Welke Mustang voor import USA?

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Engels
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 mar, 2019 23:40

Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Engels »

Hi allemaal,

Ik ga binnenkort een jaar naar Amerika (california) en kan daarom op de terugweg naar Nederland een auto importeren als verhuisgoed. Ik ben van plan om bij aankomst in Amerika een nieuwe mustang aan te schaffen en ik ben na suf zoeken inmiddels op de hoogte van de meeste zaken die ik moet weten en kan me nu op het leukste gedeelte te storten: het uitzoeken van de mustang.

Maar: welke moet dat dan worden?

Het wordt een 2019 model dus eigenlijk heb ik de keus tussen de ecoboosts en de GT’s. Maar vraag ik me af welke modellen je hier kwijtraakt. Natuurlijk rij ik liever een 5.0 V8 maar als zo’n zuipert hier niet verkoopt ben ik ver van huis.

Welke zou in deze situatie slimmer zijn? Juist de ronkende V8 of toch de milieuvriendelijkere 2,3L? En dan een schakel of een automaat? En zo’n 2019 Bullitt, daar schijnt er maar 1 van in Nederland te zijn, daar zou wel animo voor zijn lijkt mij? Als je niet de hoofdprijs vraagt?

En als ik toch bezig ben: heeft iemand ervaring met de aanschaf van een nieuwe auto in Amerika op een Nederlands rijbewijs? Gaat de verzekering sky high omdat je een buitenlander bent? En zijn die verzekeringskosten veel hoger bij een 5.0 dan een 2.3? En is een 5.0 écht zo veel duurder per maand dan een 2.3 (in usa maar ook in nl)?

Alvast bedankt voor de reacties!
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door TVS »

Als je aan de”voorwaarden” voldoet als verhuisgoed een Mustang mee terug te nemen zeker weten een V8, Bullit of een GT ofzo.

Een Handgeschakelde ecoboost kost hier ongeveer €60.000

Een handgeschakelde v8 nagenoeg het dubbele

Mede door de mega BPM die niet van toepassing is op verhuisgoed moet je daarna wel de auto minimaal een jaar op naam hebben anders mag je alsnog de BPM aftikken aan de fiscus.

Dus “even” snel handelen is toch 365 dagen genieten van een Mustang 😬
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De meerprijs die je in de USA betaald voor een V8 tov een Ecoboost zal je in Nederland makkelijk terugverdienen.
En dan heb je het nog niet over de glimlach waarmee je de hele tijd mag rondrijden :mrgreen:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Eric »

Ik zou nooit een Ecoboost meenemen. Niets mis mee, maar tegen de tijd dat je hem hier kunt verkopen (over ruim 2 jaar) is het aanbod van betaalbare gebruikte GT's inmiddels zo hoog dat juist de EB het moeilijkst verkoopbaar wordt.

Altijd de dikste motor nemen dus en bij voorkeur een bijzonder model met de hoogste BPM. Beste keuze is de GT500, als je die op tijd kunt krijgen. Anders een GT350 en anders inderdaad bv een Bullitt of California Special.

Verkijk je overigens niet op wat je uiteindelijk kunt verdienen aan de verkoop hier. Een nieuwe GT kost weliswaar 110.000 euro hier maar een gebruikte van 2-3 jaar oud haal je uit Duitsland voor 50 tot 55 inclusief BPM. En er zijn er in heel Europa inmiddels tienduizenden verkocht dus in tegenstelling tot vroeger is het tweedehands aanbod gigantisch. En het privé verkopen van een auto voor 50 mille is sowieso niet eenvoudig, want ook al is het een prachtig emplaar je moet toevallig maar net de juiste kleur, carrosserie en versnellingsbak hebben die die ene koper die hem daadwerkelijk kan betalen zoekt.

Wat je het beste kunt proberen is op zoek gaan naar iemand die vooruit kan denken en hem tzt van je gaat overnemen en daar op voorhand een deal mee maken. Als Ford binnenkort een 2020 Bullitt met automaat zou introduceren dan was ik je man, maar die kans is helaas maar heel klein.
Engels
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 mar, 2019 23:40

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Engels »

Hi,

Bedankt voor jullie reacties! Ziet er naar uit dat het een 5.0L V8 gaat worden. GT350 of 500 gaat hem niet worden, dat wordt voor mij te prijzig. Het zal een gewone GT worden. Of de Bullitt maar stiekem heb ik liever eentje met een andere kleur en met streepjes...

