Brandstofpomp voor mijn 66er Mustang 6cylinder gekocht, maar die heeft helaas de 65er brandstofpomp met interne filter (SP1058MP).
Dus nu de keuze om een andere brandstofleiding met wartel te kopen zodat ik de filterloze Spectra kan aansluiten, of toch weer een pomp kopen met interne filter, waardoor ik verder niets hoef aan te passen.
Bij deze dus te koop. Nieuw in de doos. Spectra Premium SP1128MP.
Kost via de garage 70 euro (wat te duur is, maarja je wilt snel rijden)...
50 euro richtprijs.
6 cyl Brandstofpomp zonder interne filter - Spectra Premium SP1128MP
Moderator: Shelby GT-H
6 cyl Brandstofpomp zonder interne filter - Spectra Premium SP1128MP
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: 6 cyl Brandstofpomp zonder interne filter - Spectra Premium SP1128MP
Nog wat foto's ter verduidelijking
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Re: 6 cyl Brandstofpomp zonder interne filter - Spectra Premium SP1128MP
Bedenk je wel dat de brandstof in het geval van de filterloze pomp een stuk koeler blijft, vapor-lock issues was één van de redenen dat ze destijds zijn overgegaan naar het filterloze model. Heb er hier nog een zo goed als nieuwe met filter liggen die ook daadwerkelijk die problemen gaf op een '65 390.
Nou weet ik niet hoe dicht het filter bij een straight 6 bij het blok hangt...
Michel.
Nou weet ik niet hoe dicht het filter bij een straight 6 bij het blok hangt...
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: 6 cyl Brandstofpomp zonder interne filter - Spectra Premium SP1128MP
Hey Michel,Gearz schreef: ↑ma 17 jun, 2019 22:10 Bedenk je wel dat de brandstof in het geval van de filterloze pomp een stuk koeler blijft, vapor-lock issues was één van de redenen dat ze destijds zijn overgegaan naar het filterloze model. Heb er hier nog een zo goed als nieuwe met filter liggen die ook daadwerkelijk die problemen gaf op een '65 390.
Nou weet ik niet hoe dicht het filter bij een straight 6 bij het blok hangt...
Michel.
Had ik idd ook al gehoord dat het kan zorgen voor extra verhitte pomp.. probleem is dat ik anders de leidingen moet vervangen, dus ben voor de snelste en makkelijkste oplossing gegaan.
Inmiddels weer rondgereden in de Eifel met de nieuwe pomp erop en geen problemen gehad..
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..