Verhuizen Mustang van US naar Nederland
Geplaatst: za 06 okt, 2018 19:32
Hallo allemaal,
Begin volgend jaar verhuis ik vanuit de US (New York regio) terug naar Nederland. Ik heb hier een tijdje gezeten voor m'n werk en heb in de tussentijd een 2017 Convertible GT 5.0 V8 opgepikt (zie welkom topic voor foto's en details over de auto).
De twee zaken die ik nu moet gaan organiseren zijn 1. het verschepen van de auto en 2. het inklaren ervan bij de RDW. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel al veel over gelezen. Wie kan helpen met advies over de volgende vragen:
De Douane laat me de auto BPM, BTW en invoerbelasting vrij Nederland invoeren als ik aan een aantal voorwaarden voldoe. Aan alles voldoe ik zonder meer, maar de voorwaarde dat de wagen minimaal 6 maanden in bezit en gebruik is kan wat krap worden.
- Aankoopdatum: 7 juli 2018 (Bill of Sale en Certificate of Title geven dit beide aan)
- Issue date of Certificate of Title: 23 juli 2018 (staat op Certificate of Title)
- Gepland vertrek uit de US: 1 feb 2019
- Wat definieert de 6 maanden die de Douane hanteert? Is dat het verschil tussen aankoopdatum en vertrekdatum? Het verschil tussen Issue date van het Certificate of Title en de vertrekdatum? Of speelt de vetrekdatum geen rol, maar iets anders dat het 'eind' in de US of het 'begin' in Nederland definieert?
Moet de Mustang via dezelfde verhuizer gedaan worden als de rest van de inboedel of kan dit door twee verschillende partijen gebeuren?
Er zijn verschillende partijen die een all-in pakket bieden waarbij het verschepen, het inklaren en het ombouwen door hen wordt verzorgd (Lek Import Cars, SCL Rotterdam, USA Car Import om er een paar te noemen). Heeft iemand hier ervaring mee en/of een advies over? Of raadt men aan om het zelf te organiseren?
Bij aankomst in Nederland moet de Mustand door de RDW goedgekeurd worden. Ik heb al veel gelezen hierover, maar er zijn wat tegenstrijdige berichten over wat er wel en wat er niet aangepast moet worden voor deze op NL kenteken kan:
- Mistachterlicht lijkt unaniem te zijn: die zit er niet op, dus die moet er nog bij op
- Sequentiele rode knipperlichten achter: heerst verdeling over, sommigen zeggen wel, sommigen zeggen niet (ik zou ze graag houden zoals ze zijn)
- Sproeiers op (Xenon) koplampen: heerst verdeling over, sommigen zeggen wel, sommigen zeggen niet
- Andere zaken die ik over het hoofd zie?
Dankjewel!
Begin volgend jaar verhuis ik vanuit de US (New York regio) terug naar Nederland. Ik heb hier een tijdje gezeten voor m'n werk en heb in de tussentijd een 2017 Convertible GT 5.0 V8 opgepikt (zie welkom topic voor foto's en details over de auto).
De twee zaken die ik nu moet gaan organiseren zijn 1. het verschepen van de auto en 2. het inklaren ervan bij de RDW. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel al veel over gelezen. Wie kan helpen met advies over de volgende vragen:
De Douane laat me de auto BPM, BTW en invoerbelasting vrij Nederland invoeren als ik aan een aantal voorwaarden voldoe. Aan alles voldoe ik zonder meer, maar de voorwaarde dat de wagen minimaal 6 maanden in bezit en gebruik is kan wat krap worden.
- Aankoopdatum: 7 juli 2018 (Bill of Sale en Certificate of Title geven dit beide aan)
- Issue date of Certificate of Title: 23 juli 2018 (staat op Certificate of Title)
- Gepland vertrek uit de US: 1 feb 2019
- Wat definieert de 6 maanden die de Douane hanteert? Is dat het verschil tussen aankoopdatum en vertrekdatum? Het verschil tussen Issue date van het Certificate of Title en de vertrekdatum? Of speelt de vetrekdatum geen rol, maar iets anders dat het 'eind' in de US of het 'begin' in Nederland definieert?
Moet de Mustang via dezelfde verhuizer gedaan worden als de rest van de inboedel of kan dit door twee verschillende partijen gebeuren?
Er zijn verschillende partijen die een all-in pakket bieden waarbij het verschepen, het inklaren en het ombouwen door hen wordt verzorgd (Lek Import Cars, SCL Rotterdam, USA Car Import om er een paar te noemen). Heeft iemand hier ervaring mee en/of een advies over? Of raadt men aan om het zelf te organiseren?
Bij aankomst in Nederland moet de Mustand door de RDW goedgekeurd worden. Ik heb al veel gelezen hierover, maar er zijn wat tegenstrijdige berichten over wat er wel en wat er niet aangepast moet worden voor deze op NL kenteken kan:
- Mistachterlicht lijkt unaniem te zijn: die zit er niet op, dus die moet er nog bij op
- Sequentiele rode knipperlichten achter: heerst verdeling over, sommigen zeggen wel, sommigen zeggen niet (ik zou ze graag houden zoals ze zijn)
- Sproeiers op (Xenon) koplampen: heerst verdeling over, sommigen zeggen wel, sommigen zeggen niet
- Andere zaken die ik over het hoofd zie?
Dankjewel!