Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 15-11-2023 Update
Moderator: Shelby GT-H
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame-off rebuild-- PAG 17 Hij loopt!
Daar ga je veel plezier van hebben.
Ik moest even googlen naar loopkat, maar dat blijkt een verrijdbare takel te zijn
Ik moest even googlen naar loopkat, maar dat blijkt een verrijdbare takel te zijn
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Ford F-100 1953 --Frame-off rebuild-- PAG 17 Hij loopt!
29-3-2020,
Part 2 van de update ivm een photobucket probleem. Hier gaat de 1e post van deze thread verder.
Ik had nu een datum wanneer ik bij BS-Autotune moest zijn om samen met hem het motormanagement aan te sluiten en de auto weer te laten lopen. Dus ik moest nog wat dingetjes maken, waaronder het schakelmechanisme. Ik wou mijn originele stuurkolom houden en daarmee de AODE bak aansturen. Echter werkte de hevels net andersom van elkaar, als die van de stuurkolom omhoog ging moest de bak naar voor. Hierdoor toch wel wat uurtje aan dit euvel gedacht en gepiekerd uit eindelijk met wat maten een plan gemaakt.
Kartonnen template van de bak beugel.
En van metaal geboven en gelast.
Buis uit gedraaid voor de as die de beweging gaat omdraaien, gelagerd in de 2 delrin bussen, zit al een pas plek op voor een vetnippel die moet er nog in.
Houder voor de buis gemaakt, te zien is de schakelarm vanuit de stuurkolom die via de 2 kogelgewrichten de beweging overzet naar het armpje die aan de as vast zit door middel van een spanstift. Aan de andere kant van deze as zit zo'n zelfde armpje die een bowden kabel (met deze kabel kun je ook duwen) aanduwt.
Filmpje van dit alles werkend, heel blijf met het resultaat. Aanrader om even te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=MFEcBYrV9MM
Geladen om naar Reeuwijk te gaan.
Kabeltjes trekken en in de bescherming leggen. Goede stekkers eraan krimpen etc.
Auto van 1953 met 2 laptops erin
Koude start, heeft nog afstel werk nodig maar dat gebeurt als hij helemaal rijdend is.
https://www.youtube.com/watch?v=H17ApmOvPuI
Ook heeft deze ECU een bluetooth optie waardoor je live kan uitlezen met een tablet oid. Zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=o85lgZ5ojjk
Part 2 van de update ivm een photobucket probleem. Hier gaat de 1e post van deze thread verder.
Ik had nu een datum wanneer ik bij BS-Autotune moest zijn om samen met hem het motormanagement aan te sluiten en de auto weer te laten lopen. Dus ik moest nog wat dingetjes maken, waaronder het schakelmechanisme. Ik wou mijn originele stuurkolom houden en daarmee de AODE bak aansturen. Echter werkte de hevels net andersom van elkaar, als die van de stuurkolom omhoog ging moest de bak naar voor. Hierdoor toch wel wat uurtje aan dit euvel gedacht en gepiekerd uit eindelijk met wat maten een plan gemaakt.
Kartonnen template van de bak beugel.
En van metaal geboven en gelast.
Buis uit gedraaid voor de as die de beweging gaat omdraaien, gelagerd in de 2 delrin bussen, zit al een pas plek op voor een vetnippel die moet er nog in.
Houder voor de buis gemaakt, te zien is de schakelarm vanuit de stuurkolom die via de 2 kogelgewrichten de beweging overzet naar het armpje die aan de as vast zit door middel van een spanstift. Aan de andere kant van deze as zit zo'n zelfde armpje die een bowden kabel (met deze kabel kun je ook duwen) aanduwt.
Filmpje van dit alles werkend, heel blijf met het resultaat. Aanrader om even te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=MFEcBYrV9MM
Geladen om naar Reeuwijk te gaan.
Kabeltjes trekken en in de bescherming leggen. Goede stekkers eraan krimpen etc.
Auto van 1953 met 2 laptops erin
Koude start, heeft nog afstel werk nodig maar dat gebeurt als hij helemaal rijdend is.
https://www.youtube.com/watch?v=H17ApmOvPuI
Ook heeft deze ECU een bluetooth optie waardoor je live kan uitlezen met een tablet oid. Zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=o85lgZ5ojjk
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Ben benieuwd naar de overige foto's, hoop dat je dat voor elkaar krijgt.
Ik zag het filmpje. Ik dacht eerst waarom je niet de hevel op de bak 180 graden draait, maar dat gaat niet ivm de module waar deze in zit. Had je niet vanaf de achterkant met de bowden kabel kunnen aankomen? Dan had je de werking niet om hoeven keren? Ik vind dit ook een mooi stukje vakwerk hoor.
Ik zag het filmpje. Ik dacht eerst waarom je niet de hevel op de bak 180 graden draait, maar dat gaat niet ivm de module waar deze in zit. Had je niet vanaf de achterkant met de bowden kabel kunnen aankomen? Dan had je de werking niet om hoeven keren? Ik vind dit ook een mooi stukje vakwerk hoor.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Hey, dit is hoever ik nu ben. Ben momenteel een garage aan het bouwen zodat ik mooi thuis verder kan aan de pickup dus het project ligt even stil. De bowden kabel andersom kwam erg naar uit, dan zou ik altijd met de uitlaat in de knoop komen en dan zou hij een lus naar boven moeten maken,edgar schreef: ↑zo 29 mar, 2020 19:29 Ben benieuwd naar de overige foto's, hoop dat je dat voor elkaar krijgt.
