mustang 2005 remtang minder plezant!
Moderator: Shelby GT-H
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
heb met mijn 2002 ook voor steeds problemen met vast lopen, revisie klauw genomen 13mnd later weervast.
Geen garantie meer, dan links dan rechts.
Ben nu momenteel ook aan het denken aan een ander merk, alleen de prijs zet aan het denken.
Het is gewoon dikke pech hebben.
Geen garantie meer, dan links dan rechts.
Ben nu momenteel ook aan het denken aan een ander merk, alleen de prijs zet aan het denken.
Het is gewoon dikke pech hebben.
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het blijft terugkomen elke paar manden (nu heeft mijn zwager de auto). Ik heb goede remblokken gehad van hawk dus daar kan het niet aan liggen.
gr. Tomasz
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het blijft terugkomen elke paar manden (nu heeft mijn zwager de auto). Ik heb goede remblokken gehad van hawk dus daar kan het niet aan liggen.
gr. Tomasz
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Heeft niks met de blokken te maken, maar met het mechanisme van dit type remklauwen. Niet alleen mustangs, maar veel andere Fords, Mazda's, etc hebben hetzelfde type en ze lopen allemaal vast.
Ik heb nog 2 setjes in de schuur liggen van Probes, exact dezelfde, allemaal vast.
Blijf ze gebruiken, niet in de winter, houdt ze schoon en smeer ze regelmatig bij het handrem mechanisme en de sliders.
Ik heb nog 2 setjes in de schuur liggen van Probes, exact dezelfde, allemaal vast.
Blijf ze gebruiken, niet in de winter, houdt ze schoon en smeer ze regelmatig bij het handrem mechanisme en de sliders.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Daar was ik nu ook al achter dat mechanisme het is, voordat er iemand achter is ben je de nodige euro's verder.Nick schreef:Heeft niks met de blokken te maken, maar met het mechanisme van dit type remklauwen. Niet alleen mustangs, maar veel andere Fords, Mazda's, etc hebben hetzelfde type en ze lopen allemaal vast.
Ik heb nog 2 setjes in de schuur liggen van Probes, exact dezelfde, allemaal vast.
Blijf ze gebruiken, niet in de winter, houdt ze schoon en smeer ze regelmatig bij het handrem mechanisme en de sliders.
Nu voor de laatste keer diep in buidel getast, voor een compleet set.
Niet origineel ford, deze keer voor BAER gegaan en hopen dat nu wel goed gaat.
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Vett! Heb je een link van je set?v6mustang schreef:Daar was ik nu ook al achter dat mechanisme het is, voordat er iemand achter is ben je de nodige euro's verder.
Nu voor de laatste keer diep in buidel getast, voor een compleet set.
Niet origineel ford, deze keer voor BAER gegaan en hopen dat nu wel goed gaat.
Had je specifieke voorkeur voor BEAR, want waarom van BEAR en niet Brembo of iets dergelijks?
Groet, Jordi
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Bear verkoopt onder hun eigen naam ook bijvoorbeeld die PBR 2piston cobra remklauwen..
(ik heb overigens waarschijnlijk binnenkort een setje gereviseerde cobra remklauwen (voor) en blokken en schijven te koop)
(ik heb overigens waarschijnlijk binnenkort een setje gereviseerde cobra remklauwen (voor) en blokken en schijven te koop)
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Jordielf schreef:Vett! Heb je een link van je set?v6mustang schreef:Daar was ik nu ook al achter dat mechanisme het is, voordat er iemand achter is ben je de nodige euro's verder.
Nu voor de laatste keer diep in buidel getast, voor een compleet set.
Niet origineel ford, deze keer voor BAER gegaan en hopen dat nu wel goed gaat.
Had je specifieke voorkeur voor BEAR, want waarom van BEAR en niet Brembo of iets dergelijks?
Waarom ik voor BAER heb gekozen.
Vond ze persoonlijk het mooiste, ik heb lang zitten te twijfelen tussen BAER, wilwood of brembo.
Via baer.com kan je zelf kijk ik heb t4 versie omdat ik een sn95 heb.
Hier een piccie
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Dat zal dan hun eigen naam "Baer" zijnNick schreef:Bear verkoopt onder hun eigen naam.............
gr
- bart-himself
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
- Locatie: Larochette Luxemburg
- Contacteer:
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Heb sinds kort ook dit merk gemonteerd.
