Welke Mustang voor import USA?

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door ErwinM » di 05 mar, 2019 10:45

In jouw situatie zou ik er vooral één kopen voor jezelf met als voordeel dat je bij terugkomst geen BPM hoeft af te tikken.

Zoals anderen al hebben gezegd, er zijn zoveel EU-spec wagens in omloop dat winst een moeilijk verhaal gaat worden. Tenzij het een model is wat hier niet te krijgen is zoals de GT350 of GT500.

Ik heb zelf eind vorig jaar een 2015 GT met 12k km op de teller uit Duitsland laten komen voor ongeveer 55k. Een US spec wagen staat in Duitsland voor nog 5 tot 10k minder te koop. Daar moet je dus tegen concurreren.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 1804
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door peer » di 05 mar, 2019 12:40

Eric schreef:
di 05 mar, 2019 10:36

Dat is een kwestie van de firmware laten updaten door een specialist. Kost een paar knaken, maar het kan wel. Geldt ook voor het digitale instrumentarium trouwens, ook daarvan is de hardware wereldwijd hetzelfde, de firmware is alleen anders. Er zijn 5 firmware versies: Handbak MPH, Handbak KPH, Automaat MPH, Automaat KPH en Bullitt.
Wist niet dat het makkelijker was bij de nieuwe modelen. Wel begrijpelijk want het zijn dan ook minder ontwikkelingskosten voor Ford.

Zorg overigens dat je daadwerkelijk een jaar ingeschreven bent in Amerika en uitgeschreven in Nederland. Dit moet echt minimaal 12 maanden zijn.
Shadow black 2016 GT
Ford Econoline 1992

Engels
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 mar, 2019 23:40

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Engels » di 05 mar, 2019 19:10

Wederom bedankt mannen! Fijn dat er mensen kunnen meedenken.

GT350 zou financieel gezien misschien nog wel kunnen, maar zulke bedragen durf ik niet aan voor dit avontuur. Het zou misschien handiger zijn of meer winst opleveren maar dat is gekkenwerk denk ik... als het helemaal mis gaat (je weet maar nooit) ben je zo ver van huis. Het is verleidelijk, maar niet verstandig denk ik. En om zo'n monster (in positieve zin) nou als daily auto te gebruiken daar, beetje overdreven...

Inschrijven in Amerika en uitschrijven in NL komt goed, alleen ik moet nog even uitvogelen of ik in California een rijbewijs moet halen. De ene zegt van wel, de ander zegt van niet. Dit schijnt per staat te verschillen, ik moet daar even de DMV voor bellen.

Ik was dus van plan om de navigatie er helemaal uit te laten/eentje zonder navigatie aan te schaffen? Scheelt ook omzetten. Of raden jullie dit echt ten zeerste af? Gebruikt niet iedereen zijn telefoon voor nav tegenwoordig?

Ik begrijp dat het digitale instrumentarium makkelijk over te zetten is naar KPH dus? Dan is het misschien wel waard om die te nemen. Maar ik moet zeggen dat mijn voorkeur toch neigt naar de analoge snelheidsmeter. Lijkt mij ook dat de digitale versie makkelijker problemen kan geven?

EU Specs ga ik dus op letten. Verder begin ik te neigen naar een race red GT premium.

Ik denk dat ik inderdaad maar moet rekenen op geen winst, en dat het eventueel mooi is meegenomen. En misschien moet ik inderdaad niet vergeten wat ik zelf wil. Ik ga er toch twee jaar in rijden.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1938
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Eric » di 05 mar, 2019 20:29

Engels schreef:
di 05 mar, 2019 19:10
Ik begrijp dat het digitale instrumentarium makkelijk over te zetten is naar KPH dus? Dan is het misschien wel waard om die te nemen. Maar ik moet zeggen dat mijn voorkeur toch neigt naar de analoge snelheidsmeter. Lijkt mij ook dat de digitale versie makkelijker problemen kan geven?
Ik zou niet weten wat voor problemen, het digitale cluster is mega cool en alle EU exemplaren hebben het.
Engels schreef:
di 05 mar, 2019 19:10
Ik was dus van plan om de navigatie er helemaal uit te laten/eentje zonder navigatie aan te schaffen? Scheelt ook omzetten. Of raden jullie dit echt ten zeerste af? Gebruikt niet iedereen zijn telefoon voor nav tegenwoordig?
Navigatie weglaten is op zich geen verkeerd idee, het is een dure optie die nog een keer een paar honderd euro duurder wordt als je de software wilt laten vervangen door de EU versie. Plus met een premium heb je standaard Sync3, wat zowel Android Auto als Apple Car Play ondersteunt. Ford heeft echter per MY 2019 besloten om de navigatie unit onderdeel te maken van het 401A package, waar ook het digitale cluster en de premium bekleding in zit. Dit doen ze met opzet omdat steeds meer auto's zonder navigatie werden verkocht en nu kun je er niet meer omheen, tenzij je genoegen neemt met stof of standaard vinyl en analoge meters.

Dat 401A package dilemma kun je overigens wel effectief omzeilen door een Bullitt te nemen. Dan heb je premium bekleding en Sync3 standaard zonder dat je navigatie hoeft te nemen. Als je geen probleem hebt met handmatig schakelen is een Bullitt sowieso een goede keus. Die zijn ook hier in Europa zeldzaam, slechts een gelimiteerde oplage was beschikbaar en die is al lang en breed uitverkocht. Een Bullitt zul je hier met afstand het makkelijkst kunnen verkopen na 2 jaar.
2016 GT Fastback
1995 GT Coupe - Project SAL1-LL
1995 GT Convertible - Bone stock

Arnoldone
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Arnoldone » wo 03 apr, 2019 01:44

Hi Engels,

een Bullitt zou echt gaaf zijn. Ik zit/zat in hetzelfde schuitje als jij. Toen ik in de zomer bij de dealer in de buurt hier online een Bullitt zag staan tegen de standaard brutopijs (is al hoger dan een GT Premium), ben ik er direct naar toe gereden.

De auto stond er niet. De uitleg van de dealer was dat ie besteld was om er maar 1 te koop te hebben (heeft met allocations te maken). En de verwachting was dat ie zo 10K meer dan de catalogprijs zou opbrengen.... M.a.w. ze zijn hier ook gewild.

Kijk goed rond, kijk ook bij andere dealers online en let ook op de Ford 'factory incentives'. Rond/na de zomer worden de kortingen hoger om plaats te maken voor 2020 modellen. En de winter speelt ook mee, al is dat in het geval van Cali misschien niet zo'n ding.

Succes, en veel plezier!

Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”