invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Cobretti »

Hallo iedereen,

Recent heb ik enkele on-line bestellingen geplaatst bij Summit in USA. Alles werd netjes geleverd aan huis in België.
Summit prijzen lijken me steeds erg concurentieel.
Echter shipping costen, BTW en invoerrechten swingen de pan uit als je de parts naar België invoert.

Ik weet het, dit is een klassieker.
Maar wat is de beste manier om hiermee om te gaan ?

- voorkeur voor bepaalde shippingfirma ? (slechte ervaringen met USPS -> Bpost : zelf ervaren en elder gelezen)
- kan ik mss beter terecht bij Europees of Belgisch verdeler/leverancier van FORD USA parts ? Wie ?
- of blijf ik toch beter in USA on-line bestellen en verzamel ik beter alles in 1 grote bestelling ?
- wordt er met deze of andere sites mss groepsimports via container geregeld ?
- ...

Bedankt voor jullie reacties !
Greets, C 8)
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Mustang24 »

Cobretti schreef: do 09 nov, 2017 23:38

- kan ik mss beter terecht bij Europees of Belgisch verdeler/leverancier van FORD USA parts ? Wie ?

RSB parts in Duitsland heeft veel, prijzen zijn redelijk, geen invoerrechten (Europa) en ongeacht wat je besteld maar 15 euro verzendingskosten !!!

Ook goed is Rockauto (US), hebben ook veel, kunnen leveren via "Consolidate shipping" (of zoiets...), dus zenden zelf met container. Je kan dat aanvinken bij de bestelling. Smurf maar eens rond op hun site !

Ook uitkijken als je kleine dingen nodig hebt... soms is het voordeliger om tweemaal iets te bestellen dan eenmaal twee stuks !
Zo had ik twee remkabels nodig. Als ik er twee bestelde kwam het verzendgewicht in een hogere categorie, met als resultaat invoerkosten van de Douane. Als ik er één bestelde, en na een week nog één, kwam het de helft voordeliger uit... dus goed uit de doppen kijken en enkele "nep" bestellingen aanmaken (zonder afsluiten) zodat je verzend- en invoerkosten kan zien...
Een soort computerspel :lol: :lol: :lol:

http://www.rsb-parts.de

http://www.rockauto.com

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Gearz »

Mustang24 schreef: vr 10 nov, 2017 07:36RSB parts in Duitsland heeft veel, prijzen zijn redelijk, geen invoerrechten (Europa) en ongeacht wat je besteld maar 15 euro verzendingskosten !!!
Die invoerrechten hebben zij alvast betaald toen ze het uit de USA importeerden en worden gewoon aan jou doorberekend hoor Emiel. :wink:


Ik doe al jaar en dag zaken met USA2YOU

http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=294 ... ou#p347317

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef: vr 10 nov, 2017 18:44
Mustang24 schreef: vr 10 nov, 2017 07:36RSB parts in Duitsland heeft veel, prijzen zijn redelijk, geen invoerrechten (Europa) en ongeacht wat je besteld maar 15 euro verzendingskosten !!!
Die invoerrechten hebben zij alvast betaald toen ze het uit de USA importeerden en worden gewoon aan jou doorberekend hoor Emiel. :wink:


Ik doe al jaar en dag zaken met USA2YOU

http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=294 ... ou#p347317

Michel.
Ik heb er al verschillende dingen besteld Michel...
Goedkoper dan zelf importeren. Heel tevreden.
Die USA2YOU, daar heb ik nu helemaal geen vertrouwen in. :censored:

Gewoon rondkijken en vergelijken... :ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Gearz »

Mustang24 schreef: vr 10 nov, 2017 20:07 Ik heb er al verschillende dingen besteld Michel...
Goedkoper dan zelf importeren. Heel tevreden.
Die Duitsers rekenen de normale Europese marge in hun prijzen Emiel, niets verkeerd aan, ik heb ook ooit al eens via hen iets besteld, maar ik kan je garanderen dat zelf importeren een heel stuk goedkoper kan zijn, met name de grotere duurdere onderdelen.

Mustang24 schreef: vr 10 nov, 2017 20:07Die USA2YOU, daar heb ik nu helemaal geen vertrouwen in. :censored:
Toch jammer Emiel, Ik heb over de jaren al voor duizenden euro's besteld en bespaard via hen, nog nooit één enkele keer iets verkeerd gegaan.

