Mustang 1966 V8 coupé (motor gespoten)
Moderator: Shelby GT-H
Mustang 1966 V8 coupé (motor gespoten)
Beste mensen, vanaf nu ga ik hier verder onder projecten... ik zal af en toe wat updates brengen over mijn verdere verloop van mijn "restoratie-project"
Mijn naam is Manu en ik ben van Mol (prov.) Antwerpen...Voorheen zat ik bij "show je Mustang" Na een tijdje stil te hebben gelegen door een verhuis van werkplaats en door een bijkomende onverwachte studie van 7 maanden, ben ik er weer klaar voor om mijn werk stilaan verder te zetten met zeer veel plezier! Geen overhaaste dingen voor mij,tijd genoeg...Als hij dit jaar niet af geraakt zal het voor volgend jaar zijn. Om iets terug veel mooier en beter te maken dan het was. Zoals ik al eens zei komt de Mustang van Los Angeles California waar hij meer dan 40 jaar gewoond heeft... Heb hem zelf naar hier gehaald in '2010, en zelf mee gereden tot juni '2011 ongeveer. De Mustang reed al prima, buiten enkele akkefietjes natuurlijk; zo had ik de volledige servo al vervangen buiten de pomp zelf die nog prima werk leverde. De vorige eerste amerikaanse eigenaar had hem al eens opnieuw gespoten begin jaren '90, maar met zeer slechte zorg! Niet bekwaam dus; Je weet hoe ze het in Amerika aanpakken hé...Mijn neefje van 10 jaar had het wellicht al beter gekund. Enfin, een overzichtje tot nu toe...
Zo was de mustang toen ik hem pas had:
http://img405.imageshack.us/img405/2552 ... len001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/6/schoorheidebalen004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
rijden...rijden... http://imageshack.us/f/221/toerkedoen011c.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang slopen...
http://imageshack.us/f/269/beginstrippenmustang003.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
reprostuff passen maken vooraf...
http://imageshack.us/f/577/beginstrippenmustang012.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/41/beginstrippenmustang024.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
V8 motor eruit gehaald, met een http://imageshack.us/f/403/beginstrippe ... jpg/katrol" onclick="window.open(this.href);return false; want mijn takel pomp kapot!
C4 automaat eruit...
http://imageshack.us/f/402/beginstrippenmustang001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
motorcompartiment,nog niks aan gedaan:
http://img15.imageshack.us/img15/1765/m ... ten049.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang Kaal dus:
http://img528.imageshack.us/img528/5194 ... ten022.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Begonnen met met de kleine dingen:
http://img269.imageshack.us/img269/1315 ... ten084.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo was de radiator:
http://img15.imageshack.us/img15/8148/m ... ten013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu is hij zo:
http://img254.imageshack.us/img254/3598 ... ten019.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaar voor terug te monteren later...
http://img849.imageshack.us/img849/9548 ... ten027.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
cardan-as ook al geschuurd tot op ijzer en primed en gelakt glossy zwart,alsook alles op vernieuwd:
http://img406.imageshack.us/img406/6558 ... ten005.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
servopomp:
http://img36.imageshack.us/img36/8299/004xhs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 automaat gespoten/nieuwe filter en dichtingen,klaar om te monteren...
http://img33.imageshack.us/img33/3708/m ... ten096.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
starter:
http://img689.imageshack.us/img689/3179 ... ten092.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu begonnen met het blok te ontlakken...ik heb die alternator steun even terug opgevezen met mijn vingers ik verwijder alles zoals waterpomp servopompsteun etc...
lak verwijder ik met koperborstel op haakse slijper,betere methode ken ik nie...buiten stralen...
http://img135.imageshack.us/img135/8496/016won.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de waterpomp heb ik wel wat spel ondervonden, niet veel maar wat beweging...Kan dit veel kwaad???
http://img26.imageshack.us/img26/5436/m ... ten103.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
nog radiator stuff gespoten:
http://img809.imageshack.us/img809/808/ ... ten133.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En voorlopig tot slot; mijn nieuwe werkplaats...
http://img259.imageshack.us/img259/7915 ... ten110.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze namiddag de radio ook eens onder handen gehad... klein ding maar toch beter nu!
http://img337.imageshack.us/img337/8693 ... ten098.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img717.imageshack.us/img717/3118/020rqa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Updates volgen nog wel indien ik fotomateriaal heb,aan de mustang is al gelast zal er van de week foto's van maken...
