Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Moderator: Shelby GT-H
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Gisteren overigens ook het autoalarm laten herkeuren, en klein probleem daarmee laten verhelpen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Interieur geupgraded. Nieuw navigatie systeem laten plaatsen en wat chrome sierlijstjes op het console aan gebracht.
Ziet er strak uit.
Ziet er strak uit.
2006 4.0L V6 Premium automaat + Pony Package + 18" Aluminium 5 spokes wheels en nog meer
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Vandaag bij mijn Mustang de rubber lagerblokken (stabilsator bar bushings) en de ophangsteunen (stabilizer bar links) van de stabilsatorstang vervangen.
Al sinds het begin dat ik de auto heb kon ik op een slechtere weg een licht klapperend geluid horen.
Omdat ik dit geluid kende van een 2014- Mustang die ik 2 jaar geleden een week in de VS gehuurd had, vond ik dit niet zo een groot probleem.
Op een Amerikaans Mustang-forum gevonden dat dit een typisch Mustang-probleem is. De rubbers in de ophhangsteunen krijgen op een gegeven moment speling en gaan klapperen.
De beiden ophangsteunen en lagerblokken had ik bij Tascaparts in de VS gekocht.
Stabilisator bar link:
http://www.tascaparts.com/oe-ford/cr3z5c488r
Stabilisator bar bushing:
http://www.tascaparts.com/ford/mustang/ ... e=bushings
Het klapperende geluid is nu geheel verdwenen.
mvg
Marcel
Al sinds het begin dat ik de auto heb kon ik op een slechtere weg een licht klapperend geluid horen.
Omdat ik dit geluid kende van een 2014- Mustang die ik 2 jaar geleden een week in de VS gehuurd had, vond ik dit niet zo een groot probleem.
Op een Amerikaans Mustang-forum gevonden dat dit een typisch Mustang-probleem is. De rubbers in de ophhangsteunen krijgen op een gegeven moment speling en gaan klapperen.
De beiden ophangsteunen en lagerblokken had ik bij Tascaparts in de VS gekocht.
Stabilisator bar link:
http://www.tascaparts.com/oe-ford/cr3z5c488r
Stabilisator bar bushing:
http://www.tascaparts.com/ford/mustang/ ... e=bushings
Het klapperende geluid is nu geheel verdwenen.
mvg
Marcel
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
De wielen oranje laten spuiten, vandaag de auto weer opgehaald bij Hennie
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Foto !!!!!!!aart schreef:De wielen oranje laten spuiten, vandaag de auto weer opgehaald bij Hennie
mvg
Marcel
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
aart schreef:De wielen oranje laten spuiten, vandaag de auto weer opgehaald bij Hennie
nu alleen nog de zwarte kunststofdelen schoon maken en weer laten glimmen
groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Mustang opgehaald na plaatsen nieuwe striping. Hetzelfde als hij was maar dan beter gedaan.
- Scorpion2k
- Berichten: 144
- Lid geworden op: zo 16 sep, 2012 19:20
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Iedereen is bezig met de striping... de mijne moet ik ook maar weer eens aanpakken. Leuke kleurensamenstelling trouwens Aart... Ben benieuwd hoe dat in een snelle streep er uit ziet
- mustangmicha65
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 18:47
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Eerst een stukje achtergrond. Vorige week wilde ik aansluiten bij de rondje randstad 'protestrit' van oldtimers tegen de milieuzone (etc). Ik was helaas net te laat om aan te sluiten bij Utrecht dus moest ik doorrijden naar Eemnes, Hotel de Witte Bergen. Prima plek, heerlijk weer en een hele boel verschillende oldtimers. Erg leuk om te zien. Bij aankomst was de hele stoet al gearriveerd dus kon op mn gemak een spaarzaam plekje zoeken. Na te hebben geparkeerd heb ik een rondje gelopen om de rest te aanschouwen. Er zaten prachtige, grappige, leuke, interessante exemplaren bij. Na ruim een uurtje te hebben gestaan kwam het geheel langzaam in beweging om de volgende stop, Amsterdam aan te doen. Aangezien ik achteraan op het parkeerterrein stond was ik als een van de laatste aan de beurt om de motor te starten en aan te sluiten. En daar ging het mis.. Dat starten gebeurde wel, maar naar enkele seconden sloeg de motor af met een gevolg dat ik de voor mij bekende benzinegeur rook. Het was weer zover: de carburateur (zie mijn post http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=24&t=27904). Ik werd er moedeloos van.