Ik twijfel heel erg tussen een schakel en automaat. Ik wil zelf graag een automaat (LA traffic in mind....) maar Nederlanders vinden sportauto's met automaten nog een beetje vreemd denk ik?

@Eric, dealtje sluiten voor een 2019 Bullitt? :lol: Waarom die niet?

Even off-topic:

Op deze link: https://www.autowereld.nl/ford/mustang/ ... tails.html staat een nieuwe Mustang GT 2019 Premium te koop, voor 'maar' 35.500 ex. btw? Zelfs zonder btw een koopje. Ik snap dit niet. Lijkt mij te mooi om waar te zijn? Of zie ik iets over het hoofd?

update: zelfde auto staat op nederlandmobiel.nl waar bouwjaar ineens 2017 is, en dat zonder kms? Vaag verhaal.
Laatst gewijzigd door Engels op zo 03 mar, 2019 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door 1967coupe »

is ex bpm
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Engels schreef: zo 03 mar, 2019 11:46 @Eric, dealtje sluiten voor een 2019 Bullitt? :lol: Waarom die niet?
Erik heeft een voorkeur voor automaat, en de Bullits zijn manual shift.
Daarbij komt ook nog dat de auto niet geel van kleur is, een tik van Erik :mrgreen:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Engels
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 mar, 2019 23:40

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Engels »

1970TwisterSpecial schreef: zo 03 mar, 2019 12:23
Engels schreef: zo 03 mar, 2019 11:46 @Eric, dealtje sluiten voor een 2019 Bullitt? :lol: Waarom die niet?
Erik heeft een voorkeur voor automaat, en de Bullits zijn manual shift.
Daarbij komt ook nog dat de auto niet geel van kleur is, een tik van Erik :mrgreen:
Aha, denk je dat je inmiddels het meeste wel weet. Niet eens aan gedacht dat de Bullitt manual is...

Maar ik begrijp dat Mustang liefhebbers in Nederland niet zo veel geven om benzine prijzen, belasting en verzekering bij een 5.0. Alles voor dat geluid he... ik begrijp het wel 8) en betekent wel dat ik een goeie reden heb om er eentje aan te schaffen... het leven is wel eens lastiger geweest :lol:
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door peer »

Ik ben ‘soort van’ hetzelfde aan het doen maar dan via België. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je er echt veel op zal verdienen. De bmp schrijft zo hard af dat de belgische en duitse auto’s ook intressant zijn na 2-3 jaar.

Daarnaast is het en amerikaans model en de vraag is of dat ook niet in je nadeel gaat werken.

Ik zou het nog steeds doen (sterker nog ik doe het zelf ook) maar staar je niet blind op de eventuele winst. Grote kans dat ik de mijne nieteens ga verkopen over een jaartje...
Engels
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 mar, 2019 23:40

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Engels »

peer schreef: zo 03 mar, 2019 13:18 maar staar je niet blind op de eventuele winst. Grote kans dat ik de mijne nieteens ga verkopen over een jaartje...
Goed om inderdaad met beiden benen op de grond te blijven staan. Thanks voor de waarschuwing! Maar de main reason dat ik dit doe is zodat ik niet 6000-7000 euro kwijt ben aan een auto huren of een barrel dat na een jaar afgeschreven is. En natuurlijk dat dit de ideale situatie is waarin ik zonder (al te veel) verlies een prachtbak kan rijden. De winst zou puur een bijkomstigheid zijn!

Maar toch goed om in het achterhoofd te houden idd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Eric »

1970TwisterSpecial schreef: zo 03 mar, 2019 12:23 Daarbij komt ook nog dat de auto niet geel van kleur is, een tik van Erik :mrgreen:
Bij een Bullitt wil ik dat nog wel door de vingers zien, die horen groen te zijn 8) Maar een manual, daar moet ik echt niets van hebben inderdaad.

