Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Eric »

Vanaf de dag dat ik deze auto van Marc heb overgenomen zat ik er al tegenaan te hikken en vandaag heb ik mezelf er eindelijk maar eens toe gezet om nieuwe bekabeling aan te leggen voor de voorspeakers in de oude dame, die over een paar maanden 25 kaarsjes uit blaast.

Volgens mij heeft de eerste eigenaar (ik kan me tenminste niet voorstellen dat Marc dit heeft gedaan) een of andere beunhaas ooit een radio laten inbouwen, want de complete set originele radioconnectors is afgehakt en er lag vanuit het dashboard alleen een setje niet originele draden naar de achterspeakers. Misschien is de originele radio ooit een keer gejat en is de boel daarbij gesloopt, wie zal het zeggen. Afijn na 3 zomers met alleen achterspeakers te hebben gereden werd het nu onderhand echt wel een keer tijd om de boel vooraan ook aan te sluiten. Omdat de afgeknipte bekabeling via een prehistorische versterker loopt kwam ik al snel tot de conclusie dat nieuwe kabels trekken uiteindelijk de beste keuze was. Na flink wat gevloek uiteindelijk nieuwe kabels door de rubber deurconnectors heen gekregen en zowaar we hebben weer geluid!

Gelijk maar even de 25 jaar oude Ford 'Premium' (ahum) speakers vervangen door een setje moderne Pioneers en voila we hebben zelfs best goed geluid. Verbazingwekkend hoe goed moderne speakers van 6 tientjes klinken ten opzichte van waar je vroeger honderden guldens/dollars voor betaalde.

Sloopwerk:
Afbeelding

Out with the oude meuk:
Afbeelding

And in with the new:
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

'Klinkt' goed.....soms moet je je er even toe zetten om iets te doen, maar ik merk aan je verhaal dat je uiterst tevreden bent. Overigens, met autospeakers oud/nieuw weet ik het niet maar met huiskamerspeaker zweer ik bij oude. Destijds nieuwe kleine speakers gewoon weer vervangen door de vier Wharfedales (Denton 3) die ik ooit kocht in 1972........
En, wat heb je als eerste gedraaid?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: za 20 jun, 2020 16:08 En, wat heb je als eerste gedraaid?
Deadmau5
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Eh.....nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door 72grande »

Goed gedaan! Ik vond het met een cabrio veel belangrijker dat de aanwezige radio er niet-diefstal-aantrekkelijk uitzag en ik heb nooit wat met die radio of speakers gedaan, behalve een onschuldig deuntje laten spelen :lol:

Zoals ik het verhaal interpreteer heeft de eerste eigenaar deze toen veel te dure auto bij Hessing nieuw aangeschaft en misschien wat bespaard op de radio, maar of Hessing dat zo aansloot lijkt me nou ook weer niet. Een plausibele verklaring is dan misschien wel ergens in de loop der jaren een diefstal, maar daar heeft de eerste eigenaar mij niets van verteld.

Maar zit er nu ook een andere radio in, want dat was geen topper (behalve op het gebied van diefstalremming dan :wink: )?
Marc
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Eric »

Hoi Marc, ja de radio zelf had ik een paar jaar geleden al vervangen door iets moderners met Bluetooth. Ik luister nooit naar radio en cassettebandjes heb ik niet meer :mrgreen:
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door MarisGT »

Gisteren weer uitgebreid gewassen.. Echt een poetsmuts geworden, maar moet ook wel met een witte auto.. Je ziet er alles op. Vorige week lekker helemaal in de hardwax van autoglymm gezet, en nu is het licht aaien en hij is schoon.. Ideaal spul.
En al ruim over de 1e 1000 km heen.. En god wat rijdt hij lekker... Heb me nog nooit zo relaxed in een auto gevoeld.

Wat gebruiken jullie om je Stang te wassen?
Ik de shampoo en wax van autoglymm, maar voor de “snelle” wasbeurt valma wash and shine...
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Ik heb een regenton, en gebruik eigenlijk alleen maar regenwater, geen shampoo of andere middelen. Uiterst zelden zet ik hem in de was.
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door MarisGT »

keesie25 schreef: do 02 jul, 2020 09:00 Ik heb een regenton, en gebruik eigenlijk alleen maar regenwater, geen shampoo of andere middelen. Uiterst zelden zet ik hem in de was.
Haha, die van mij met warm water... :lol: Die van jou staat altijd binnen of niet? Shaun staat nu altijd buiten, geen garage beschikbaar en af en toe onder vieze harsbomen, zonder was krijg ik dat er niet af en vind t wel belangrijk om de lak goed te beschermen...
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Zal je verbazen: staat altijd buiten......in de garage heb ik mijn werkplaats en andere belangrijke zaken.
Ik ben wel alert op viezigheid, dat haal ik direct van de auto af.
Laatst gewijzigd door keesie25 op do 02 jul, 2020 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door grandmaster n »

Ik gebruik spullen van Adam's Premium Car Care
Een complete kit gekocht in USA.

gr
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door MarisGT »

Vandaag nog niks, straks weer verder in orde maken, morgen taxatie.
Maar inmiddels heeft Shaun nieuwe remschijven.. Toen we vorige week naar Duitsland waren, kwamen we erachter dat hij met remmen vanuit hoge snelheid nogal ging trillen, dus gelijk onze garage gebeld of dat ze tijd hadden binnenkort voor nieuwe schijven.
Damn, wat een verschil met rijden..
En gisteren maar even gewassen, hij zat onder het saharazand en als je ergens de show gaat stelen, moet je dat natuurlijk wel schoon doen. En ook de kleine lakbeschadigingetjes en roestplekjes, die niet nodig waren, maar oke, wij hebben ze niet veroorzaakt, wel gelijk aangepakt met zinkprimer en daarna touch up met lakstift.
Vandaag nieuwe waslaag erop, ik weet t, ben een zeikerd, maar morgen moet hij op en top zijn natuurlijk...
Ben benoeuwd wat er uit de taxatie komt...
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Nee hoor, je bent geen zeikerd, ik denk dat veel van ons zuinig zijn op onze auto en andere spullen. Je bent in iedere geval niet de enige.
Je hebt dus aardig wat gedaan gisteren!
Enne, je hebt toch nog iets gedaan gisteren.........?
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door MarisGT »

keesie25 schreef: ma 03 aug, 2020 09:48 Nee hoor, je bent geen zeikerd, ik denk dat veel van ons zuinig zijn op onze auto en andere spullen. Je bent in iedere geval niet de enige.
Je hebt dus aardig wat gedaan gisteren!
Enne, je hebt toch nog iets gedaan gisteren.........?
Oh ja.. :lol: alles verwend met de stofzuiger, alle lange rode haren en zo eruit.. Wist niet dat ik zo in de rui was :lol:
Vandaag alle laatste puntjes aangepakt.. wij zijn er klaar voor.

Enne Kees, tnx, blij met mijn avatar :D
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Enne Kees, tnx, blij met mijn avatar :D

Dat bedoelde ik!
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”