Gezocht: Rockerstud.

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Gezocht: Rockerstud.

Bericht door blackmercury »

Ik heb een Rockerstud moeten vervangen in mijn 351W cilinderkop; was afgebroken na een aantal keren de kickdown gebruikt te hebben....toeval?
Metaalmoeheid?
Dus die stud vervangen uit een reservekop die ik nog heb liggen, maar die wil ik weer compleet hebben.
Wie heeft bv de Studs vervangen door screw in exemplaren of heeft een gescheurde kop liggen en wil mij een exemplaar verkopen?
Het dikste gedeelte, dat in de cilinderkop zit is bijna 10 mm dik en de schroefdraad komt in de buurt van M8 (fijne draad).
Alvast bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Gezocht: Rockerstud.

Bericht door Big_fun_58 »

Ik heb er nog wel 1 liggen. Pasgeleden een hele rits uit een set koppen getrokken. Zitten nog een paar goede tussen. P.b je adres maar dan stuur ik er 1 op.
Image

Image

Image
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op do 30 mei, 2019 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Gezocht: Rockerstud.

Bericht door Big_fun_58 »

Trouwens, dat hij afbreekt heeft een andere oorzaak. Waarschijnlijk raakt de gleuf van de rocker de stud (te veel lift, te lange stoterstangen, verkeerde geometrie, etc.). Dat moet je éérst oplossen anders kan je binnen een paar maanden wéér een oproep plaatsen.
Kijk maar eens goed naar de slijtagesporen op de afgebroken stud. De rockergleuf mag alléén een heel klein gedeelte van de zijkanten raken. Dat is duidelijk te zien. Kijk maar eens. Als er op die plek aan de voor of achterkant óók een blank geslepen vlakje metaal te zien is dan is dat een bewijs dat je rockersleuf einde de stud raakt. Dan komt er elke klepopening een klein beetje buigkracht op je stud en zal dat na een miljoen keer door metaalmoeheid een breuk geven.
Soms breken hierdoor (niet genoeg vrije slag) ook de stoterstangen of het kopje van een stoterstang.
Dus eerst alle studs controleren op slijt plekken aan voor of achterkant.
Je kan de rocker gleuf zelf iets verlengen of afbramen (alleen de radius van de ronde gedeeltes!) met een 10 mm slijpsteentje en een Dremel. Kan ik later wel uitleggen en een foto plaatsen van deze eenvoudige oplossing.
Laat even weten wat je vindt.
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Gezocht: Rockerstud.

Bericht door blackmercury »

Thanks, PB verstuurt.
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Gezocht: Rockerstud.

Bericht door Hamster »

En, rockt 'ie al weer? :)
Iedere dag is een schooldag
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Gezocht: Rockerstud.

Bericht door blackmercury »

Yep, was alleen een kloteklus om de afgebroken stud eruit te krijgen, omdat er geen draad meer op zat.....
Heb met een waterpomptang en een snijplaat M10 er draad op kunnen snijden en toen met een stapel onderlegschijven en een moer eruit getrokken.
Daarna de reserve erin getikt, kleppen gesteld en weer snorren als een kat !
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”