Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Limburger

Re: Ford F-100 1953 --Frame-off rebuild-- PAG 17 Hij loopt!

Bericht door Limburger »

Even een korte update voor die gene die het leuk vinden. Als het niet gewenst is namens de Moderatoren verwijder ik het.

Veel groen geruimd en het een en ander gesloopt maar de fundering zit erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Breedte 5.10 mtr.
Lengte 11 mtr.
Hoogte 5 mtr.

Loopkat in de nok en een zolder in het achterste stuk.

1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Daar ga je veel plezier van hebben.
Ik moest even googlen naar loopkat, maar dat blijkt een verrijdbare takel te zijn :D
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

Limburger

Bericht door Limburger »

29-3-2020,

Part 2 van de update ivm een photobucket probleem. Hier gaat de 1e post van deze thread verder.

Ik had nu een datum wanneer ik bij BS-Autotune moest zijn om samen met hem het motormanagement aan te sluiten en de auto weer te laten lopen. Dus ik moest nog wat dingetjes maken, waaronder het schakelmechanisme. Ik wou mijn originele stuurkolom houden en daarmee de AODE bak aansturen. Echter werkte de hevels net andersom van elkaar, als die van de stuurkolom omhoog ging moest de bak naar voor. Hierdoor toch wel wat uurtje aan dit euvel gedacht en gepiekerd uit eindelijk met wat maten een plan gemaakt.
Kartonnen template van de bak beugel.
Afbeelding

En van metaal geboven en gelast.
Afbeelding

Buis uit gedraaid voor de as die de beweging gaat omdraaien, gelagerd in de 2 delrin bussen, zit al een pas plek op voor een vetnippel die moet er nog in.
Afbeelding

Houder voor de buis gemaakt, te zien is de schakelarm vanuit de stuurkolom die via de 2 kogelgewrichten de beweging overzet naar het armpje die aan de as vast zit door middel van een spanstift. Aan de andere kant van deze as zit zo'n zelfde armpje die een bowden kabel (met deze kabel kun je ook duwen) aanduwt.
Afbeelding

Filmpje van dit alles werkend, heel blijf met het resultaat. Aanrader om even te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=MFEcBYrV9MM

Geladen om naar Reeuwijk te gaan.
Afbeelding

Kabeltjes trekken en in de bescherming leggen. Goede stekkers eraan krimpen etc.
Afbeelding

Auto van 1953 met 2 laptops erin :)
Afbeelding

Koude start, heeft nog afstel werk nodig maar dat gebeurt als hij helemaal rijdend is.
https://www.youtube.com/watch?v=H17ApmOvPuI

Ook heeft deze ECU een bluetooth optie waardoor je live kan uitlezen met een tablet oid. Zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=o85lgZ5ojjk

edgar
Retired Moderator

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door edgar »

Ben benieuwd naar de overige foto's, hoop dat je dat voor elkaar krijgt.

Ik zag het filmpje. Ik dacht eerst waarom je niet de hevel op de bak 180 graden draait, maar dat gaat niet ivm de module waar deze in zit. Had je niet vanaf de achterkant met de bowden kabel kunnen aankomen? Dan had je de werking niet om hoeven keren? Ik vind dit ook een mooi stukje vakwerk hoor. :ok:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”