Voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Voorstellen

Bericht door Dakloos »

Wat ik nog meer allemaal zie:

-Airco is afgekoppeld
-Aardig wat gaten geboord in de voorste rand onder de motorkap (alarm?)
-Verdroogde rubbers van de schokbrekers, hoe is het dan met de rest van de ophanging?
-Radiator is niet origineel

Al met al aardig wat zaken die, mijns inziens, een prijs van 25000 niet rechtvaardigen. Ook al is het een GT met originele papieren.....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Voorstellen

Bericht door mustang66coupe »

Dakloos schreef: di 30 jun, 2020 05:30
Al met al aardig wat zaken die, mijns inziens, een prijs van 25000 niet rechtvaardigen. Ook al is het een GT met originele papieren.....
Helemaal mee eens, maar ik vind de prijzen tegenwoordig toch nergens meer over gaan :roll:
66 coupe aut. V8 in progress
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Bedankt voor al jullie reacties. Wat zou de onderkant van de motorkap kunnen zijn? Persoonlijk vond en vindt ik 25k ook aan de hoge kant. Het eerst goed schoonmaken van de auto is zeker een goed idee om de staat wat beter te ontdekken. De eigenaar meldde ook nog dat hij relatief veel reserve onderdelen had voor onder andere revisie van de remmen en een en ander voor de ophanging. Dat bepaalde onderdelen van de motor niet origineel zijn, is dat een groot probleem of hoeft dat het niet perse te zijn?
Maakt de mijlenstand ook nog enig verschil bij deze catagorie auto’s of valt dat mee?

Als ik daarentegen op autoscout ga kijken dan zie ik voor 20k ook geen echte parels voorbij komen waar ik ergens denk dat deze met wat werk wel potentie heeft om een ontzettend gave bak te worden. Zelf zit ik te denken aan een bod van Max. 20k gezien het werk wat er nog aan zit. Airco is inderdaad afgekoppeld bevestigde de eigenaar maar werkt wanneer aangesloten wel. 3 jaar geleden is de remmerij nog gecheckt en remvloeistof vervangen, vandaar dat de wielen amper bevestigd zijn. Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Voorstellen

Bericht door saf1908 »

Dat zeg ik, kijk maar eens op de sites van Moviecars, Voorendt, Geevers Classic Cars en op Marktplaats, Autoscout en Mobile.de.
We kunnen het allemaal te duur vinden, maar dat is wel de marktwaarde op dit moment.

Als dit een harde auto is zonder (beginnende) roest en de motor is gereviseerd en goed, dan valt de hoeveelheid werk echt mee en zelfs als je dit zou uitbesteden ben je relatief weinig geld kwijt. Wat ik al zei, onderdelen zijn goedkoop, kijk maar eens op www.adamscc.nl (en deze prijzen zijn nog aan de hoge kant. Moviecars is bijv. goedkoper en grotere aantallen kun je beter in de USA bestellen bij bijv. Rockauto of CJ Pony Parts en met USA2You.nl naar NL laten komen (tip van Gearz op dit forum)). Of bij haast gewoon FedEx gebruiken via die sites.

Als alles verder mee zit, dan vind ik 20.000 euro een heel goede deal voor deze auto.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: Voorstellen

Bericht door 351-V8-power »

Je moet jezelf ook afvragen of alles origineel belangrijk voor je is of een leuke goede Mustang met restomod onderdelen voor jou geen probleem is...
Ondanks dat de adviezen hier vaak goed bedoeld zijn wordt er te vaak de aandacht gelegd op de originaliteit. Het aanbod maagdelijke Mustangs is tegenwoordig verwaarloosbaar. Het aantal minder originele is veel groter en als het allemaal netjes gedaan is hoeft dat niet voor iedereen een probleem te zijn.
Lekker toeren en genieten.
Een goede restomod kan zelfs meer waarde hebben dan een aftands origineel exemplaar waar nog bakken geld bij moet en daardoor de uiteindelijke waarde overstijgt.

Gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Voorstellen

Bericht door peer »

Ik zou wel oppassen met dingen als: Airco werkt wel is alleen afgekoppeld. Misschien (en dat is voor mij een dikke misschien) werkte die 10 jaar geleden, maar 10 jaar stil 9en misschien wel droog) stil staan is echt killing.
Net als remmen die 3 jaar geleden gedaan zijn en sindsdien stil staan, kans dat remcilinders zijn gaan lekken en/of alles vast is gaan zitten is aanwezig. Daarnaast kan je met deze zooi op de auto niet echt het lakwerk beoordelen, maar ik weet niet wat ik bijvoorbeeld zie op het linker voor scherm?

Je zou ook eens wat foto's van de onderkant kunnen maken, daar zitten vaak de verborgen kosten.
-Ophanging bladveren achter
-vloerplaten

Maar het kan wel degelijk terug een mooie wagen worden, maar daar gaat nog wel wat tijd moeite en vooral geld in zitten.
25K zou ik er nooit voor geven, 20K ook niet. Prijzen op autoscout moet je niet naar kijken, de rede dat die er staan is omdat ze niet verkocht raken voor die absurde prijzen :wink:
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Zaterdag heb ik een afspraak met de eigenaar. Wat ik nu van de auto weet is praktisch enkel wat ik geleerd heb via dit forum en door zelf rond de auto te lopen. Eerst de auto wassen voor ik hem überhaupt zou kopen is inderdaad een must.