Eerst wou ik de body stralen, maar ik denk dat ik het toch met boormachine & haakse slijper ga doen, want echt rottigheid heb ik niet. Ook om wat kosten te drukken uiteraard.
Ik ga de mustang omhoog zetten op balken dat ik eronder kan... Als de motor volgende week gespoten en klaar is (als ik de juiste verf gehaald heb bij Adelbert) dan ga ik verder met de body. MVG Manu
Mijn naam is Manu en ik ben van Mol (prov.) Antwerpen...Voorheen zat ik bij "show je Mustang" Na een tijdje stil te hebben gelegen door een verhuis van werkplaats en door een bijkomende onverwachte studie van 7 maanden, ben ik er weer klaar voor om mijn werk stilaan verder te zetten met zeer veel plezier! Geen overhaaste dingen voor mij,tijd genoeg...Als hij dit jaar niet af geraakt zal het voor volgend jaar zijn. Om iets terug veel mooier en beter te maken dan het was. Zoals ik al eens zei komt de Mustang van Los Angeles California waar hij meer dan 40 jaar gewoond heeft... Heb hem zelf naar hier gehaald in '2010, en zelf mee gereden tot juni '2011 ongeveer. De Mustang reed al prima, buiten enkele akkefietjes natuurlijk; zo had ik de volledige servo al vervangen buiten de pomp zelf die nog prima werk leverde. De vorige eerste amerikaanse eigenaar had hem al eens opnieuw gespoten begin jaren '90, maar met zeer slechte zorg! Niet bekwaam dus; Je weet hoe ze het in Amerika aanpakken hé...Mijn neefje van 10 jaar had het wellicht al beter gekund. Enfin, een overzichtje tot nu toe...
Zo was de mustang toen ik hem pas had:
http://img405.imageshack.us/img405/2552 ... len001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/6/schoorheidebalen004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
rijden...rijden... http://imageshack.us/f/221/toerkedoen011c.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang slopen...
http://imageshack.us/f/269/beginstrippenmustang003.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
reprostuff passen maken vooraf...
http://imageshack.us/f/577/beginstrippenmustang012.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/41/beginstrippenmustang024.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
V8 motor eruit gehaald, met een http://imageshack.us/f/403/beginstrippe ... jpg/katrol" onclick="window.open(this.href);return false; want mijn takel pomp kapot!
C4 automaat eruit...
http://imageshack.us/f/402/beginstrippenmustang001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
motorcompartiment,nog niks aan gedaan:
http://img15.imageshack.us/img15/1765/m ... ten049.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang Kaal dus:
http://img528.imageshack.us/img528/5194 ... ten022.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Begonnen met met de kleine dingen:
http://img269.imageshack.us/img269/1315 ... ten084.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo was de radiator:
http://img15.imageshack.us/img15/8148/m ... ten013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu is hij zo:
http://img254.imageshack.us/img254/3598 ... ten019.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaar voor terug te monteren later...
http://img849.imageshack.us/img849/9548 ... ten027.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
cardan-as ook al geschuurd tot op ijzer en primed en gelakt glossy zwart,alsook alles op vernieuwd:
http://img406.imageshack.us/img406/6558 ... ten005.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
servopomp:
http://img36.imageshack.us/img36/8299/004xhs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 automaat gespoten/nieuwe filter en dichtingen,klaar om te monteren...
http://img33.imageshack.us/img33/3708/m ... ten096.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
starter:
http://img689.imageshack.us/img689/3179 ... ten092.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu begonnen met het blok te ontlakken...ik heb die alternator steun even terug opgevezen met mijn vingers ik verwijder alles zoals waterpomp servopompsteun etc...
lak verwijder ik met koperborstel op haakse slijper,betere methode ken ik nie...buiten stralen...
http://img135.imageshack.us/img135/8496/016won.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de waterpomp heb ik wel wat spel ondervonden, niet veel maar wat beweging...Kan dit veel kwaad???
http://img26.imageshack.us/img26/5436/m ... ten103.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
nog radiator stuff gespoten:
http://img809.imageshack.us/img809/808/ ... ten133.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En voorlopig tot slot; mijn nieuwe werkplaats...
http://img259.imageshack.us/img259/7915 ... ten110.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze namiddag de radio ook eens onder handen gehad... klein ding maar toch beter nu!
http://img337.imageshack.us/img337/8693 ... ten098.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img717.imageshack.us/img717/3118/020rqa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Updates volgen nog wel indien ik fotomateriaal heb,aan de mustang is al gelast zal er van de week foto's van maken...