Met advertenties in Nederland moet je heel erg opletten. Er staan soms de raarste dingen op internet, ook qua prijs. Deze auto bijvoorbeeld zou zomaar een 2015 model kunnen zijn dat hier al 4 jaar staat weg te kwijnen. In Nederland wordt het bouwjaar bepaald aan de hand van de datum eerste inschrijving en een ongebruikte auto die feitelijk al 4 jaar oud is kan dus zomaar als 2019 worden aangeboden. Deze is in ieder geval minimaal al twee jaar oud, want de laatste pre-facelift 2017's zijn gebouwd in mei 2017. Voor de Nederlandse markt is deze auto sowieso niet interessant, want als hij nooit geregistreerd is geweest mag je er bij aanschaf gewoon de volle mep bpm over aftikken. Daarnaast is hij netto inclusief btw en ex bpm ook nog aan de dure kant. Een nauwelijks gebruikte 2017 in EU uitvoering (18 gram minder uitstoot dan de US versie, dus 9000 euro minder bruto BPM) koop je in Duitsland onder de 40K inclusief btw. En een licht gebruikte voor 35-37K.

Qua spec zou ik adviseren zo dicht mogelijk tegen de EU spec aan te gaan zitten, dus 401A, Performance Pack, Smart&Safe en Active Exhaust. Magneride is hier een optie, maar zeker aan te bevelen. Persoonlijk zou ik ook altijd de 10-speed auto nemen, dat rijdt 10x comfortabeler dan een handbak. En vooral niet gaan tunen, verlagen, sportuitlaat, stripings of dat soort zaken, een volledig originele auto spreekt altijd een breder publiek aan en is dus meer waard. Alleen wat Peer ook al zei, staar je niet blind op wat je er aan kunt verdienen, je zult hem immers particulier moeten verkopen om er iets aan over te houden en particulieren die 50K of meer uit hun zak kunnen trekken om een auto zonder garantie en inruil te kopen zijn dun gezaaid. Maar ik zou het zeker doen, want als je terug komt in Nederland en je ziet dan wat je hier tegen die tijd nog kan kopen voor hetzelfde geld dan ga je je misschien nog wel afvragen of je hem überhaupt wel weg wilt doen.
Engels
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 mar, 2019 23:40

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Engels »

Kijk, heel fijn die uitgebreide reacties! Bedankt Eric!

Specs was inderdaad nog een dingetje. Geen idee wat wel en niet handig is. Maar hier kan ik al wat mee!

Jammer van de streepies, dat is dus minder slim? Ik vind dat dus wel heel gaaf op een mustang. Maar goed, ik ga gewoon daar langs de dealers en als er een perfecte tussen staat die toevallig stripes heeft, dan zij het zo.

Nog meningen over wel of geen premium? Ik vind alleen al de leren stoelen dat geld bijna waard, maar ja om daarvoor zoveel meer geld neer te tikken is ook wel overdreven. Hoe denken jullie over premium ja/nee?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Eric »

Altijd doen, EU modellen hebben standaard het premium pakket + 401A + Performance Pack + Active Exhaust + Safe & Smart. Alleen Magneride is hier een optie.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door peer »

De vraag die je misschien ook moet stellen is: In hoeverre raak je een US spec hier straks nog makkelijk kwijt?

Als ik naar mezelf kijk en ik heb de keuze tussen een EU of US spec, zou ik altijd voor de EU gaan. Puur met de gedachte dat ik hier makkelijker mee naar de dealer kan als er problemen zijn, makkelijker onderdelen kan krijgen enz. (Of het nu waar is of niet, de keuze zou zijn om een US spec te laten staan.)

Pak bijvoorbeeld het navigatie systeem, volgensmij is die niet standaard bruikbaar hier?

Verder ben ik het met Eric eens: Altijd Premium.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Welke Mustang voor import USA?

Bericht door Eric »

Wat ik al zei het is altijd een gok of je zo'n auto voor een enigzins interessante prijs kwijt raakt, maar belastingtechnisch gezien is het gewoon altijd prijs, omdat je de auto koopt voor de absoluut laagste prijs en hem hier zonder 10% invoerrechten, 21% btw en BPM op kenteken kunt zetten. Dus hij is altijd minimaal nog jarenlang waard wat je er er daarginds voor betaald hebt. Altijd doen dus.
peer schreef: di 05 mar, 2019 09:34 Pak bijvoorbeeld het navigatie systeem, volgensmij is die niet standaard bruikbaar hier?
Dat is een kwestie van de firmware laten updaten door een specialist. Kost een paar knaken, maar het kan wel. Geldt ook voor het digitale instrumentarium trouwens, ook daarvan is de hardware wereldwijd hetzelfde, de firmware is alleen anders. Er zijn 5 firmware versies: Handbak MPH, Handbak KPH, Automaat MPH, Automaat KPH en Bullitt.
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”