Ieder z'n ding zullen we maar zeggen.. :wink:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door NordicDawn »

Gearz schreef: vr 10 nov, 2017 20:47Toch jammer Emiel, Ik heb over de jaren al voor duizenden euro's besteld en bespaard via hen, nog nooit één enkele keer iets verkeerd gegaan.
Ik heb daar ook al een aantal bestellingen gedaan, altijd naar volle tevredenheid.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Cobretti »

Thanks voor de reacties ! :up:
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Marchel »

Cobretti schreef: do 09 nov, 2017 23:38 - voorkeur voor bepaalde shippingfirma ? (slechte ervaringen met USPS -> Bpost : zelf ervaren en elder gelezen)
Tijdens de restauratie van mijn Fastback heb ik ook onderdelen bij Summit besteld. Deze heb ik via BAX-Global laten verzenden. Het nadeel is dat Summit geen prijsopgave van de verzendkosten kan doen, maar het grote voordeel is dat de verzendkosten wel veel lager zijn dan van de andere shippingfirma's. Het beste kan je dan door-door handeling kiezen, want dat blijkt goedkoper dan ophalen op de luchthaven.
NordicDawn schreef: za 11 nov, 2017 21:13
Gearz schreef: vr 10 nov, 2017 20:47Toch jammer Emiel, Ik heb over de jaren al voor duizenden euro's besteld en bespaard via hen, nog nooit één enkele keer iets verkeerd gegaan.
Ik heb daar ook al een aantal bestellingen gedaan, altijd naar volle tevredenheid.
Ik heb hier ook goede ervaringen mee. Wel wat langer op je spullen wachten dan via andere maatschappijen die met luchtvracht werken.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Gearz »

Marchel schreef: wo 15 nov, 2017 07:36Ik heb hier ook goede ervaringen mee. Wel wat langer op je spullen wachten dan via andere maatschappijen die met luchtvracht werken.
usa2you werkt juist met luchtvracht en men zoekt de goedkoopste en/of snelste manier van verzending voor je op (met volume korting en meestal Fedex), na verzending vanuit de US heb ik het meestal binnen 3 a 4 dagen in huis.

Wellicht dat er wat verwarring bestaat tussen usa2you.com (Richard en Remco Kuipers) waar ik het over heb en usa2ned.com (Hans en Bianca Hendriks/Holland Ranch) die ook veel zaken doen op de diverse USA car fora maar die middels een container verschepen.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Marchel »

Gearz schreef: wo 15 nov, 2017 22:17
Marchel schreef: wo 15 nov, 2017 07:36Ik heb hier ook goede ervaringen mee. Wel wat langer op je spullen wachten dan via andere maatschappijen die met luchtvracht werken.
usa2you werkt juist met luchtvracht en men zoekt de goedkoopste en/of snelste manier van verzending voor je op (met volume korting en meestal Fedex), na verzending vanuit de US heb ik het meestal binnen 3 a 4 dagen in huis.

Wellicht dat er wat verwarring bestaat tussen usa2you.com (Richard en Remco Kuipers) waar ik het over heb en usa2ned.com (Hans en Bianca Hendriks/Holland Ranch) die ook veel zaken doen op de diverse USA car fora maar die middels een container verschepen.

Michel
Excuus, ik was in de war met usa2euro.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door MAIELLO »

Kunnen we geen groepsaankoop organiseren 1 keer om de zoveel tijd.
dan kunnen we heel veel tegelijk bestellen en is het voor iedereen voordelig.
niet dat ik zelf zoveel materiaal nodig heb maar het is misschien een idee.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door Ando »

Heeft er niemand connecties bij bedrijven die vestigingen in NL en USA hebben en regelmatig goederen tussen vestigingen transporteren? Met een beetje goede wil kan je dat zowel transportkosten als invoerrechten en belasting besparen. Kijk ook eens rond in de scheepvaart-wereld, ook daar zijn dingen mogelijk.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door hoogie35 »

Kunnen we geen groepsaankoop organiseren 1 keer om de zoveel tijd.
dan kunnen we heel veel tegelijk bestellen en is het voor iedereen voordelig.
niet dat ik zelf zoveel materiaal nodig heb maar het is misschien een idee.
Ik bestel waarschijnlijk nog een keer in de USA via usa2you, beviel me zeer goed, Jij geeft de link naar de website aan en zij kopen het alvast voor je. Duidelijke communicatie en snel verzonden via Fedex (anders kan het tegenwoordig niet meer). Zij hebben een aantal truc'en om wat goedkoper te verzenden, tevens krijg ik nog eens 10 euro korting op de shipping fee omdat ik binnen een maand weer bestel :P kijk, daar word ik blij van.

Maar als er meer mensen zijn die toch wat willen bestellen, dan zouden we nog goedkoper kunnen door de shipping kosten te kunnen delen
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: invoer parts vanuit USA naar België - beste manier ?

Bericht door BackToBlack »

Ik heb gisteren een free trail account aangemaakt bij Myus.com en een aantal spullen besteld op big worm graphix.

Ben benieuwd of het zo makkelijk werkt als ze zeggen. Kreeg wel al bevestiging van ups dat pakketje onderweg was naar mijn persoonlijke US adres, Myus stuurt het vervolgens op verzoek door naar NL en voegt indien gewenst diversen pakketjes samen tot een pakket. :ok:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”