Eerst wou ik de body stralen, maar ik denk dat ik het toch met boormachine & haakse slijper ga doen, want echt rottigheid heb ik niet. Ook om wat kosten te drukken uiteraard.
Ik ga de mustang omhoog zetten op balken dat ik eronder kan... Als de motor volgende week gespoten en klaar is (als ik de juiste verf gehaald heb bij Adelbert) dan ga ik verder met de body. MVG Manu
Laatst gewijzigd door DEBOTRA op za 09 jun, 2012 12:25, 7 keer totaal gewijzigd.
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Ford Mustang 1966 V8 coupé
Nog even meegeven dat ik terug naar Wimbledon White zal gaan als kleur, omdat ik dit het mooiste vind.
Alles origineel, en zeker geen velgen ofzo, enkel 66 wieldoppen etc... Origineel steur etc...
Enkel zal er een dubbele uitlaat opgemonteerd worden....Een flowmaster american thunder die ik al nieuw heb liggen.
En zal het interieur van rood/bordeau naar een zwart interieur veranderen ook omdat ik dit mooier vind... Dus ook de hemel zwart.
Ik heb al een mooi zwart stuurke op de kop kunnen tikken voor weinig geld...
http://imageshack.us/photo/my-images/836/stuur011.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles origineel, en zeker geen velgen ofzo, enkel 66 wieldoppen etc... Origineel steur etc...
Enkel zal er een dubbele uitlaat opgemonteerd worden....Een flowmaster american thunder die ik al nieuw heb liggen.
En zal het interieur van rood/bordeau naar een zwart interieur veranderen ook omdat ik dit mooier vind... Dus ook de hemel zwart.
Ik heb al een mooi zwart stuurke op de kop kunnen tikken voor weinig geld...
http://imageshack.us/photo/my-images/836/stuur011.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Ford Mustang 1966 V8 coupé
Dank u wel Gert-Jan!gert-jan schreef:goed bezig man.
succes!
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Ford Mustang 1966 V8 coupé
Flink project! Mooie werkplaats ook! Ik zou willen dat ik er zo één had! Succes!
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Vandaag v8 motor netjes en (lang) afgeschuurd... rotwerkje...
Morgen het zaakje nog eens goed ontvetten en dit spul erop spuiten...
Dan is de motor ook weer dik in orde!
Groetjes Manu
Morgen het zaakje nog eens goed ontvetten en dit spul erop spuiten...
Dan is de motor ook weer dik in orde!
Groetjes Manu
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
-
Laatst gewijzigd door DEBOTRA op wo 23 mei, 2012 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Epoxy primer gebruikt als grondlaag...
http://img710.imageshack.us/img710/9999/017bfz.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img16.imageshack.us/img16/9445/016aw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu goed laten uitharden...
http://img710.imageshack.us/img710/9999/017bfz.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img16.imageshack.us/img16/9445/016aw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu goed laten uitharden...
Laatst gewijzigd door DEBOTRA op wo 23 mei, 2012 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Nog ééntje...
http://img85.imageshack.us/img85/5903/005iur.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img85.imageshack.us/img85/5903/005iur.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Goed bezig maar: waarom heb je de verdeler en krusasdemper niet verwijderd? Kleine moeite en beiden zijn origineel niet blauw. De waterpomp hoort wel blauw te zijn maar die zit er dan weer niet op???
De motorlak is hitebestendig maar is de epoxyprimer dat ook? Volgens mij had je die hittebestende lak zonder primer moeten gebruiken.