Ik zag het filmpje. Ik dacht eerst waarom je niet de hevel op de bak 180 graden draait, maar dat gaat niet ivm de module waar deze in zit. Had je niet vanaf de achterkant met de bowden kabel kunnen aankomen? Dan had je de werking niet om hoeven keren? Ik vind dit ook een mooi stukje vakwerk hoor.
Garage tot zover:
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Langzaam beetje bij beetje begint het ergens op te lijken, het is toch heel anders als een pickup restaureren maar wel leuk opzich. Nu bezig met de vloer (met vloerverwarming :love4:
Het plan is de pickup dit jaar nog naar mijn eigen garage te verplaatsen!
Het plan is de pickup dit jaar nog naar mijn eigen garage te verplaatsen!
Laatst gewijzigd door Limburger op zo 24 okt, 2021 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Na wat lichamelijk op onthoudt :dontknow: Begint het moment van werkplaats verhuizen heel dicht in de buurt te komen. Gok dat we binnen 2 maanden ongeveer weer langzaam aan de pickup kunnen verder gaan!
Laatst gewijzigd door Limburger op zo 24 okt, 2021 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Droomhuis.....
Dat wordt mooi!!!!
Dat wordt mooi!!!!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
genoeg ruimte voor een slaapplekje naast de compressor
grts,
Jack
grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Thx
Ja daar ken ik wel liggen, misschien nog niet zo'n slecht idee
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Het is nog wat sorteer en opruim werk maar het duurt niet meer lang, we kunnen bijna verder aan de pickup!
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
het lijken wel kluisdeuren! Gaaf hoor!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update
Jaja we zijn weer bezig na een tijd garage bouwen en compleet inrichten naar wens kunnen we weer aan de pickup werken.
Kleine offtopic:
Me werkbank inclusief opspantafel, korte lengte ijzer rek en eigenlijk opslag voor al me bouten etc. Lades van 105cm breed en 70cm diep, kortom heul veel opslag plaats.
Had een lijstje gemaakt wat moest gebeuren voor naar de RDW te gaan. Eerste ding was de uitlaat.
De pickup een paar keer naar buiten gereden en een rondje gedaan, stoorde me beetje aan het geluid. Beetje saai en iets te luid voor mij. Tijdje terug samen met een maat onder zijn pickup een nieuwe uitlaat gemaakt over de as naar achter toe. Wegens plaats gebrek konden we nergens beetje goed dempers kwijt dus deze op het einde gezet. Dat geluid was prima, met toeren prima geluidje maar totaal niet hinderlijk. Als je hem de kickdown in trapt zingt hij mooi, precies wat ik dus ook moest hebben.
Zowat alles opgeruimd in de garage, paar dingen moeten nog afgemaakt worden maar ik wil wat doen :bounce: :bounce:. Dus mandrel bends besteld en dempers en te werk gegaan.
Oude situatie, cherry bombs en dan +-65 graden naar buiten voor de achterwielen.
2x 90 graden bocht maakt ook een soort X Vond een kant en klare X te duur en niet helemaal naar wens. Ook nog eens moeilijk te krijgen in 2.25''.
Succes
De completen pijp na de transmissie omhoog te bracht zodat ik speling genoeg had boven de as. X Pijp erin gemaakt, dempers opgehangen zo ver mogelijk naar voren ivm de eindstukken die er nog achter moeten.
Stukken beter zo
Hoop hem zondag afgelast te hebben en eronder, dan een vergelijk filmpie:)
Kleine offtopic:
Me werkbank inclusief opspantafel, korte lengte ijzer rek en eigenlijk opslag voor al me bouten etc. Lades van 105cm breed en 70cm diep, kortom heul veel opslag plaats.
Had een lijstje gemaakt wat moest gebeuren voor naar de RDW te gaan. Eerste ding was de uitlaat.
De pickup een paar keer naar buiten gereden en een rondje gedaan, stoorde me beetje aan het geluid. Beetje saai en iets te luid voor mij. Tijdje terug samen met een maat onder zijn pickup een nieuwe uitlaat gemaakt over de as naar achter toe. Wegens plaats gebrek konden we nergens beetje goed dempers kwijt dus deze op het einde gezet. Dat geluid was prima, met toeren prima geluidje maar totaal niet hinderlijk. Als je hem de kickdown in trapt zingt hij mooi, precies wat ik dus ook moest hebben.
Zowat alles opgeruimd in de garage, paar dingen moeten nog afgemaakt worden maar ik wil wat doen :bounce: :bounce:. Dus mandrel bends besteld en dempers en te werk gegaan.
Oude situatie, cherry bombs en dan +-65 graden naar buiten voor de achterwielen.
2x 90 graden bocht maakt ook een soort X Vond een kant en klare X te duur en niet helemaal naar wens. Ook nog eens moeilijk te krijgen in 2.25''.
Succes
De completen pijp na de transmissie omhoog te bracht zodat ik speling genoeg had boven de as. X Pijp erin gemaakt, dempers opgehangen zo ver mogelijk naar voren ivm de eindstukken die er nog achter moeten.
Stukken beter zo
Hoop hem zondag afgelast te hebben en eronder, dan een vergelijk filmpie:)
Laatst gewijzigd door Limburger op zo 24 okt, 2021 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Nieuwe Update!
De foto's zijn hier helaas niet zichtbaar
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm