Nieuw lid mét auto!

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Nieuw lid mét auto!

Bericht door FrankS »

Aangezien ik hier regelmatig verwacht te zijn, stel ik mij graag even voor!

Alweer 4 jaar geleden zag ik enkele foto's op internet van een Mustang die werd geveild. Spontaan werd een idee geboren: 'Hej Pa! Dat is toch gaaf om samen te restaureren zo'n ding!'. Hij lachte alleen maar.... Die avond zat ik echter nog met dat wilde idee in mijn hoofd en kon de verleiding niet weerstaan. Zonder ook maar enige kennis van 'Ford Mustang's' deed ik een bod dat dus écht nergens op was gebaseerd.
Verder zag ik op de foto's wel dat de auto aandacht nodig had, maar in originele staat leek (emblemen, koplampen, wieldoppen, etc.).
Ik deed een bod dat laag genoeg was om niet te 'winnen', maar het idee wel uit mijn hoofd was.

Kort daarna zag ik 's avonds een vage mail met een factuur: ik was plotseling eigenaar van een Ford Mustang (coupé, 6 cil., springtime yellow, handgeschakeld). Ik viel bijna van de bank van schrik! En natuurlijk was ook mijn vrouw 'verrast' toen ik deze spontane koop met haar deelde. Keer wat anders dan een paar schoenen zullen we maar zeggen....

Na 4 jaar in de stalling, heb ik de auto nu op een (voor mij nieuwe) klusplek staan. Daar ga ik zsm beginnen om de auto helemaal uit elkaar te halen. Dit zal ik verder toelichten in de projecttopic die ik zal openen. Ik ben zo trots als een pauw om eigenaar te zijn van zo'n prachtig tijdloos icoon! En ik heb er veel zin in om te starten met demonteren en ontdekken wat ik tegen ga komen. Ongetwijfeld ga ik de komende tijd (jaren?) terugkomen op deze woorden als alles tegen lijkt te zitten....haha! Ik heb er zin in! Natuurlijk hoop ik dan dat jullie kennis en ervaring mij verder kan helpen.

Verder ben ik niet technisch opgeleid, maar leer alles door kijken en doen. Daarnaast heb ik nog een tweede hobbyauto, een Nissan 200sx (s14). Ook geen doorsnee auto. Veel aangepast, waaronder de 4-cil vervangen voor een 6-cil (skyline r32). Maar: ook een prachtige auto!

Tot slot hoop ik ook eens gezellig een bakkie te kunnen doen op een meeting!


Ohja, een foto volgt nog. Voor het vervolg (en meer foto's) zal ik ergens deze week een project topic aanmaken.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door saf1908 »

Leuk verhaal Frank, welkom.
Ik hou wel van af en toe wat impulsief gedrag, dus herken wel hoe dat zo is gegaan bij jou.

Succes met het project en zo te horen loop je er niet voor weg.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door Big_fun_58 »

Welkom Frank.
Idd. leuke intro. Veel plezier met de Mustang. Restaureren zal nog wel wat stress geven af en toe maar met het einddoel voor ogen (cruisen in je eigen opgeknapte Mustang) mag dat geen probleem zijn.
Succes!! :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door MarisGT »

Dat is zeker iets anders dan schoenen, veel plezier met restaureren...
Maar waarom heb je in die 4 jaar weinig tot niets aan je auto gedaan? Ruimte issue?

Maar welkom :)
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door cenobyte »

Gaaf! Van welk jaar is de Mustang?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door Gearz »

Welkom en heel veel succes Frank.
Dat je maar een hoop Mustang wijsheid mag opdoen de komende jaren en er daarnaast uiteraard veel plezier aan mag beleven.
Uiteraard staan wij klaar om je te helpen en je aan te moedigen. :wink: :D

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door Neko- »

Gefeliciteerd met de aankoop, succes met de restauratie, en uiteraard welkom op het forum :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door keesie25 »

Welkom en we kijken met spanning uit naar wat je gaat doen!
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum.
We zijn benieuwd naar de foto's
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door grandmaster n »

Welcome aboard!

gr
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door FrankS »

Allen bedankt!

Dit weekend een 'shitload' aan spullen overgebracht naar mijn nieuwe 'hok'. Ik ben er heel erg blij mee dat ik eindelijk ruimte heb om te klussen in een ruimte die alleen daar voor is bestemd. Dat heeft allemaal enige tijd geduurd doordat er privé nogal één en ander gebeurde (2x vader worden, waarvan 1x tweeling en alles wat daar bij kwam, een huis bouwen, verhuizen). Maar ik verwacht de komende tijd steeds meer gelegenheid te hebben om lekker te sleutelen, dus dat komt goed!

De Mustang is van 1966. Ik zal vandaag een project-topic starten en direct wat foto's plaatsen.
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw lid mét auto!

Bericht door FrankS »

Ik ben van start: viewtopic.php?f=87&t=31824
Voor wie het leuk vindt om de projecttopic te volgen.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”