De motorlak is hitebestendig maar is de epoxyprimer dat ook? Volgens mij had je die hittebestende lak zonder primer moeten gebruiken.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Wel, verdeler is redelijk goed ingeplakt; maar dat zie je niet zo goed met het valse licht met mijn fotoapparaat, het bovenste gedeelte waar kapje overkomt althans. De rest komt in het blauw idd... De krukasdemper is nog gedemonteerd geweest en afgeschuurd tot blank...en ja deze komt in het blauw & de pulley in het zwart...Waarom? Omdat ik het zo mooier vind. Helemaal origineel is deze zwart,klopt. De waterpomp heb ik apart gespoten, en deze komt natuurlijk in het blauw... Ik moet hiervoor en alles wat er nog af ligt nog nieuw dichtingen halen en worden achteraf terug gemonteerd. Zie niet in wat hiervoor een probleem kan zijn... Epoxy-primer is toch de beste undercoat voor een motor, deze heeft een temperatürbestandigkeit tot 160°, Hij bestaat ook tot maar 90°!!! Een motor wordt niet snel heter dan 100°, althans mijne toch niet. Ik heb met deze 2K epoxy in't verleden nog 6 in lijn motors gespoten maar dan wel met spuitpistool die motors blinken toch nog steeds... Ik was content van de spuitbusjes,ik had nu niet veel nodig vandaar... Wel zeer dunne laagjes aangebracht & goed laten uitharden. Ieder zijn mening hierover natuurlijk, daarom dient dit forum... Ik heb hier zelfs ooit gelezen dat er mensen zijn die hun motor met gewone NIET hittebestendige primer voorbehandelen of zelfs niet voorbehandelen en hup de VHT of dergelijke er zo op... Kan zijn,...Geen ervaring mee. Ik geloof wel in een laagje epoxy, en daarna goede 2K carosserieverf op een motor... Graag jullie meningen hoor ...Dakloos schreef:Goed bezig maar: waarom heb je de verdeler en krusasdemper niet verwijderd? Kleine moeite en beiden zijn origineel niet blauw. De waterpomp hoort wel blauw te zijn maar die zit er dan weer niet op???
De motorlak is hitebestendig maar is de epoxyprimer dat ook? Volgens mij had je die hittebestende lak zonder primer moeten gebruiken.
groeten Manu
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
ik heb mijn motor ook in epoxy gespoten voor ik hem in carroserie verf heb gespoten.
zit er nog altijd op. Had jaren geleden mijn luchtgekoelde motor van mijn moto ook zo gedaan en is nog altijd goed
grts
mick
zit er nog altijd op. Had jaren geleden mijn luchtgekoelde motor van mijn moto ook zo gedaan en is nog altijd goed
grts
mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Juist Mick, want dat wou ik eerst ook te doen; spuiten met gewone ral carosserieverf zoals ik bij u gezien had. En ook van nog mensen gehoord met goede ervaringenmick schreef:ik heb mijn motor ook in epoxy gespoten voor ik hem in carroserie verf heb gespoten.
zit er nog altijd op. Had jaren geleden mijn luchtgekoelde motor van mijn moto ook zo gedaan en is nog altijd goed
grts
mick
achteraf. Maar nu was ik overtijd in de Mustanggarage in Heusden en heb ik die zogezegde juiste kleur van VHT (Amerikaanse spuitbus) meegekregen. Is al hittebestendig...
Maar normaalgezien kan alles over een dun laagje epoxy... Maar na wat rondgevraag, kan het idd perfect om die VHT rechtstreeks op een WEL mooi geschuurde en goed ONTVETTE motor aan te brengen, vooral het laatste is belangrijk! Zoals "Dakloos" voordien al bedoelde... Nu heb ik even geen tijd om verder te doen, maar ik hoop hem volgende week in het blauw te steken, dan laat ik wel wat pics achter... Dan kan ik eindelijk verder met de mustang zelf. Tja, het is altijd afwachten met die verf op die motors hé, maar ik ga zeker geen grote afstanden afleggen, het is maar om hier rond de kerk te rijden m.a.w
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Motor blauw gespoten...
http://img138.imageshack.us/img138/387/moteurg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img138.imageshack.us/img138/387/moteurg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
GROETEN MANU
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
1966 Mustang Coupé V8 289 C-code (still) UNDER CONSTRUCTION
manu_debois@skynet.be
manuel.de.bois@telenet.be
Re: Mustang 1966 V8 coupé
Goed werk met dat blok.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)