Waarde Coupe 66

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Kristofdze
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 08:22

Waarde Coupe 66

Bericht door Kristofdze »

Hallo allen,

Ik ben Kristof. Ben in mindere mate aanwezig op het forum,maar nog steeds (niet overhaast) op zoek naar een mustang.
Kan er mij iemand ongeveer vertellen wat de waarde is van een 66 Coupe V8? Wagen is volledig gerestaureerd met foto's en facturen van restauratie aanwezig.

Alvast Bedankt
MVG
Kristof
Laatst gewijzigd door Kristofdze op ma 03 jan, 2011 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door 78ghiaT5 »

Ik neem aan dat je die Mustang op het oog hebt? Globaal ligt zo'n exemplaar zo rond 18.000-20.000 euro.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door walter »

18-20 duizend lijkt me niet reëel. Áls de wagen perfect is en matching numbers ga je al snel richting 30.000.
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door 78ghiaT5 »

ik dacht dat 30.000 geldt voor fastbacks, walter.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
mustang'66conv.v8
Berichten: 60
Lid geworden op: di 30 nov, 2004 19:48

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door mustang'66conv.v8 »

Onlangs heb ik een numbered matching 66'er V8 cabrio . 100% gerestaureerd wit/rood pony int. verkocht voor 27K .
Ik vond dit een zeer mooie prijs !

Er gaapt een gigantisch gat tussen wat een kanidaatverkoper vind dat zijn wagen waard is .............. én , wat een kanidaatkoper vind dat het mag kosten !!!
Een oldtimer is meestal niet waard wat hij ooit alles samen gekost heeft ! :evil:

Ik dacht eerder aan max. 20 k voor een numbered matching coupé ( een fabrieks GT gaat meer ) , afhankelijk van de opties ( pony int. , airco , rallypac , ........ moéten er dan al zeker bij zijn ! ).
Veel is ook afhankelijk van de manier waarop de restauratie gebeurd is ( een goede restauratie allen al, kost al snel 20 k !!! :idea: )

Blijf geduld uitoefenen , de juiste kruist ooit je pad wel !!!!
Ik ben nu al een hele tijd aan het wachten op een Charger 68-69 ............. hoe meer geduld je hebt , hoe mooier het word !!!!!
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Erwin »

Rond de 20k, maar dan moet het wel een heel goed gerestaureerde zijn. Als hij daarnaast nog wat leuke opties heeft, kan de waarde wat hoger liggen. Maar meestal ligt de verkoopprijs wat lager dan de (taxatie)waarde.

Als je er al eentje op het oog hebt is het misschien slim hem hier te posten, dan kunnen we er wat meer zinnigs over zeggen. Ik bedoel: je hoort zo vaak dat een auto goed is gerestaureerd, origineel is en numbers matching. Helaas zijn deze begrippen voor iedereen verschillend interpreteerbaar en valt het in de praktijk dus vaak tegen.

Succes!

Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Kristofdze
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 08:22

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Kristofdze »

hallo allen . het gaat hier om deze wagen...

http://www.2dehands.be/autos/autos/ford ... 33124.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ben gisteren een kijkje gaan nemen en dit was een heel verschil tov de andere niet zo goed gerestaureerde mustangs die ik al gezien heb. restauratiefotos aanwezig in mapje even als originele aankoopbewijs uit 1966.
restauratie is in 2007 grondig gebeurd denk ik. lak blinkt mooi, geen appelsienhuid of krassen. verscheidene edelbrock aanpassingen evenals gt achterbumper als ik me niet vergis.
iedereen alvast bedankt voor de hulp .

