Even voorstellen.

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

jeffievb
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 jan, 2021 16:35

Even voorstellen.

Bericht door jeffievb »

Hallo Forumleden,

Ik ben jeffrey en ben sinds vandaag member of the team ! Ik ben 31 jaar en opzoek naar een 66/67 mustang.

Nu zal ik de vraag meteen maar hier stellen. Ik heb op marktplaats een super mooie zwarte 66 v8 coupe mustang gezien. De vraagprijs is 37.000. Nu vraag ik me af als nieuwkomer of dit een goede prijs is, of dat ik er wijs aan doe om er 1 te importeren.

Het is zover ik kan zien bij een garage, al lijkt de auto wel in een hele goede staat.

Ik hoop van jullie te horen.

Groeten
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even voorstellen.

Bericht door peer »

Ik neem aan dat het de gt op Marktplaats is?
Dan heb ik vast een paar opmerkingen.
- foto 15 is een andere auto
- weinig zeggende foto's
- geen foto's van de bodem / vloerdelen enz ik zou graag een foto zien van de onderkant, lekkages enz.

Een coupe voor 37k kan maar is aan de hoge kant, dan mag je verwachten dat deze echt in perfecte staat is.
jeffievb
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 jan, 2021 16:35

Re: Even voorstellen.

Bericht door jeffievb »

Bedankt voor je reactie !!

Het is inderdaad de GT op marktplaats.
Nu je het zegt past de 15e foto inderdaad niet bij de rest.

Wat zou jij ongeveer uitgeven voor een gt coupe ? Ik zie namelijk zulke varierende prijzen.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Even voorstellen.

Bericht door saf1908 »

Welkom!

Je bent op zoek naar een 66 of 67’er? Dat zijn wel 2 echt verschillende modellen. De 65/66 zijn min of meer gelijk, en daarna heb je de 67’er die wel echt afwijkt. Je zou dus evt. ook kunnen zoeken naar bouwjaar 64 1/2 zoals ze dat noemen of 1965. Of het 1967/1968 model.

€37.000 voor een Coupe is echt veel geld zoals gezegd. Voor €25.000 heb je al een goede, mooie V8. Kijk bijv. eens bij Moviecars, Geevers of Voorend. En op Mobile.de.

GT klinkt leuk, maar je kunt ook een normale V8 Coupe kopen voor bijv. €20-€25.000 en wat performance upgrades toepassen. Dan heb je voor minder geld een veel snellere Mustang dan die GT. Het is maar waar je voor kiest.

Zoek ook even goed naar de aandachtspunten bij aanschaf. Er zijn een paar valkuilen om rekening mee te houden.
1966 Mustang Fastback
jeffievb
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 jan, 2021 16:35

Re: Even voorstellen.

Bericht door jeffievb »

Hallo Saf1908,

Bedabkt voor je feedback ! Een 67 heeft wel mijn voorkeur, maar neemt niet weg dat ik een 66 of 65 ook mooi vind. Een mustang js over het algemeen gewoon tof !

Wat ik tof vind aan de GT zijn de koplampen in de grill. Maar zoals u zelf zegt is dit makkelijk aan te passen.

Ik ben blij met deze tips. Ik heb al een beetje rond gekeken, maar nog niet iets gezien wat me direct trok.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even voorstellen.

Bericht door peer »

Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan een gt.
De leuke dingen van een gt zijn de lampen en striping, die kan je voor een paar euro op elke mustang monteren. De schijfremmen zijn gedateerd. Een gt heeft enkel pods klauwen, je kan beter gewoon een aftermarket schijfrem set plaatsen.
De motor, een gt is niet per definitie snel, er is geen verschil tussen een gewone A code of een gt. Daarnaast is dit ook achterhaalde techniek. Een moderne carb, headers enz doen veel meer.

In geval van deze gt, heb je ook geen pony interieur enz, dat vind ik persoonlijk een gemis.

Ik zou vooral bepalen wat je wil, model 65/66 of 67/68. Vind je de kleur belangrijk, coupe, cabrio of fastback.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even voorstellen.

Bericht door peer »

Misschien nog een extra tip, ga eerst een vrijblijvend langs bij een grotere garage zoals gevers, voorend enz. Dan kan je in iedergeval zien wat je graag zou willen ;)

Waar kom je vandaan? Mocht je naar de gt in oirschot gaan kijken mag je ook hier langskomen, woon er 15 km vandaan. Dan kan ik je nog wel wat tips meegeven aan de hand van mijn projectje in de garage.
jeffievb
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 jan, 2021 16:35

Re: Even voorstellen.

Bericht door jeffievb »

Ik kom zelf uit Delfgauw, en jij ? Als ik in de buurt ben dan zou ik zeker graag een keer langs komen !

Ik ga in ieder geval door jullie tip niet meer in oirschot kijken. Ik moet zeggen dat de prijzen bij Geevers ook wel hoog liggen denk ? Ik ga er wel zeker heen om te oriënteren.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Even voorstellen.

Bericht door saf1908 »

jeffievb schreef: wo 27 jan, 2021 20:21 Ik kom zelf uit Delfgauw, en jij ? Als ik in de buurt ben dan zou ik zeker graag een keer langs komen !

Ik ga in ieder geval door jullie tip niet meer in oirschot kijken. Ik moet zeggen dat de prijzen bij Geevers ook wel hoog liggen denk ? Ik ga er wel zeker heen om te oriënteren.
Klopt. Geevers staat wel bekend om goede kwaliteit, maar zijn prijzen liggen wel hoger. Als je straks weet wat je wil hebben en waar je op moet letten, dan kom je met een beetje geduld en zoekwerk vanzelf snel een geschikt exemplaar tegen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Even voorstellen.

Bericht door Dakloos »

peer schreef: wo 27 jan, 2021 18:47 De schijfremmen zijn gedateerd. Een gt heeft enkel pods klauwen, je kan beter gewoon een aftermarket schijfrem set plaatsen.

Hoho :D .....tot en met 67 werden er 4 zuiger Kelsey Hayes klauwen met geventileerde schijven op Mustangs met schijfremmenoptie gemonteerd. Prima remmen, ook nu nog (of je moet er mee gaan racen :lol: ).
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even voorstellen.

Bericht door peer »

Oja.. Was even in de war met de single master brake cilinder.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even voorstellen.

Bericht door peer »

jeffievb schreef: wo 27 jan, 2021 20:21 Ik kom zelf uit Delfgauw, en jij ?
Ik zit net onder eindhoven, dus op jhe weg naar gevers kom je er zo goed als langs ;)
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: Even voorstellen.

Bericht door 351-V8-power »

Welkom!

Kijk ook eens bij https://stolzeclassiccars.nl/classics/1/autos/
Niet ver weg en heeft er en aantal staan.

gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door sjirafje »

Sowieso een aanrader om eens bij Stolze langs te gaan alleen al vanwege het grote aantal verschillende klassiekers wat daar staat en in wrak tot concoursstaat. En dat allemaal op centimeters van elkaar geparkeerd :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Even voorstellen.

Bericht door grandmaster n »

En laat je niet gek maken.
Het stikt van de Mustangs. Als hij er vandaag niet bijstaat, komt hij morgen wel.

gr
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”