Leveranciers

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Maikie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 nov, 2019 20:43

Leveranciers

Bericht door Maikie »

Hallo,

Ik ben hard bezig met restaureren van een 65 convertible ,ik heb op het forum gezocht naar leveranciers voor onderdelen, is er een overzicht ,liefst met ervaringen van verschillende aanbieders? Ik kan niks vinden.
Ik ken Pony Parts, moet zeggen dat ze zo n beetje alles hebben, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.
Ik moet ook de motor laten reviseren, is daar een goed adres voor?

Alle ideeën en ervaringen zijn welkom.

Grt Mike
Maikie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 nov, 2019 20:43

Re: Leveranciers

Bericht door Maikie »

Toch niet veel reactie s :roll: ......

weet iemand welk werkplaats boek het beste is om te kopen?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Eric »

Op de site van TMCN staat een hele trits aan leveranciers:

https://www.fordmustangclub.nl/over-mustang/links
Maikie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 nov, 2019 20:43

Re: Leveranciers

Bericht door Maikie »

super , ga ik daar even zoeken, ik vindt het ook belangrijk wat voor ervaringen men heeft en of er veel prijs verschil in zit.
ben ik weer iets verder . thanks
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Leveranciers

Bericht door JaCo »

Net een heel verhaal gepost echter zie ik dat het er niet op staat :o :?
Nog eens proberen;

ter info en overweging;
besteld bij rockauto totaal voor €450 aan onderdelen, afgerekend bij rockauto verzendkosten €172.
Wordt door rockauto van 4 verschillende lokaties verstuurd, aan dhl en fedex nog €250 aan handling/inklaring betaald. Dit was inclusief €43 voor de inklaring/handling door dhl van een fout geleverd deel dat door rockauto is nagestuurd en meer is dan de waarde van het onderdeel :censored: :censored:
Dus totaal €872
Dezelfde onderdelen zouden bij bijvoorbeeld velocity €1004 gekost hebben excl verzendkosten maar dat zijn hooguit een paar tientjes vanuit duitsland.
Fout besteld of fout geleverd terugsturen naar usa is bijna geen optie, bij rockauto mocht ik het fout geleverde gewoon houden.

doe er je voordeel mee,
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Leveranciers

Bericht door Gearz »

JaCo schreef: do 04 jun, 2020 16:36 besteld bij rockauto totaal voor €450 aan onderdelen, afgerekend bij rockauto verzendkosten €172.
Wordt door rockauto van 4 verschillende lokaties verstuurd, aan dhl en fedex nog €250 aan handling/inklaring betaald. Dit was inclusief €43 voor de inklaring/handling door dhl van een fout geleverd deel dat door rockauto is nagestuurd en meer is dan de waarde van het onderdeel :censored: :censored:
Dus totaal €872
Ik zou je aanraden om volgende keer via een freight forwarder te bestellen, bijvoorbeeld via https://www.usa2you.nl/
Scheelt tijd en geld, doe al 10 jaar zaken met ze. Geen dure website, wel super service.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Leveranciers

Bericht door saf1908 »

Gearz schreef: do 04 jun, 2020 19:21
JaCo schreef: do 04 jun, 2020 16:36 besteld bij rockauto totaal voor €450 aan onderdelen, afgerekend bij rockauto verzendkosten €172.
Wordt door rockauto van 4 verschillende lokaties verstuurd, aan dhl en fedex nog €250 aan handling/inklaring betaald. Dit was inclusief €43 voor de inklaring/handling door dhl van een fout geleverd deel dat door rockauto is nagestuurd en meer is dan de waarde van het onderdeel :censored: :censored:
Dus totaal €872
Ik zou je aanraden om volgende keer via een freight forwarder te bestellen, bijvoorbeeld via https://www.usa2you.nl/
Scheelt tijd en geld, doe al 10 jaar zaken met ze. Geen dure website, wel super service.