De achterremmen tot nu toe, binnenkort komen de voorste aan de beurt.
http://www.fordmustang.lu/remschijven-en-blokken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De achterremmen tot nu toe, binnenkort komen de voorste aan de beurt.
http://www.fordmustang.lu/remschijven-en-blokken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Ga je vóór de 14" met 6 zuigers zetten? Die heb ik ook op mn verlanglijstv6mustang schreef: Via baer.com kan je zelf kijk ik heb t4 versie omdat ik een sn95 heb
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
Remmen is een lastige....
Probleem is vaak dat iedereen erg gecharmeerd is van grote remmen, gewoon omdat het er goed uitziet, of een setje rode remtangen.
Remt het ook beter.... dat ligt er maar aan, de kleur van de remtangen helpt in ieder geval niet..
Om een voorbeeld te geven, brembo verkoopt voor de 2005-2010 modellen 4 verschillende sets en dan nog in diverse maten., allemaal 14 inch en prijzen varieren van 1400 tot 4000 euro., in dit geval weet ik uit ervaring dat de duurste het beste remmen, maar die vlieger gaat niet altijd op en vaak zeker niet voor straat auto's.
Het is idee is natuurlijk simpel, grotere remmen met meer zuigers remmen beter want die kunnen beter koelen! dat gaat wel op die theorie, alleen niet op een straat auto.
Een rem en dan met name het remblok heeft warmte nodig om zijn werk te doen, dus te grote remmen werken op een straat auto eerder in het nadeel omdat ze niet snel genoeg op temperatuur kunnen komen, hetzelfde geldt ook voor de keuze van remblokken.
Dan is er nog de keuze uit 1 of 2 delige schijven, en ook niet onbelangrijk is het gewicht van het ene of het andere merk, dit omdat je schijven onafgeveerd gewicht zijn, en je dat zo laag mogelijk wil hebben.
een 6 zuiger remtang is ook niet per definitie beter dan een 4 zuiger, eea ia afhankleijk van de grote en positie van de zuigers die op die manier de "bijtkracht' bepalen.
Kortom, laat je niet zomaar leiden door de maatvoering of looks, maar maak de keuze op basis van beoogd gebruik etc etc.
Hennie
Probleem is vaak dat iedereen erg gecharmeerd is van grote remmen, gewoon omdat het er goed uitziet, of een setje rode remtangen.
Remt het ook beter.... dat ligt er maar aan, de kleur van de remtangen helpt in ieder geval niet..
Om een voorbeeld te geven, brembo verkoopt voor de 2005-2010 modellen 4 verschillende sets en dan nog in diverse maten., allemaal 14 inch en prijzen varieren van 1400 tot 4000 euro., in dit geval weet ik uit ervaring dat de duurste het beste remmen, maar die vlieger gaat niet altijd op en vaak zeker niet voor straat auto's.
Het is idee is natuurlijk simpel, grotere remmen met meer zuigers remmen beter want die kunnen beter koelen! dat gaat wel op die theorie, alleen niet op een straat auto.
Een rem en dan met name het remblok heeft warmte nodig om zijn werk te doen, dus te grote remmen werken op een straat auto eerder in het nadeel omdat ze niet snel genoeg op temperatuur kunnen komen, hetzelfde geldt ook voor de keuze van remblokken.
Dan is er nog de keuze uit 1 of 2 delige schijven, en ook niet onbelangrijk is het gewicht van het ene of het andere merk, dit omdat je schijven onafgeveerd gewicht zijn, en je dat zo laag mogelijk wil hebben.
een 6 zuiger remtang is ook niet per definitie beter dan een 4 zuiger, eea ia afhankleijk van de grote en positie van de zuigers die op die manier de "bijtkracht' bepalen.
Kortom, laat je niet zomaar leiden door de maatvoering of looks, maar maak de keuze op basis van beoogd gebruik etc etc.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
- marciemarc
- Donateur 2014
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za 11 mei, 2013 15:33
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Re: mustang 2005 remtang minder plezant!
He Hennie,
Bedankt voor de info.
Wat zou jij adviseren voor rem upgrade passend op de bullit velgen die ik nu op mijn auto heb zitten?
Deze zou ik graag willen behouden, maar wel meer rem kracht.
Ik hoor graag van je?
Mvg marc
Bedankt voor de info.
Wat zou jij adviseren voor rem upgrade passend op de bullit velgen die ik nu op mijn auto heb zitten?
Deze zou ik graag willen behouden, maar wel meer rem kracht.
Ik hoor graag van je?
Mvg marc