Onderkant van de auto is wel hard. Niks aan gelast of wat dan ook dus daar maak ik me niet erg druk om. Zal Nog eens wat foto’s maken en die posten.

Auto heeft Zwarte Amerikaanse (Californië) platen nog op de auto zitten onder de NL platen (schijnt een goed teken te zijn?). Werk aan de remmen, airco, brandstofpomp etc. Zijn wel dingen waar ik rekening mee hou. Kan niet goed zijn na zo’n lange tijd. Zelf twijfel ik nog erg wat ik kan verwachten van pakkingen in de motor zelf etc. Moeten die zonder twijfel vervangen worden?
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Hierbij nog enkele foto's van de onderkant;
https://imageshack.com/i/pnNMqY8fj
https://imageshack.com/i/poQVsU9Xj
https://imageshack.com/i/pnZlurWjj
https://imageshack.com/i/pnI23ok2j

Lak lijkt soort oranje puntjes te hebben her en der. Is dat roest of gaat dat er met een goede wasbeurt af? De randen bij de wielkasten lijken ook wat beginnende roest te vertonen maar is alleen wat aan het oppervlak.
https://imageshack.com/i/pnIG5uYxj
https://imageshack.com/i/pnICqSvZj
https://imageshack.com/i/povasjifj

Wederom bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Voorstellen

Bericht door Kuupertie »

Moeilijk beoordelen. Maar als de originele lak je niet bevalt, en je wil hem fatsoenlijk laten spuiten, dan loop je tegen een megaklus aan natuurlijk. Alle delen (motorkap, spatborden, deuren, kofferbakdeksel, etc), emblemen, ramen, sloten, moldings, verlichting, radiator, enz demonteren. Kortom bijna een restauratie. Ook de kosten zullen niet mild zijn.
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Inmiddels met de eigenaar rond de auto gelopen.
Cowl vents werken naar behoren en lijkt niks mis mee te zijn. Om nou te zeggen dat ik zekerder van mijn zaak ben geworden is ook niet het geval :lol: Vraagprijs van de eigenaar is 22k. Auto is daarnaast voorzien van een volledig flowmaster uitlaatsysteem en een Edelbrock inlaatspruitstuk.
Een deel van de lak hebben we wat schoongemaakt en tja. Het is de originele laklaag wat een meer waard is dan een perfecte nieuwe laklaag volgens de eigenaar. De staat ervan vindt ik dan weer niet om over naar huis te schrijven. Op de randen van de motorkap en het dak is de lak zo dun dat er een blauwe waas doorheen komt. Op andere plekken laat de blanke lak wat los. Voorspatborden heb ik geprobeerd wat schoon te maken maar ik heb eerder het idee dat volledig opnieuw spuiten zo ongeveer de enigste optie is. Of is dat vloeken in de kerk? Ik denk niet dat het enkel roest is maar zeker wel deels, ander deel kan insecten etc. zijn van het lang stil staan. Onderstaand nog 2 foto's.

https://imageshack.com/i/poNp1zepj
https://imageshack.com/i/pop4xVhbj

Het interieur is in goede staat en daar valt eigenlijk weinig op aan te merken. Het kan een goede schoonmaak beurt gebruiken maar de eigenaar heeft er altijd bakjes ingehad om het vocht te onttrekken. Mijlenstand is 45.000.
Ik heb gezegd dat ik er even over na wilde denken. Al met al lastig verhaal. 22k is voor iemand van mijn leeftijd zeker niet niks, laat staan voor een auto met een bak werk. :?
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Voorstellen

Bericht door peer »

Tja, je moet het echt voor jezelf gaan bepalen.
De orginele lak is voor een purist of een hele zeldzame wagen misschien belangrijk maar ik heb liever een nette strak gespoten wagen. Daarnaast is het interieur ook niet orgineel, zo ver ik weet zijn er in 65/66 geen opties geweest voor een 2-tone Interieur.

Voor jezelf moet je gaan uitmaken of je bijvoorbeeld iets aan de lak gaat doen. Zoja waarom dan 'extra' betalen omdat de huidige eigenaar dit waardevol vind.
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Voorstellen

Bericht door 78ghiaT5 »

welkom op het forum en succes met je wat ook gaat besluiten.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen

Bericht door Neko- »

Succes met het doorhakken van de knoop... In ieder geval welkom op het forum.

(Ik ben wel lokaal bij Utrecht, maar heb geen kaas van die jaargangen van Mustangs gegeten - sorry :) )
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Voorstellen

Bericht door grandmaster n »

Met een beetje zoeken vind je voor hetzelfde geld (of minder) wel een goeie.
Onder het motto "bij twijfel niet doen", on to the next!!

gr
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Voorstellen

Bericht door saf1908 »

Bij twijfel inderdaad niet doen. Er komt een moment dat je snel de “click” wel hebt en tegen die tijd heb je genoeg ervaring en vergelijkingsmateriaal. Ook moet je er dan voor €22.000 wel een kunnen vinden die technisch goed is zodat je kunt proefrijden.

Tenzij je het zelf leuk vindt is originaliteit niet zo belangrijk lijkt me. Deze GT heeft veel zaken die niet origineel zijn, maar dat zou mij niet zoveel uitmaken. Er zijn nog zoveel Mustangs te koop... Als het nou een zeldzame Bugatti was... Het is bij deze auto’s juist leuk om en je eigen smaak aan toe te voegen en evt. wat performance onderdelen of andere upgrades op te schroeven.

Veel wijsheid... :v:
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”