Michel.
Hoe kan het dat zij goedkoper zijn dan rechtstreeks via de leverancier? En gaat het ook met het vliegtuig? Ik vind containertransport echt te lang duren...
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Leveranciers

Bericht door peer »

saf1908 schreef: vr 05 jun, 2020 09:46
Gearz schreef: do 04 jun, 2020 19:21
JaCo schreef: do 04 jun, 2020 16:36 besteld bij rockauto totaal voor €450 aan onderdelen, afgerekend bij rockauto verzendkosten €172.
Wordt door rockauto van 4 verschillende lokaties verstuurd, aan dhl en fedex nog €250 aan handling/inklaring betaald. Dit was inclusief €43 voor de inklaring/handling door dhl van een fout geleverd deel dat door rockauto is nagestuurd en meer is dan de waarde van het onderdeel :censored: :censored:
Dus totaal €872
Ik zou je aanraden om volgende keer via een freight forwarder te bestellen, bijvoorbeeld via https://www.usa2you.nl/
Scheelt tijd en geld, doe al 10 jaar zaken met ze. Geen dure website, wel super service.

Michel.
Hoe kan het dat zij goedkoper zijn dan rechtstreeks via de leverancier? En gaat het ook met het vliegtuig? Ik vind containertransport echt te lang duren...
Dat kan veel oorzaken hebben:
- kortingen die ze krijgen (bij leverancier maar ook bij de verscheep firma's)
- Grote bestellingen in 1 keer (bij bijvoorbeeld een grote firma als rockauto)
- Binnen USA is het vaak gratis verzenden dus die kosten gaan er al vanaf
- Veel leveranciers zitten vast aan bepaalde verzend firma's. Rockauto vroeg bijvoorbeeld 800 euro om een bezine tank te versturen omdat het alleen via DHL ging.


Zelf kijk ik vooral voor mijn andere auto's bij Rockauto. De meeste mustang onderdelen voor de restauratie zoek ik of 'nieuwe artikelen die via markt plaats of ebay in duitsland' worden aangeboden. Maar meestal ga ik ze bij de mustanggarage in belgie halen. Vaak is daar de prijs de USA prijs ~ *2. Dat is ook waar je op uitkomt als je het zelf besteld zie het rekenvoorbeeld hierboven. Dan gun ik het de mustanggarage meer (en er is veel gewoon op voorraad). Verkijk je niet op die kosten die er allemaal bij komen als je dingen zelf besteld. Uiteindelijk ben je misschien goedkoper uit, totdat er iets mis gaat in 1 van de bestellingen.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Leveranciers

Bericht door JaCo »

Goede tip Gearz,
ik had vroeger daar een mannetje en liet het tegen een lagere waarde versturen met usps maar dat werd hem te link op termijn,

Quote saf: Ik vind containertransport echt te lang duren...

Ik neem aan dat je bij die tussenpersoon ook de verzendmethode kunt kiezen.
Van de leverancier 1e levering na 3 dagen, laatste 5 dagen, vroeger ging het met de boot, toen ook wel eens iets na 3 dagen ontvangen, moet wel een speedboot geweest zijn :?



Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Leveranciers

Bericht door Gearz »

USA2YOU verzend meestal via luchtvracht met Fedex, snel en voordeliger mede gezien ze veel volume korting krijgen.
Je kunt ook bij meerdere leveranciers kopen, het gratis in de USA naar hen laten verzenden waarna zij het voor je op de plank leggen tot jij het signaal geeft dat de vracht compleet is. Meestal voegt men alles samen tot 1 of 2 pakketten en vermeld men de handelsprijs, niet de prijs die een leverancier jou rekent waardoor het voordeliger qua tax uitpakt. Hun service is ook buitengewoon goed, ze onderhandelen vaak voor je met de leverancier, kijken voor alternatieven in het geval van back orders etc. waardoor je snel voorzien bent en je hele bestelling niet staat te wachten op één of ander lullig frutsel wat op backorder levering staat. In enkele gevallen gaf Richard me zelfs de tip om elders voordeliger te kopen. Prima contact via app, mail of telefoon. Zij verdienen een paar centen aan jou doordat ze de weg weten in het Amerikaanse handel en tax spectrum, jij houdt een paar stuivers in je zak omdat je niet getild wordt door die grote Amerikaanse bedrijven, iedereen blij. Ander groot voordeel is dat je echt van alles door hun kunt laten bestellen en overkomen, hippe jeans, het nieuwste Apple spul wat hier nog niet te krijgen is, een complete auto, etc. etc. geen probleem.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Leveranciers

Bericht door MarisGT »

