En een garage die de roest kan repareren, dit gaat natuurlijk wel wat kosten, maar heb liever dat dit goed word gedaan. Ik ben woonachtig in het dorp Velserbroek naast Haarlem.

Ik heb ook nog een vraagje, welke motorolie kan ik het beste gebruiken voor de auto?

Ik hoop op dit forum wat te kunnen leren en informatie op te kunnen doen.

groetjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PostmusMJ op za 14 sep, 2019 16:36, 11 keer totaal gewijzigd.
1994 Ford Mustang GT 5.0 HO
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door Big_fun_58 »

Welkom Matthijs. Veel veilige kilometers toegewenst.
Wel even kijken (ff de zoekfuntie gebruiken) voor uitleg hoe foto's hier geplaatst moeten worden. Ik kan ze niet zien nu. :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door DanielSmit »

Welkom Matthijs, mooie wagen.
Voor een "garage in de buurt" zul je eerst moeten vertellen welke omgeving, of lees ik daar overheen. Voor wat betreft verdere info zullen andere zich wel gaan melden.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door Eric »

Welkom en leuk dat er weer iemand zo'n oude dame op de weg wil houden. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de velgen gewisseld hebt. De originele velgen zijn juist wat deze auto authentiek maakt. Ik zou voor dat geld een paar nieuwe koplampen hebben gekocht en de achterlichten laten spuiten, want die zijn allemaal behoorlijk verweerd zo te zien. Ow en een paar nieuwe kentekenplaten doen ook wonderen. En dan plakken ipv schroeven 8)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum, en veel rijplezier toegewenst :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door sjirafje »

Welkom. Ik vind die velgen wel lekker fris staan. :up:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door Mack »

Eric schreef: di 17 sep, 2019 12:52 Welkom en leuk dat er weer iemand zo'n oude dame op de weg wil houden. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de velgen gewisseld hebt. De originele velgen zijn juist wat deze auto authentiek maakt.
Ja.... dat ben ik dan weer niet met je eens. Die nieuwe velgen staan veel beter! Ik vind wel dat je ook de koplampen en achterlichtbezels moet aanpakken, want in combinatie met die velgen gaat niemand geloven dat je auto 25 jaar oud is!

En een V8 SN95 met een handbak: die zie je hier niet veel! Ik ben niet meer de enige :lol: Da's wel heel fijn, maar dat heb je zelf ook al ervaren.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door Neko- »

Dacht jij dat je de enige was met een V8 en handbak? De New Edge is ook op het SN95 platform neergezet hoor :P
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door Mack »

Neko- schreef: wo 18 sep, 2019 19:04 Dacht jij dat je de enige was met een V8 en handbak? De New Edge is ook op het SN95 platform neergezet hoor :P
Okay... 1994 - 1998 dan.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
PostmusMJ
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 sep, 2019 10:57

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door PostmusMJ »

DanielSmit schreef: di 17 sep, 2019 09:24 Welkom Matthijs, mooie wagen.
Voor een "garage in de buurt" zul je eerst moeten vertellen welke omgeving, of lees ik daar overheen. Voor wat betreft verdere info zullen andere zich wel gaan melden.
Ja bedankt! Ben er tot nu toe nog erg tevreden mee!
Ja klopt, in mijn verhaal had ik beschreven dat ik in het dorp Velserbroek woon, dat ligt naast Haarlem.
Laatst gewijzigd door PostmusMJ op zo 22 sep, 2019 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1994 Ford Mustang GT 5.0 HO
Gebruikersavatar
PostmusMJ
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 sep, 2019 10:57

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door PostmusMJ »

Eric schreef: di 17 sep, 2019 12:52 Welkom en leuk dat er weer iemand zo'n oude dame op de weg wil houden. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de velgen gewisseld hebt. De originele velgen zijn juist wat deze auto authentiek maakt. Ik zou voor dat geld een paar nieuwe koplampen hebben gekocht en de achterlichten laten spuiten, want die zijn allemaal behoorlijk verweerd zo te zien. Ow en een paar nieuwe kentekenplaten doen ook wonderen. En dan plakken ipv schroeven 8)
De originele velgen vind ik zelf ook mooi, alleen zagen ze er niet heel mooi meer uit en hadden helaas erg veel stoeprandschade en slechte banden. Dat is de reden dat ik ze heb vervangen.
Ik heb ze nog wel en ga ze gebruiken voor in de winter, uiteraard met nieuwe winterbanden eronder.

Deze nieuwe velgen zien er nagenoeg nog als nieuw uit en hebben nog erg goede banden eronder zitten, persoonlijk vind ik deze ook wat mooier en geven de Mustang een wat stoerder uiterlijk. Er zit ook een custom RVS uitlaatsysteem onder met dikke chromen pijpen waardoor ie erg veel herrie maakt, dus vond ik deze wielen er wel bij passen.
Voor de rest wil ik de Mustang ook origineel houden, daar hou ik zelf ook van.

Uiteraard zijn de koplampen niet zo mooi meer, die worden op den duur ook vervangen, en de kenteken platen zeker, dat zag ik ook gelijk al. Maar het belangrijkste is eerst de roest en de lekkage.

De achterlampen moeten inderdaad een keertje gespoten worden, maar nog wel meer dan alleen dat. De lak is op sommige plekken ook niet even mooi meer, dus om dit gelijk te doen is een beetje zonde. De auto heeft ook veel steenslag plekjes op de neus en wat beschadigingen en bij de wielkasten voor is op kleine stukjes de lak nagenoeg helemaal verdwenen. De auto heeft ook achter 3 kleine deukjes, dat moet ook nog worden gerepareerd op den duur.

Kortom de auto is flink gebruikt geweest en vermoedelijk helaas een beetje verwaarloosd door de vorige eigenaren, dat was ook te zien in het interieur.
1994 Ford Mustang GT 5.0 HO
Gebruikersavatar
PostmusMJ
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 sep, 2019 10:57

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door PostmusMJ »

Mack schreef: wo 18 sep, 2019 16:17
Eric schreef: di 17 sep, 2019 12:52 Welkom en leuk dat er weer iemand zo'n oude dame op de weg wil houden. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de velgen gewisseld hebt. De originele velgen zijn juist wat deze auto authentiek maakt.
Ja.... dat ben ik dan weer niet met je eens. Die nieuwe velgen staan veel beter! Ik vind wel dat je ook de koplampen en achterlichtbezels moet aanpakken, want in combinatie met die velgen gaat niemand geloven dat je auto 25 jaar oud is!

En een V8 SN95 met een handbak: die zie je hier niet veel! Ik ben niet meer de enige :lol: Da's wel heel fijn, maar dat heb je zelf ook al ervaren.
Jazeker! Dat schakelen is heerlijk en maakt het rijden veel leuker, vooral omdat je een Mustang hebt natuurlijk.
Lekker even terug schakelen en een beetje herrie maken in de tunnel :D :D .
1994 Ford Mustang GT 5.0 HO
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Hierbij stel ik me even voor

Bericht door grandmaster n »

Welko op het forum en gefeliciteerd met je ride :ok:
PostmusMJ schreef: za 14 sep, 2019 13:21 Ben ook nog opzoek naar een goede garage voor onderhoud in de buurt(uiteraard doe ik ook dingen zelf).
Auto & Motor Heemskerk B.V, daar valt tegenwoordig ook Prostreet onder. Doen veel met amerikanen.

gr
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”