Kristof
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De auto zal hier wel bekend zijn onder de Belgische Mustangers.
De 1e foto lijkt gemaakt te zijn tijdens de meeting in Borsbeek
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Kristofdze
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 08:22

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Kristofdze »

laat de reacties maar komen dan :D
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Claire »

Matching numbers klinkt leuk, maar er zit een gas installatie in (is niet af fabriek volgens mij :D ) en er is aan het blok gewerkt. (300HP is ook niet standaard) Dus de waarde van matching numbers is volgens mij alleen relevant bij een origineel gerestaureerde wagen.
Wel een mooie wagen om te zien maar ik persoonlijk vind 21.000 veel geld voor een 66 coupe.
Piet :cool1:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Kristofdze
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 08:22

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Kristofdze »

Ik dacht dat matching numbers betekende dat de wagen zelfde kleur en opties had zoals hij uit fabriek gekomen is.
Wat ik wil bedoelen is dat de nummers van motorblok en door plate kloppen. Idd steek andere carbu en uitlaat op.
En stevigere (nieuwe) vering. Maar heb toch maar even mijn post aangepast :)

MVG
Kristof
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Mustang24 »

Inderdaad de eerste foto is in Borsbeek genomen (BMCC).
En 300 PK... doe er maar 100 af !
En de prijs is moeilijk te beoordelen op fotos.

Maar het belangrijkste is dat je hem zelf mooi vind en "uw goesting" is...
Verder rondkijken kost niets, en er zijn er nog veel te koop...

Voor 4000 euro meer heb je een GTA cabrio :lol: :D

Succes en ??? tot ziens op MustangFever met uw nieuwe aanwinst ???

:ok:

PS: Denk er aan dat je met een gasinstallatie jaarlijks naar de controle moet in Belgie, ook als Oldtimer !

Nog PS: Ik zie op een van de fotos dat hij op Nederlands kenteken staat...
Misschien kan iemand dat wat uitvergroten en info opvragen (in Belgie kan dat niet).
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Mack »

GTA67 schreef:Nog PS: Ik zie op een van de fotos dat hij op Nederlands kenteken staat...
Misschien kan iemand dat wat uitvergroten en info opvragen (in Belgie kan dat niet).
Ik kan het kenteken in die foto niet lezen, te klein. In de Youtube-video is het kenteken afgeplakt.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Kristofdze
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 08:22

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Kristofdze »

Klopt idd,

De wagen is in Nederland gerestaureerd. Ik heb het factuur wat die persoon betaald heeft ook gezien.
@ Mack: Wat kan je achterhalen van het nederlands kenteken? Anders vraag ik het toch gewoon :D Er zijn foto's genoeg van.
De auto is in 2007 naar Belgie gekomen en gekeurd voor verkoop sinds maart 2010. Sindsdien heeft de eigenaar zijn platen ingeleverd en te koop gezet. Enkel nog buiten geweest voor testritten op een private weg.
Heb ik het juist of is er een verschil in prijzen tussen Belgie en Nederland?

MVG
Kristof
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Re: Waarde Coupe 66

Bericht door Mustangdriver »

Kristofdze schreef: ben gisteren een kijkje gaan nemen en dit was een heel verschil tov de andere niet zo goed gerestaureerde mustangs die ik al gezien heb. restauratiefotos aanwezig in mapje even als originele aankoopbewijs uit 1966.
restauratie is in 2007 grondig gebeurd denk ik. lak blinkt mooi, geen appelsienhuid of krassen. verscheidene edelbrock aanpassingen evenals gt achterbumper als ik me niet vergis.
iedereen alvast bedankt voor de hulp .

Kristof
Hey Kristof,

Gaan kijken is altijd het beste, het is onmogelijk om een prijs te bepalen van welke auto zonder die gezien te hebben. Er wordt vaak met bedragen gejongleerd waar je hoofd van duizelt ! Goed lakwerk kost snel veel geld. Als ie daarnaast ook nog een goede bodem (of goed gerestaureerde) en cowl vent heeft en roestvrij is hebt je al een goede start. Laat je nooit afleiden door glimmende lak, of velgen en strepen. Het is wat je niet ziet wat net belangrijk is !

Succes.
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”