Vanuit het beloofde land ;-)

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

Als er veel warmte door die vents komt als je stil staat na een lange rit zou betekenen dat ze daarvoor gemaakt zijn, maar
Ik vind het dan vreemd dat de de GT 2015+ modellen die in Europa werden geleverd dus GEEN hood vents hebben en de USA modellen WEL. Ik heb trouwens op Youtube of zo een 'rijtest' gezien van het volgende: een eigenaar had van die windtunnel fliebertjes rond de vents gehangen, en een camera er op gezet. Daarna rijden, maar die fliebertjes bewogen voor de gaten niet meer dan normaal met rijdwind. Dat zou in ieder geval betekenen dat de lucht die door de grille naar binnen komt niet rechtstreeks door die vents naar buiten komt.
Zie:
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Vanuit het beloofde land [emoji6]

Bericht door petersdappie »

Omdat ik geen popcorn kon kopen reageer ik ook weer eens. Haha... De meeste winkels zijn inmiddels leeggeroofd ivm het Corona virus. Maar ik denk dat de openingen alles te maken hebben met aërodynamica en wegligging van de auto, bij snelheden die de meeste niet gaan proberen. Ik weet nog toen de eerste ford siërra’s op de markt kwamen was hij windgevoelig. Er kwamen later 2 stripjes achterop en walla, probleem opgelost...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
fvelswijk
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 17 jan, 2020 05:23
Locatie: California, USA

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door fvelswijk »

keesie25 schreef: za 14 mar, 2020 09:16 .. Ik vind het dan vreemd dat de de GT 2015+ modellen die in Europa werden geleverd dus GEEN hood vents hebben en de USA modellen WEL.
Volgens https://www.cjponyparts.com/resources/e ... R0YaLgwv_c zijn de Europese Mustangs van vóór 2018 zonder motorkap ventilatie sleuven geleverd, omdat deze niet voldeden aan de strengere Europese regels voor voetganger veiligheid.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

Thanks, maar wie kan er bedenken waarom voetgangers hinder zouden hebben van die hood vents? En als dat zo is, waarom hebben ze mijn originele USA dan hier toegelaten MET die hood vents? Ik bedoel, als je langs voetgangers rijdt, zouden ze er misschien achter kunnen haken? Of er in gezogen kunnen worden? Ik zal het eens uitproberen...... misschien kan ik wel waarschuwings stickers plaatsen........

Het gaat dus om dit stukje:
Though the previous iteration of the European Mustang did not have hood vents (which are functional), the new refresh does. They were able to make them compliant with European pedestrian safety regulations, solving a complaint that some enthusiasts were quite vocal about.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Vanuit het beloofde land [emoji6]

Bericht door edgar »

Als je geschept wordt als voetganger of fietser en met je harses op een motorkap klapt, dan is er een kleine kans dat dat pijn doet toch?

Regelgeving is zo dat dat door fabrikanten letsel maximaal beperkt moet worden. Extra toevoegingen of aanpassingen kunnen hiermee op gespannen voet staan zodat dat verboden is. Vergelijk het bullbars, wielen die buiten wielkasten steken, spoilers, antennes, mistlampen whatever. Zelfs openingen en rondingen moeten aan eisen voldoen.

Kijk ook eens naar die nieuwe Tesla truck en je snapt dat die never nooit niet in deze uitvoering in Europa op de weg gaat komen. Vipers, Caterhams, Lotus 7s en Donkervoort zonder spatborden, aanhangwagens ditto.

Lijkt misschien overdreven, maar er zit een gedachte achter.

Wel eens geprobeerd slechts 1 pootje van een tweepolige stekker in een stopcontact te steken? Of bij dezelfde stekker de eerste stukken van de contacten geisoleerd zijn. Verwonderd waarom een aarde aansluiting van een geaarde stekker pas als laatste zijn verbinding verliest?

Produktveiligheid.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

Natuurlijk, je kunt als voetganger op een motorkap klappen, maar......des te meer en des te groter de air vents, des te groter de kans dat je met je hoofd op zo'n air vent komt, en dan.......doet het dus GEEN pijn, omdat het een open gat is.....

Alle gekheid op een stokje, natuurlijk, geen dingen als wielen, spoiler en bumpers die uitsteken, maar de logica ontgaat me als ik naar de air vents kijk van mijn auto. Ook zou je dan zeggen dat dat volgens de Nederlandse regelgeving aangepast zou moeten worden, nietwaar? (HOE weet ik niet......)

En als die airvents in de US een functie hebben, en NIET op de EU modellen zitten, dan.........?

