Fault code: P0456 - EVAP probleem

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Scorpion2k
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 sep, 2012 19:20

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door Scorpion2k »

Mijn issue was toen niet opgelost met een andere tankdop.

Uiteindelijk bleef bij mij het systeem niet goed vacuum. Dit komt omdat ik toen de tankaanpassing voor de ontluchting had laten installeren door Hennie. Het bleek toen een kwestie van het veertje van het klepje van de tankaanpassing aan te passen. Dit is een aantal keer aangepast, maar het bleef terugkomen.

Resetten hielp slecht voor enkele minuten.

Ik heb de auto verkocht 3 jaar geleden en het nooit kunnen oplossen. Waarschijnlijk was het een kwestie van tunen van het veertje, maar de Kwakel was nu eenmaal te ver weg vanaf Deventer.

Ik heb er verder nooit last van ondervonden op de irritatie van het lampje na.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door keesie25 »

Dank je Scorpion. Tja, ik meende hier ook alweer een stukje te typen.......het lampje is bij mij dus ook weer aangegaan van het weekend. Vanmorgen de garage gebeld, en een afspraak gemaakt voor over twee weken.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door petersdappie »

Ik heb dit ook 1 a 2 x per jaar. Wat mij opviel was dat het meestal gebeurde als ik bij een halve tank bijtank en als de auto heel schuin staat. Het lampje gaat bij mij uiteindelijk vanzelf uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door DennyM »

Ik heb de 0456 code ook regelmatig en reset hem. Soms gaat het een tijd lang goed, soms niet. Ik vermoed dat het ook iets met de later ingebouwde tankontluchting te maken heeft of met de tankdop. Maak mij daar niet echt druk om.

Probleem met rijden met een oranje lampje is dat je soms ook een code mist helaas. Best jammer als je dan net op vakantie richting Kroatië bent en een cilinder misfire code mist en 300km verder in een v7 rijdt met knipperend oranje lampje :shock: :? :oops:
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door keesie25 »

Ik heb, toen ik de auto kocht, bij Hennie een afsluitbare tankdop gekocht. Die zit er nu 10 jaar op. De originele had ik nog, en die heb ik maar vorige week op de auto gezet. Ook toen bleef het lampje branden. Met dien verstande dat het kan zijn dat je het probleem wel gevonden hebt maar dat het dashboardlampje dus blijft braden, tenzij je dit met de aangesloten computer cancelt. Lekker ongrijpbaar dus.

De auto is vandaag naar de garage geweest. De smoke-test was 'negatief', en dat betekent dat er NIETS gevonden is dat lekt. Ook onder het reservewiel waar het vacuum systeem zit, kwam geen rook te voorschijn. Ook genoemd: de bypass die je kunt laten uitvoeren zodat je kunt tanken zonder dat de pistoolgreep van de pomp iedere keer dichtslaat. Bij mij is dit niet gebeurd. Het lampje is door de garage weer gecancelled, wordt vervolgd..............
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door petersdappie »

Ik concludeer dat het een structureel “probleempje” is wat iedereen overkomt. Ik maakte me er nooit druk over. Het lampje gaat naar verloop van tijd zelf uit. Ik zie hem soms een jaar niet meer aangaan. Mijn auto is nog origineel en heeft geen tank aanpassingen ondergaan. Tanken geen probleem. Zoals ik eerder zei ging het lampje aan als de auto schuin of op een helling stond. Ook ging hij wel aan als ik ging tanken terwijl hij nog half vol was. Ik rijd altijd tot iets onder een kwart tank en doe hem weer vol. Dan eigenlijk nooit problemen. Blijft raar. Ach laat het en geniet van je mustang. ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door keesie25 »

Bedankt Peter, maar ik blijf gewoon steeds naar dat dashboard kijken ik wacht totdat dat lampje weer opkomt. Ik kan daar dus niet tegen. Ik zou er desnoods een sticker overheen plakken....

Contact gehad met een Amerikaanse techneut: remove hose from valve. Remove electrical connector to the valve. Start engine and you should feel vacuum at the open port.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Fault code: P0456 - EVAP probleem

Bericht door keesie25 »

Tot nu toe is het lampje UIT gebleven. Snappen doe ik het niet.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”