018 - TECH. INFO DATABASE: RADIO & ELECTRONICS

Moderators: Shelby GT-H, Mustang65, Informatie Database

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

018 - TECH. INFO DATABASE: RADIO & ELECTRONICS

Bericht door Mustang65 »

Welkom in deze Database.
Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 06 apr, 2008 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Mijn radio perikelen van enige jaren geleden.

Bericht door Mustang65 »

Mijn radio perikelen van enige jaren geleden.

Deel 1
Omdat de schaalverlichting van mijn autoradio (Ford 5TMZ) al enige tijd niet meer werkt en de audio kwaliteit van het apparaat te wensen over laat, ben ik vandaag gestart met de werkzaamheden om de radio te verwijderen. Naar aanleiding van een artikel over "1965 Mustang AM Radio Repair" ga ik de radio onderhanden nemen. De radio speelt aardig maar het kan beter, dus een grondige revisie gaat plaats vinden.

Zie artikel: http://hurtle.com/cars/mustang/fixes/radio/

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Deel 2
Afgelopen zaterdag mijn autoradio (de Ford 5TMZ van Motorola) onderhanden genomen. Met het internet artikel in de hand zijn de betreffende condensatoren vervangen. Aangezien mijn radio gewoon speelde en niet defect was heb ik kunnen constateren dat de audio kwaliteit verbeterd is. Het geluid wat nu uit de luidspreker komt klinkt een stuk frisser en niet meer zo donkerbruin als voorheen. De extra draad (+5volt) voor de schaalverlichting is komen te vervallen, daarvoor is in de plaats een spanningsstabilisator gemonteerd om het lampje (constant) op een lagere voedingsspanning te laten branden. Al met al was het toch een aardige ingreep mag ik wel zeggen omdat volgens het artikel het print na het los solderen van diverse massaverbindingen gekanteld kon worden. Alleen bij mij was dit niet het geval en moest er nog wat extra bedrading los gehaald worden. Dit kan natuurlijk per radio verschillen, ze zijn tenslotte met de hand bedraad, en daardoor zal er wat meer lengte in het ene draadje ziten als in het andere.

De radio heeft vandaag de hele dag gespeeld en functioneert beter als voorheen mag ik wel zeggen!

Hierbij nog wat foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer informatie over radio’s, kijk even op de website van Dave Hammar;
Link: http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/radio.htm

Wordt vervolgd.

Arjan.
Laatst gewijzigd door Mustang65 op za 16 mei, 2009 08:10, 10 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Upgrade your radio

Bericht door Mustang65 »

Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

How to Identify FoMoCo Radios and 8-Track Tape Players

Zie link: http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/radio.htm

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Klokje 71/73

Bericht door Mustang Den Haag »

Het klokje in het Console van de 73 had ook zijn beste tijd gehad en was dus doorgebrand.
Heb het klokje naar een klokkenmaker gebracht en er een quartz klokje er in laten zetten dus hij liepweer goed tot dat ik hem in elkaar ging zetten doen stopte het klokje, de oorzaak bleek dat hij een magnetisch veld op bouwde. Een kapje van rubber gemaakt dat hielp ook niet, toen een stukje lood er om heen gemaakt en ja hoor hij bleef lopen dus dat is ook weer opgelost

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Plaats reactie

Terug naar “Technische Informatie Database”