Aangenaam!

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Aangenaam!

Bericht door grandmaster n »

Verzopen?

gr
Gebruikersavatar
Ronaldvds
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 feb, 2021 17:32
Locatie: Goor

Re: Aangenaam!

Bericht door Ronaldvds »

Is dat mogelijk tijdens het rijden om de motor te verzuipen?
Mustang '65 coupe A-code 225hp manual
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Aangenaam!

Bericht door grandmaster n »

Ik heb het een keer zo gehad met een Buick.
Rijdend, sloeg af, niet meer te starten. Ook remmenreiniger etc.
Uiteindelijk was het een halfuurtje wachten (brandstof verdampte in die tijd) en gaan weer!

gr
Gebruikersavatar
Ronaldvds
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 feb, 2021 17:32
Locatie: Goor

Re: Aangenaam!

Bericht door Ronaldvds »

Zou dit het kunnen zijn? Aan de carburateur zit een plastic koppeling naar de chokeklep, deze is afgebroken. Kan het zijn dat hij daardoor verzopen is tijdens het rijden?

Afbeelding
Mustang '65 coupe A-code 225hp manual
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Aangenaam!

Bericht door peer »

Als de choke klep daardoor dicht valt, ja dan is het afgelopen met een warme motor. Dan zal je hem verzuipen. Dat kan verklaren dat hij meteen start bij de garage met een koude motor.

Maar als dit het geval zou zijn dat had je zelf kunnen zien dat de choke dicht zat en had je niet kunnen zien dat er brandstof ingespoten werd of kunnen testen met remreiniger.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aangenaam!

Bericht door Dakloos »

Ronaldvds schreef: di 09 mar, 2021 08:20 Zou dit het kunnen zijn? Aan de carburateur zit een plastic koppeling naar de chokeklep, deze is afgebroken. Kan het zijn dat hij daardoor verzopen is tijdens het rijden?
Kun je de chokeklep makkelijk open en dicht doen of zit deze vast in een bepaalde positie? Als de klep los zit kan deze tijdens het rijden de carburateur smoren.
Je hebt een Autolite 4100. Prima carburateur waar nog alles voor te krijgen is :D .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ronaldvds
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 feb, 2021 17:32
Locatie: Goor

Re: Aangenaam!

Bericht door Ronaldvds »

Ik heb hem met de hand open gedaan (dus makkelijke te verplaatsen) en vervolgens aan de gaskabel gezeten om te zien dat er benzine ingespoten werd. Ik gok dat we nu dus dichter bij het probleem komen! Heb de dealer al geïnformeerd. Die gaat er zo mee verder.

Bedankt voor jullie info! Dit helpt heel veel en helpt mij meer technische kennis te krijgen :D
Mustang '65 coupe A-code 225hp manual
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”