Voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 11:34 heb je een linkje!!

Heb wel een foto even kijken of ik die kan plaatsen hier
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

altijd leuk. ze zijn gek op foto's op het forum :-)
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 13:07 altijd leuk. ze zijn gek op foto's op het forum :-)
Sorry beetje lastig allemaal om een foto te plaatsen.

Apple Candy red
1965
Pony interieur sport zwart / wit
289 V8
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

Pony Interieur sport?? Ben benieuwd wat dat is? En een pony interieur in wit/zwart dat komt mij ook niet bekend voor.

Misschien eens dit boek bestellen? kan je heel veel info over modellen en uitvoeringen in vinden.
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 14:43 Pony Interieur sport?? Ben benieuwd wat dat is? En een pony interieur in wit/zwart dat komt mij ook niet bekend voor.

Misschien eens dit boek bestellen? kan je heel veel info over modellen en uitvoeringen in vinden.
Link sturen gaat denk ik wat makkelijker en heb hier aantal boeken met onder andere recognition guide waar de auto met rood interieur precies zoals de mijne in staat.

https://www.cjponyparts.com/tmi-upholst ... 6/p/U91-V/
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Voorstellen

Bericht door Dakloos »

Welkom hier.....bovenstaande kleurcombinatie werd origineel niet geleverd maar alleen in aftermarket. De "sport II" uitvoering is ook een aftermarket dingetje. De standaard stoelframes worden voorzien van speciale vorm schuim waar vervolgens de hoezen overheen gaan. De stoelen bieden door het special gevormde schuim wat betere steun als de standaard stoelen. Het is wel belangrijk dat het juiste schuim gebruikt is anders ziet het er gewoon niet uit.
Erwin

1966 convertible
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Dakloos schreef: za 02 nov, 2019 16:21
Welkom hier.....bovenstaande kleurcombinatie werd origineel niet geleverd maar alleen in aftermarket. De "sport II" uitvoering is ook een aftermarket dingetje. De standaard stoelframes worden voorzien van speciale vorm schuim waar vervolgens de hoezen overheen gaan. De stoelen bieden door het special gevormde schuim wat betere steun als de standaard stoelen. Het is wel belangrijk dat het juiste schuim gebruikt is anders ziet het er gewoon niet uit.

Klopt is van TMI zoals de link en zag er heel erg mooi uit en is bewust gekozen voor comfort en zoveel mogelijk origineel look.

Over afternarket verhaal maak ik mij niet zo druk zolang het er maar wel in dezelfde look is. Denk dat anders de meeste Mustangs afvallen want na 55 jaar is er niet zoveel meer origineel in goede staat aanwezig toch.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

Dat is dan ook duidelijk.
En niets mis met een aftermarket stoelen!. Die originele dingen zitten ook waardeloos.
Die van mij staan netjes gerestaureerd op zolder en heb er andere stoelen in gezet.

Succes met de keuzes maken!!
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 16:41 Dat is dan ook duidelijk.
En niets mis met een aftermarket stoelen!. Die originele dingen zitten ook waardeloos.
Die van mij staan netjes gerestaureerd op zolder en heb er andere stoelen in gezet.

Succes met de keuzes maken!!
Nummers kloppen wel op kleur na originele kleur was niet rood.

Wel handgeschakeld terwijl ik eigenlijk liever een automaat had.
Motor type klopt C code 289CU
Verder :
nieuwe stuurbekrachtiging pomp en stuurcylinder.
achteras is gereviseerd
schijven en pads voor met gevlochten roestvrij stalen remleidingen
- elektronische ontsteking motor met billet flame-thrower distributeur met IGNITOR II, 7mm silicone bougiekabels van MSD
geheel uit RVS gebouwde mandrel bend dual 2,5’’ uitlaten
14’’ American Racing `Thrust’ velgen met 4 nieuwe 205/70R14 BF Goodridge
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Voorstellen

Bericht door Dakloos »

Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 16:41 Die originele dingen zitten ook waardeloos.
Ik vind ze prima zitten :D

Wat is spuuglelijk vind aan die TMI sportseats is het TMI logo's wat aan de zijkant staat:

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

Dakloos schreef: za 02 nov, 2019 19:41
Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 16:41 Die originele dingen zitten ook waardeloos.
Ik vind ze prima zitten :D
Ik krijg het er van in mijn rug. Maar misschien iets te maken met lengte oid. En ook het niet kunnen vergrendelen van de rug leuning ook zo handig. :-)

Die logo's vind ik persoonlijk ook erg lelijk.
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Dakloos schreef: za 02 nov, 2019 19:41
Swordfish79 schreef: za 02 nov, 2019 16:41 Die originele dingen zitten ook waardeloos.
Ik vind ze prima zitten :D

Wat is spuuglelijk vind aan die TMI sportseats is het TMI logo's wat aan de zijkant staat:

Afbeelding

Heb geen logo aan de zijkant staan heb het nog is goed bekeken vanaf de foto’s.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Begreep dat mustang eenvoudig omgebouwd kan worden naar een automaat. Wat is jullie mening hierover want vind het wel wat relaxeder rijden
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Voorstellen

Bericht door Gearz »

Dan heb je nodig, shifter, schakelstangenstelsel, olieleidingen, een losse oliekoeler of een radiateur met oliekoeler , ander rempedaal en een automaatbak.
Afhankelijk van welke handbak je nu hebt en de automaatbak welke je nog wil monteren misschien de aandrijfas qua lengte nog aanpassen en eventueel wellicht een andere baksteun (crossmember).

Wat zit er nu voor een handbak in ?
4 bak toploaders brengen aardig wat op tegenwoordig.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Voorstellen

Bericht door JVR »

Gearz schreef: zo 03 nov, 2019 15:54 Dan heb je nodig, shifter, schakelstangenstelsel, olieleidingen, een losse oliekoeler of een radiateur met oliekoeler , ander rempedaal en een automaatbak.
Afhankelijk van welke handbak je nu hebt en de automaatbak welke je nog wil monteren misschien de aandrijfas qua lengte nog aanpassen en eventueel wellicht een andere baksteun (crossmember).

Wat zit er nu voor een handbak in ?
4 bak toploaders brengen aardig wat op tegenwoordig.

Michel.
Nu een 3 bak
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”