Na de ANWB te hebben gebeld kwam na ruim driekwartier een jonge vent die naar eigen zeggen eigenlijk weinig kon doen. We begonnen maar met de motor te starten om te zien wat er aan de hand was. Dat starten deed ie direct. Hij liep iets langer, maar na enkele minuten weer hetzelfde. Hij riep iets als 'ik kan hier moeilijk de hele carb uit elkaar halen' en daar zit wel wat in natuurlijk. Wel wat aan diverse schroeven gedraaid (vooral die 2 grote bovenop de carb waar (volgens mij) de vlotter mee gesteld kan worden(?). Een van de twee was een beetje 'stroperig' zij hij wat wellicht de oorzaak kon zijn. OP de parkeerplaats flink gassen en proberen stationair laten lopen wat niet echt wilde vlotten. Bij stationair lopen sloeg ie telkens af. Zijn advies was dan om direct door te starten met 'vol gas'. Dit om zoveel mogelijk zuurstof aan te trekken en inderdaad, het lukt telkens weer om hem snel aan de praat te krijgen. Na een kwartiertje liep ie nog steeds niet lekker (bokkig) en sloeg bij gas los wederom af. Na verloop van tijd toch maar geprobeerd om een stuk binnendoor naar de snelweg te rijden met de ANWB achter me aan. Als ik iets gas erop hield bij remmen dan lukte het vaak net, maar ideaal was het niet. Maar ja, ik moest toch naar huis en dat was ruim 25 km verder. Wonderwel ging de hele terugreis over de snelweg prima. Alsof er niets aan de hand was.
Thuis kon ik hem zelfs weer stationair laten lopen zonder dat ie benzine verloor of afsloeg. Netjes in de garage geparkeerd en klaar.
Vervolgens ben ik gaan nadenken wat ik ermee moest. Iedere keer, een paar keer per jaar dit ongemak ik niet leuk. Het maakt onzeker of je ergens wel of niet komt of thuiskomt. Niet handig dus, en zeker ook niet ongevaarlijk. Flink wat benzine op een heet blok icm een vonkje her en der...
Mijn plan was om een specialist te benaderen. Iemand uit de buurt, een gespecialiseerde garage of iets dergelijks. Toen schoot me een (in mijn ogen) specialist te binnen die veel op dit forum actief is en al vele personen van advies en how to's heeft voorzien. Die heb ik vervolgens via PB benaderd en gelukkig was hij zeer bereidwillig om te helpen! Een zeer uitvoerig verslag incl video's en links waar te bestellen en hoe het precies heet en doet stuurde hij supersnel als reactie! Wow, wat geweldig! Na een aantal keren heen en weer met telkens meer vragen en adviezen heb ik uiteindelijk een spacer besteld die tussen carb en blok zit. Deze heb ik inmiddels eergisteren met succes (en met dank aan de super uitgebreide instructies) geïnstalleerd waarna ik gisteren een stuk heb gereden. Heerlijk! Geen problemen gehad, maar dat is geen garantie (soms kon ik weken zonder problemen rijden en dan ineens..) dus nog even afwachten of dit het probleem geheel oplost. De motor voelde een stuk 'frisser' aan. Misschien is het puur het gevoel maar dat zal moeten blijken.
Ik weet niet of nu het probleem is opgelost, maar we zijn weer een stapje verder vooral dankzij dit geweldige forum en een zeer behulpzaam forumlid!!
Super bedankt!