Gearz schreef: vr 05 jun, 2020 17:44 USA2YOU verzend meestal via luchtvracht met Fedex, snel en voordeliger mede gezien ze veel volume korting krijgen.
Je kunt ook bij meerdere leveranciers kopen, het gratis in de USA naar hen laten verzenden waarna zij het voor je op de plank leggen tot jij het signaal geeft dat de vracht compleet is. Meestal voegt men alles samen tot 1 of 2 pakketten en vermeld men de handelsprijs, niet de prijs die een leverancier jou rekent waardoor het voordeliger qua tax uitpakt. Hun service is ook buitengewoon goed, ze onderhandelen vaak voor je met de leverancier, kijken voor alternatieven in het geval van back orders etc. waardoor je snel voorzien bent en je hele bestelling niet staat te wachten op één of ander lullig frutsel wat op backorder levering staat. In enkele gevallen gaf Richard me zelfs de tip om elders voordeliger te kopen. Prima contact via app, mail of telefoon. Zij verdienen een paar centen aan jou doordat ze de weg weten in het Amerikaanse handel en tax spectrum, jij houdt een paar stuivers in je zak omdat je niet getild wordt door die grote Amerikaanse bedrijven, iedereen blij. Ander groot voordeel is dat je echt van alles door hun kunt laten bestellen en overkomen, hippe jeans, het nieuwste Apple spul wat hier nog niet te krijgen is, een complete auto, etc. etc. geen probleem.

Michel.
Dat is een goede tip, tnx!!
Maikie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 nov, 2019 20:43

Re: Leveranciers

Bericht door Maikie »

Gearz schreef: vr 05 jun, 2020 17:44 USA2YOU verzend meestal via luchtvracht met Fedex, snel en voordeliger mede gezien ze veel volume korting krijgen.
Je kunt ook bij meerdere leveranciers kopen, het gratis in de USA naar hen laten verzenden waarna zij het voor je op de plank leggen tot jij het signaal geeft dat de vracht compleet is. Meestal voegt men alles samen tot 1 of 2 pakketten en vermeld men de handelsprijs, niet de prijs die een leverancier jou rekent waardoor het voordeliger qua tax uitpakt. Hun service is ook buitengewoon goed, ze onderhandelen vaak voor je met de leverancier, kijken voor alternatieven in het geval van back orders etc. waardoor je snel voorzien bent en je hele bestelling niet staat te wachten op één of ander lullig frutsel wat op backorder levering staat. In enkele gevallen gaf Richard me zelfs de tip om elders voordeliger te kopen. Prima contact via app, mail of telefoon. Zij verdienen een paar centen aan jou doordat ze de weg weten in het Amerikaanse handel en tax spectrum, jij houdt een paar stuivers in je zak omdat je niet getild wordt door die grote Amerikaanse bedrijven, iedereen blij. Ander groot voordeel is dat je echt van alles door hun kunt laten bestellen en overkomen, hippe jeans, het nieuwste Apple spul wat hier nog niet te krijgen is, een complete auto, etc. etc. geen probleem.

Michel.
Ga ik zeker ook proberen, ik heb een bestelling gedaan bij Pony Parts, ik hoor daar ook wel wat positieve reacties van, ben benieuwd

nu nog een bedrijf voor de motor revisie :wink:

Mike
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door 1967coupe »


Ga ik zeker ook proberen, ik heb een bestelling gedaan bij Pony Parts, ik hoor daar ook wel wat positieve reacties van, ben benieuwd

nu nog een bedrijf voor de motor revisie :wink:

Mike
Hammink Performance in Ommen
Post en Dros in Dronten dacht ik
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Nu nog een bedrijf voor motorenrevisie
Donkers in Heerlen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Esther0
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 jul, 2017 13:46
Locatie: Haarlem

Re: Leveranciers

Bericht door Esther0 »

Rock Auto en Adams Classic Cars bestel ik ook regelmatig.

Ben nu voor remcilinders bij "HeHas Classics" terechtgekomen, redelijk jong bedrijf maar scheelt aanzienlijk t.o.v. Adams wat betreft de kosten. Moet nog zien wat de kwaliteit is maar wellicht ook het bekijken waard ;)
Ford Mustang cabrio 6 cil. (1966)
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”