Weet iemand trouwens waarom er verschil in spiegels is tussen de EU en US modellen?
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Vanuit het beloofde land [emoji6]

Bericht door petersdappie »

petersdappie schreef:Omdat ik geen popcorn kon kopen reageer ik ook weer eens. Haha... De meeste winkels zijn inmiddels leeggeroofd ivm het Corona virus. Maar ik denk dat de openingen alles te maken hebben met aërodynamica en wegligging van de auto, bij snelheden die de meeste niet gaan proberen. Ik weet nog toen de eerste ford siërra’s op de markt kwamen was hij windgevoelig. Er kwamen later 2 stripjes achterop en walla, probleem opgelost...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Hihi.. Zo’n trek in popcorn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door Eric »

Volgens mij had het verwijderen van de hoodvents iets te maken met het pedestrian safety systeem dat op de export motorkappen zit. Dat duwt de scharnieren 10cm omhoog bij een aanrijding. De US versie heeft dat hele systeem niet.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

Tijd dus om beide versies scharnieren met elkaar te vergelijken! En dan nog vraag ik me af wat de scharnieren met de vents te maken hebben.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Vanuit het beloofde land [emoji6]

Bericht door edgar »

keesie25 schreef: En als die airvents in de US een functie hebben, en NIET op de EU modellen zitten, dan.........?
Dan gaat er geklaagd worden (over problemen met warmte of whatever) door eigenaren / dealers zoals je in het eerder aangehaalde bericht kunt lezen en heeft Ford vervolgens daar toch een oplossing voor gevonden in de opvolgende modeljaren.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

Tja, en zo zal het altijd gaan. Harley luisterde destijds WEL naar de wensen/problemen van de klant, en dat was toen een goede zaak: er werden details aangepast.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Vanuit het beloofde land [emoji6]

Bericht door edgar »

Nu toch ook.... ? Ik snap het hele punt niet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

Ik snap het punt WEL. Je hoeft geen expert te zijn om te weten dat Ford met veel problemen veel te lang doorgesukkeld heeft, en soms met minimale middelen had kunnen oplossen. Denk aan b.v. (2005+)de bouten waarmee het achterlicht van binnen vast zit aan b.v. de binnenzijde: plastic,dat na twee keer draaien dol is. Probleem opgelost met IKEA (kast) bouten van een kwartje. De kapjes aan het eind van de rails waarmee de stoelen op de vloer zitten: plastic, waren al BEIDE kapot toen ik de auto kocht. Direct vervangen door een metalen bout, ook van een kwartje, en probleem voor eeuwig opgelost.
Hoe lang heeft het geduurd voordat die dubbele firewall werd veranderd in een enkele?! Hoe lang duurde het voordat het tankprobleem (vacuum trekken bij benzine tanken) werd opgelost? De voorspoiler origineel van karton? Het regenwater met vuil langs de achterlichten? De accu die leegloopt? De aluminium motorkap die corrodeert? De onnodige inlegrails op het dak? Voor het tankprobleem en de aluminium motorkap zijn destijds processen gevoerd in Amerika, en ik geloof nooit opgelost.

Ga nou niet zeggen dat je dan maar een andere auto moet kopen hoor. Andere auto's hebben ongetwijfeld ook hun problemen, en niet voor niets zegt men wel eens dat als je een Amerikaan koopt je in feite een motorblok op wielen koopt, en de rest is bijzaak.
Met de huidige generatie Mustangs lijken veel genoemde problemen opgelost.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Vanuit het beloofde land [emoji6]

Bericht door petersdappie »

Hoi Kees, ik kan me niet vinden in jou benoemde problemen. Van de motorkap weet ik wel. Verder ken geen van jou problemen. Ben wel 6 weken op vakantie geweest en de auto starte normaal. Dus tja... het is geen Mercedes of Ferrari of iets dergelijks. Het is in Amerika de prijs van een leuke VW golf. Met heel veel fun die andere merken voor veel meer geld bieden. En ik heb veel andere auto’s gehad en ook nieuwe en alle luxe. Mijn mustang heeft helemaal niets extra en geniet er enorm van. Gaat om het rij plezier verder niks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Vanuit het beloofde land ;-)

Bericht door keesie25 »

PD, natuurlijk, onze auto's hebben een hoog 'fun-gehalte', en niet iedereen hoeft dezelfde en door mij genoemde problemen te hebben. Wat het (niet) starten betreft, de 2005+ start gewoon als je hem 'regelmatig' gebruikt maar het is bekend dat het electrische systeem meer stroom wegtrekt dan 'normaal ', zodat de auto na een paar weken niet meer start. Vaak kun je de tank niet of niet geheel vullen met benzine, omdat het vulpistool uit tikt. Bij Hennie kon zelfs een systeem ingebouwd worden zodat benzine tanken weer normaal ging. Over dit soort problemen stonden de diverse (US) forums vol. Heel veel mensen hadden ook problemen met lekkage aan de passagierskant (vloer, computer-box)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”