Micha
Na de ANWB te hebben gebeld kwam na ruim driekwartier een jonge vent die naar eigen zeggen eigenlijk weinig kon doen. We begonnen maar met de motor te starten om te zien wat er aan de hand was. Dat starten deed ie direct. Hij liep iets langer, maar na enkele minuten weer hetzelfde. Hij riep iets als 'ik kan hier moeilijk de hele carb uit elkaar halen' en daar zit wel wat in natuurlijk. Wel wat aan diverse schroeven gedraaid (vooral die 2 grote bovenop de carb waar (volgens mij) de vlotter mee gesteld kan worden(?). Een van de twee was een beetje 'stroperig' zij hij wat wellicht de oorzaak kon zijn. OP de parkeerplaats flink gassen en proberen stationair laten lopen wat niet echt wilde vlotten. Bij stationair lopen sloeg ie telkens af. Zijn advies was dan om direct door te starten met 'vol gas'. Dit om zoveel mogelijk zuurstof aan te trekken en inderdaad, het lukt telkens weer om hem snel aan de praat te krijgen. Na een kwartiertje liep ie nog steeds niet lekker (bokkig) en sloeg bij gas los wederom af. Na verloop van tijd toch maar geprobeerd om een stuk binnendoor naar de snelweg te rijden met de ANWB achter me aan. Als ik iets gas erop hield bij remmen dan lukte het vaak net, maar ideaal was het niet. Maar ja, ik moest toch naar huis en dat was ruim 25 km verder. Wonderwel ging de hele terugreis over de snelweg prima. Alsof er niets aan de hand was.
Thuis kon ik hem zelfs weer stationair laten lopen zonder dat ie benzine verloor of afsloeg. Netjes in de garage geparkeerd en klaar.
Vervolgens ben ik gaan nadenken wat ik ermee moest. Iedere keer, een paar keer per jaar dit ongemak ik niet leuk. Het maakt onzeker of je ergens wel of niet komt of thuiskomt. Niet handig dus, en zeker ook niet ongevaarlijk. Flink wat benzine op een heet blok icm een vonkje her en der...
Mijn plan was om een specialist te benaderen. Iemand uit de buurt, een gespecialiseerde garage of iets dergelijks. Toen schoot me een (in mijn ogen) specialist te binnen die veel op dit forum actief is en al vele personen van advies en how to's heeft voorzien. Die heb ik vervolgens via PB benaderd en gelukkig was hij zeer bereidwillig om te helpen! Een zeer uitvoerig verslag incl video's en links waar te bestellen en hoe het precies heet en doet stuurde hij supersnel als reactie! Wow, wat geweldig! Na een aantal keren heen en weer met telkens meer vragen en adviezen heb ik uiteindelijk een spacer besteld die tussen carb en blok zit. Deze heb ik inmiddels eergisteren met succes (en met dank aan de super uitgebreide instructies) geïnstalleerd waarna ik gisteren een stuk heb gereden. Heerlijk! Geen problemen gehad, maar dat is geen garantie (soms kon ik weken zonder problemen rijden en dan ineens..) dus nog even afwachten of dit het probleem geheel oplost. De motor voelde een stuk 'frisser' aan. Misschien is het puur het gevoel maar dat zal moeten blijken.
Ik weet niet of nu het probleem is opgelost, maar we zijn weer een stapje verder vooral dankzij dit geweldige forum en een zeer behulpzaam forumlid!!
Super bedankt!
Micha
'64 half Mustang convertible, rood met een wit dak
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
aart schreef:De wielen oranje laten spuiten, vandaag de auto weer opgehaald bij Hennie
Erg netjes hoor!
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Damn Aart.... dat maakt je auto toch wel ff wat spectaculairder. Ik ga denk zoals u voorstelde mijn spiegels binnenkort laten wrappen. Nog zoveel te doen aan mijn autootje Heb ook nog wat 17 inch Ford velgen liggen die ik moet verkopen inc winterbanden en reserveband.
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony
Gr Mike
Gr Mike
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
De gaatjes weer dichtgemaakt van mijn vorige post
En underhood het ook wat netter gezet
Van dit
Naar dit
En underhood het ook wat netter gezet
Van dit
Naar dit
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Nice!
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?
Netjes gedaan
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8