Oriënteren op een 2005-2009 V6

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Wiwaldi

Oriënteren op een 2005-2009 V6

Bericht door Wiwaldi »

Goeiedag,

Even voorstellen. Ik ben Luuk, 27 jaar, werkzaam als softwareontwikkelaar en woonachtig in de omgeving van Alkmaar.

Al sinds mijn 16de loop ik rond met het idee dat ik “ooit” een Mustang wil aanschaffen, en begin nu een beetje het idee te krijgen dat de aanschaf op een termijn haalbaar is. Dus ik ben me inmiddels een klein beetje aan het oriënteren.

Nu ben ik vooral geïnteresseerd in de V6 uit de serie 2005-2009. Wat zijn, naast de bekende issues met bijvoorbeeld corrosie aan de motorkap, nog meer zaken om rekening mee te houden? Wat zijn de dealbreakers in dit geval?

En wat zou ik in totaal kwijt zijn als ik de Mustang uit Duitsland zou importeren? Op AutoScout24 zie ik in Duitsland veel auto’s uit deze generatie voor niet al te gekke bedragen te koop staan, vaak ook bij op het oog betrouwbare bedrijven. Wat zou ik in dit geval nog extra kwijt zijn aan BPM? En zijn er in Nederland ook bedrijven die het import proces dan verder kunnen afhandelen?

Ook nog even de standaardvraag wat betreft de onderhoudskosten: Is dit enigszins vergelijkbaar met andere auto's met een V6, zoals bijvoorbeeld de Lexus IS250, uit dezelfde periode?

Ik hoor graag jullie bevindingen!

Hartelijke groet,

Luuk
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”